Gå til innhold

Thomas e36 94´ "M3" 3.2


happY
 Share

Anbefalte innlegg

heisann! 

Tenkte å lage en tråd på min e36, mest for å dokumentere hva som blir gjort fremover. 

Jeg har aldri laget noen tråd på tideligere biler så blir første tråd! 


Jeg har allerede begynt å demontere bilen så det er lite bilder av bilen komplett, Selv om jeg har hatt bilen siden februar:P. Grunnen til det er vel at den enkelt og greit ike holder mål utseende messig. Det er da hovedsakelig høyde og fitment relatert, noe som faktisk gjør hele bilen. 
Bilen ble hovedsakelig kjøpt som en leke bil som jeg ikke trengte å være altfor redd for. Det er en stund siden jeg har hatt en bil som faktisk spinner frivillig. Nå som sommeren er over er det bare å sette kniven i den. 

Her er 2 bilder fra tideligere eier. 

legg merke til tribalen på panseret...
post-49588-0-17892800-1384455555_zps68af

post-49588-0-05301100-1384455586_zps8e8d

Jeg hentet bilen i lofoten og tok hurtigruten ned til bergen. På kaien stod en kompis klar med vindusviskere fra sedan (det regnet i bergen) første jeg gjorde på kaien var å nappe utav kontakten på parklysene da det stod mega jalla hella angel eyes på den.  :stupid: 
ScreenShot2014-10-08at010908_zpsc417560f

Reparerte panseret etter boken. 
ScreenShot2014-10-08at011245_zps391f4cf4

Solgte brockene, byttet lykter med første guttungen jeg fant som enda ikke hatt fått på angel eyes:p Satt på litt diverse rondell jeg hadde liggende. 
ScreenShot2014-10-08at011226_zps14dba3dc

Så ble det Kina hjul jeg fikk som mellomlegg når jeg solgte bruks bilen :(

IMG_1208_zps86a3bcc6.jpg

Gamle brukisen. Beste bilen jeg har hatt! 
IMG_0327_zpsd9f8f44e.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene var først av. Var spent på hvordan de ble med nye glass og ikke minst hele fester til blink.
IMG_0119_zps76a7252f.jpg

Den ene lykten ble som ny med nytt glass, pakning og vask. Huset til førersiden var ikke bra nok og ble ikke gjort noe med. 
IMG_0121_zps753f47d2.jpg

Rimelig slitt glass.
IMG_0120_zpsa3bc15dc.jpg

Det grønne filteret gikk rett i bosset. Bestilte en ny brukt luftfilterboks på ebay. 
IMG_0124_zpsf8ca863a.jpg

Innerskjermene var ikke gammel, så de blir brukt opp igjen. 
IMG_0123_zpsf26dc76a.jpg

Forstilling demontert. Hjulhuset skal først vaskes, så slipes ned og lakkes med 2k epoxy derretter body for en holdbar orginal look. Bremserør skal selvsagt også byttes. 
IMG_0130_zps17d8d70e.jpg

Gammel forstilling av

IMG_0135_zpsac9d5e29.jpg

Nye/brukte deler
IMG_0140_zpsf4262519.jpg

IMG_0132_zps95d5cf63.jpg

Sideskjørtene som var her blir beholdt i første omgang selv om de er fra sedan. Jeg kjenner det plager meg litt, men det blir uaktuelt å bruke noe uorginalt. Ble overasket over at det faktisk var clips under skjørtene da sikaen tøt nærmest inn i coupeen. 
IMG_0125_zpsbca1a94f.jpg

Var å kjøpte ny bakluke hos en kamerat i forgje uke. Såg ikke før jeg kom hjem at den hadde en liten skade rundt huset på låsen. dette ville mest sansynlig ikke vært synlig men. Tenkte dermed jeg skulle gi den som står på bilen en sjangse med drillen og et "strippehjul" før den gikk i bosset (den var synlig emblemfri). Denne var bare sparklet igjen så da blir denne luke beholdt. 
IMG_0127_zps42f80724.jpg

Det er håp..

IMG_0129_zps45331d48.jpg

Ellers er jeg nøye med "tag and bag" når jeg demonterer for harde livet. Det skal jo tross alt sammen igjen. 
IMG_0134_zps4b76520a.jpg

IMG_0133_zps17f6e9b8.jpg

Ellers må jeg bestille meg topplagre, bremserør, bremseslanger så jeg får montert forstillingen. Jeg må også sjekke at motornummeret stemmer med chassinummeret på donorbilen før jeg forteller biltilsynet at bilen allerede er ombygget.  [-o< 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nevneværdige oppgraderinger: 

Powerflex i bakstilling (Har ikke tatt stilling til om hva liker best av dette og orginalt)
Zimmermann borrede skiver
UUC DSSR 
H&R Stabilisator stag 28/24mm 
S50b32 (chippet av eirik viste) 
Sveist forsterkninger
Ellers M deler. 

Deler jeg vet jeg mangler: 
M fanger bak (orginal) 
Nye Speil (orginal)


Planen er ny lakk i orginal farge (diamantsvart) og godkjenning av motor. Bilen skal også bli strøken under som over.

Første omgang vil forstilling,bakstilling og bilens underside friskes opp. Med dette må all rust taes og deretter  2k epoxy og body shutz. Jeg kommer til å prøve hagmans body på hjulhusene fremme for å se om den gir utseende jeg ønsker. Etter dette blir identitets kontroll på biltilsynet neste, så tar jeg det derifra. Hele bilen skal gåes  over så skal prøve om det er mulig å ta område for område uten at det påvirker sluttresultatet. For øyeblikket har ikke bilen fått det voldsomme budskjettet da jeg roet ned litt jobbing så får tatt opp litt fag jeg mangler for å studere. På tide å skjerpe seg og komme seg på skolebenken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 325, eller var. Kan vel endre tittelen til "m3" hadde jeg bare visst hvordan jeg gjør det. 

I dag har jeg vært en liten tur i garasjen. Har ikke gjort annet enn å lese av motornummeret, lettere sagt en gjort! Sendte dette til bmw per epost, så får jeg bare håpe det er riktig motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gledelig pakke i posten i dag! det var den 4. felgen til rial settet mitt! Kjøpte settet billig av en kompis som knuste bilen sin for noen år siden. Endelig kom jeg over en løs felg i riktige dimensjoner. Får pusse opp disse og se hvordan de ser ut på bilen, evt beholde de til noe annet.

Ellers god helg!

IMG_0161_zps4d42acc2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...