Gå til innhold

BMW E38 740


Robinsp
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden det har blitt skrevet noe her nå :) men har litt flere planer som skal fullføres nå før sommeren kommer

Solgte ACS hjula ifjord og satte på 10x20 og 11x20 varrstoen hjul siden jeg tenkte og selge bilen.. men har ombestemt meg og skal beholde bilen. Og siden jeg skal beholde bilen ville jeg ha noen mer spesielle hjul igjen, som kommer ca 1 måneds tid håper jeg.

Ellers uten om det skal den lakkeres litt her og der for å få vekk litt rust og slitt lakk, understellsbehandles, bytte ut den orginale navi skjermen og diverse annet småtteri. Har også fjerna den stygge chrome solfilmen så kommer ny film hele veien 

Varrstoen hjula er solgt nå

20170208_143532_zpsdfxpm1xc.jpg

20170208_143548_zpso4uzora1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det plussgrader og den står i garasje så er nok ikke fryst nå.. Men det begynte med at den var fryst tidligere i vinter og ikke ville åpne seg. men etterhvert som bilen fikk varmet opp litt begynte den å virke igjen :P men nå er det ingenting som skjer, har låst/låstopp bilen 1000 ganger og har også prøvdt å koble fra batteriet en stund uten hell

Så låsemekanismen har vell hengt seg opp, deadlocked som de så fint kaller det i USA

Tenkte kansje å fjerne airbaggen å se om det er mulig å lure seg inn der

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke av dørtrekket uten å åpne døren? Jeg hadde samme problemet på E46'en for litt siden. Da var det for mye slakk i dørlåsen, så måtte få av dørtrekket og presse opp et stag på dørlåsen for å få den til å åpne.

Det jeg gjorde var å løsne alle skruene på dørtrekket som vanlig, deretter løsne dørtrekket helt bakerst og jobbet meg fremover. Da var det bare der dashbordet går inntil som ikke var løst, så da måtte jeg løfte opp i bakkant for å ødelegge klipsene som var bak der. Jeg var forberedt på at dørtrekket ble ødelagt, men det gikk helt fint bortsett fra at klipsene knakk og måtte byttes. Det kan jo være dette fungerer for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk løst dørtrekket i bakkant akkurat nok til å drage ut airbagen oppover, og da kom jeg til med et skrujern på låsemekanismen så jeg fikk låst opp. Skal plukke den ut å se om der er noe å fikse eller om jeg må kjøpe ny

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg glemte å si hvordan jeg fikset det. Men på E46 er det en skrue man strammer håndtaket med, som vist på bildet. Men kan være det er helt annerledes på E38 siden de har andre håndtak.

93bd0d6301b2b86e4b35cb412e3ded35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var motoren som hadde takket for seg, prøvde å få liv i den igjen men. Har ihvertfall kjøpt ny som er på veg :)

Tydlivis ikke helt uvanlig dette skjer på e38/e39. Ligger utrolig mange varianter på nettet om hvordan fjerne døretrekket osv når dette har skjedd, blant annet å knekke det og skjere hull å sant :P hadde heldigivs tolmodighet til å unngå det sjøl om det frista 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...