Gå til innhold

Utstyrsliste-tråden versjon 2.01


awt
 Share

Anbefalte innlegg

S8SCA er Telematics (TCU) enhet kodet for det spesifikke landet bilen er solgt i. (Internett, BMW Assist). Det er begrenset til noen land i EU, USA og Canada pluss noen få til. Står litt om det på BMW sin hjemmeside, denne er vel erstattet av Combox og nå senere av siste utgave av iDrive (CiC) som heter noe annet jeg ikke husker. Det finnes en tråd her på forumet som forklarer dette i detaljer. Let litt etter TCU, telematics control unit. Men jeg er litt i stuss at du ikke har bluetooth, trodde de gikk hånd i hånd.

 

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/telematics.html

 

 

Jeg også, men SweetBMW fikser BT for meg til helgen. Får høre med han i samma slengen om dette kan aktiveres. Har verken internett eller assist i bilen. Mulig det ikke er tilgjengelig i Norge? Har iDrive CIC (business)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

COP=coil on plug modul (bmw sitt tenningssystem)

 

sistnevnte er bil levert uten beskyttelsesfolie for transport til leverandør

 

Takker :)

 

Tenkte det var noe sånt, ettersom bilen har klarlakk (heldigvis). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jaja, har sjekket haugevis med biler på den siden, men noen få ganger så kommer det ingenting av utstyr. Rart.. Men takk! :)

Til den ene bilen  jeg har prøvde jeg flere ganger, og etter 6 forsøk kom det opp. Hos meg jobbet dataen lenge 10 - 15 sek. før det kom noe info opp.

Den andre bilen kom det info opp nesten med en gang. (3 - 5 sek.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

COP=coil on plug modul (bmw sitt tenningssystem)

 

sistnevnte er bil levert uten beskyttelsesfolie for transport til leverandør

Så når jeg har følgende utstyrskode:

S1CAA  Selection of COP relevant vehicles

 

Hva betyr det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har et par spørsmål til disse punktene på utstyrslisten på min e61, importbil fra Tyskland:

 

S843A Leistungsreduzierung Power reduction

Er dette en reduksjon fra 177hk til 163hk på motor? 

 

S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function

Hva gjør bremsefunksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja.

 

2. Den holder farten på cruise-kontrollen konstant, selv i nedoverbakker. Om du sakker farten ned med cruise-kontrollen vil bilen bremse ned til valgt hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

Ny her på forumet. Prøvde å få til den der russiske nettsiden for å finne ut av hvilket utstyr som er i bilen men kom meg ikke videre. Kjøpte bilen sist helg å det hadde vert gøy å vite hva som er av ekstra utstyr i bilen :)

De 7 siste nummerene i chassisnummeret er :C081787

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...