Gå til innhold

Test av Michelin X-Ice XI3 vinterdekk


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering. Dekkene mine skulle vært kommet innen 24, men er enda ikke kommet pr 27.10.2014. Har sendt mail og etterspurt sendingen. Regner med dem er like rundt hjørnet. Kommer med oppdatering når dekkene er på bilen. Det regne nu småstein her oppe enda men til helga så er det vell mulighet for litt kaldere vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.5"

Har 2 pirelli sottozero 3 fra før som jeg skal bruke. De vet jeg er ganske breie. Redd dem er litt vell breie.

Må vell valse og styre bittelitt.

Er et -7 om du lurer hvorfor jeg sliter med subbing :P

Om dine 245 på 9.5 ikke viser antydning til strekk vill jeg tro de er ganske breie. Har hatt 265/30r19 på 9.5 som har vist antydning til strekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med testingen av de nye vinterdekkene? Jeg leser i avisene at kulden er på vei og da kan vi vel snart se frem til noen rapporter i denne tråden om hvordan dekkene oppleves i daglig bruk (gjerne med bilder)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Kan meddele at mine dekk er ankommet verksted og dem skulle finne tid i morgen til å legge dem på :bounce:

 

Været her og for øyeblikket veldig VÅT! MEN fra og med i morgen av skal det komme kulde og da får vi gjerne svart is og snø på veien jeg bruker. Hadde forrige uke en svak smak av vinter. Var utrulig trivelig med litt lys som er mangelvare for tiden, og verre skal det vell bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med testingen av de nye vinterdekkene? Jeg leser i avisene at kulden er på vei og da kan vi vel snart se frem til noen rapporter i denne tråden om hvordan dekkene oppleves i daglig bruk (gjerne med bilder)... :)

Hei

For min del kun regn regn og atter regn.

 

Har vel kjørt rundt 1700km med de hittil, veldig støysvake og komfortable å kjøre med, ligger svært godt på svingete veier i regnføre, overraskende godt.

Minimalt med dekk spinn med DTC på, fantastisk hittil, gleder meg til snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått på dekkene og jeg har kjørt 3 km. ikke så mye å si enda. Virker mye mer støysvak en jeg er vant til men vi får se.

 

Været er fantastisk. Snødekte veier med -2 til -10 grader. så får vi se om dekken holder mål. Må si det sånn at jeg er litt skeptisk til piggfritt selv om jeg har testet det tidligere. Pigger føles tryggere. Time will show. Skal få lagt ut ett bilde av fine vinterlige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er fantastisk. Snødekte veier med -2 til -10 grader. så får vi se om dekken holder mål. Må si det sånn at jeg er litt skeptisk til piggfritt selv om jeg har testet det tidligere. Pigger føles tryggere. Time will show. Skal få lagt ut ett bilde av fine vinterlige forhold.

Hvordan er det med salting rundt i området Evenes/Harstad for tiden? Mener å huske dem saltet fra Tjeldsund og inn mot Harstad før i tiden da jeg frekventerte de veiene ofte i alle fall. Kjører pigg selv, her ytterst i Vesterålen, og hadde vel ikke turt å satse på piggfritt sånn uten videre. Spent å høre om dine erfaringer når føret blir vanskeligere å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem e gla i salt ja, men slik jeg ser så salter dem når det er høyst nødvendig. Når været går fra å være veldig vått til å bli -1 - -5 så salter dem. I år har det ikke vært slik. vært kaldt men veldig tørt. nå er det kommet så mye sne at dem rører ikke saltet. 

 

forrgie vinter hadde vi litt ekstreme forhold, mye is i lengre perioder uten snø. da var det en del salt. Men ja blir spennende å se hvordan dekkene takler vanskelige forhold, jeg vet dem kommer...  :-s

 

Han kåre (han som monterte dekkan) kan fortelle mæ at æ har kast i 3 av fælgan. Han klarte å rette det meste (bortsett fra 50 gram) med vekte. Noen som har noen fælga å anbefale? Og er detta vanlig med bmw fælga? Dem har jo kjørt 244 miliona meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i ganske store mengder vann igår, veldig fornøyd på "vannføre". Ingen tegn til vannplaning. Overraskende lite støy er det også, synst Hakka R støyet mer enn X13.

Edit 12/11: Nå har jeg reist på jobb en måned, så kommer hjem igjen 10 desember. Da satser jeg på at det kommer snø. Nå er det samboeren min som kommer til å bruke bilen, så skal få vite av hun etterhvert hvordan hun opplever dekkene. Hun har vell hatt lappen i ett halvt år så dette blir første vinteren hennes med bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...