awt

Utstyrsliste-tråden versjon 2.01

85 innlegg i dette emnet

On ‎18‎.‎09‎.‎2016 at 22.49, awt skrev:

8TF er automatisk nødbrems ja.

Sikker på dette? Jeg har fått beskjed om at det er en funksjon som ved sammenstøt gjør at panseret popper opp noen centimeter i bakkant (mot frontruten), for å redusere sammenstøtet med fotgjengeren, da spesielt hoderegionen. BMW har et system som identifiserer fotgjengere og kan bremse bilen også, men det heter noe annet.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Må husker jeg ikke hvor jeg leste det, men jeg forstod det slik ja. Likevel så skal jeg ikke være alt for påståelig her, så mulig du har rett.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On ‎19‎.‎10‎.‎2016 at 9.23, Walkabout skrev:

Sikker på dette? Jeg har fått beskjed om at det er en funksjon som ved sammenstøt gjør at panseret popper opp noen centimeter i bakkant (mot frontruten), for å redusere sammenstøtet med fotgjengeren, da spesielt hoderegionen. BMW har et system som identifiserer fotgjengere og kan bremse bilen også, men det heter noe annet.

Googlesøk på 8TF leder til denne youtubefilmen: https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwijgZ23hf7PAhVBtCwKHU3HBvIQtwIIIjAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DC5oEgizhD24&usg=AFQjCNEqH7l4XgAb-NoYFVXB-feOfKQh5A

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 28.10.2016 at 19.57, F 11 skrev:

Den filmen er funksjonen som kalles Pedestrian Warning with City Brake Activation. 8TF hever panseret ved sammenstøt. Skyldes et EU-direktiv om at det skal være et visst mellomrom mellom panser og motor, slik at panser skal kunne deformeres en viss grad ved påkjørsel.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at 8tf ikke er funksjonen med automatisk nedbremsing? Har ikke lyst til å teste den... får iallfall opp en rød bilvarsellampe samt et lydsignal når jeg nærmer meg bilen foran i for stor fart, men hadde vært interessant å vite om den foretar automatisk nedbremsing. .

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, F 11 skrev:

Vil det si at 8tf ikke er funksjonen med automatisk nedbremsing? Har ikke lyst til å teste den... får iallfall opp en rød bilvarsellampe samt et lydsignal når jeg nærmer meg bilen foran i for stor fart, men hadde vært interessant å vite om den foretar automatisk nedbremsing. .

Slik jeg har forstått det så er det ikke noe automatisk nødbrems nei. Jeg har blitt fortalt at bremsene da gjør seg klare til å hugge til (klossene ligger nesten innpå skiva og du trenger derfor bare touche bremsepedalen såvidt), men bilen foretar ikke noen automatisk oppbremsing selv. Du får prøve når de har åpen dag på glattkjøringsbanen i Froland, med de pappfigurene som hopper frem ;) 

F 11 liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Som en tilleggsnotis (uten å verken bekrefte/avkrefte påstanden om utstyrskode), så er (var - når F1x ble lansert) 8TF standard på sekssylindrede motorer (de har for liten avstand mellom panser og motordeksel) og ekstrautstyr for firesylindrede motorer (her var ikke behovet tilstede). :)

Walkabout liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On Sunday, February 01, 2015 at 11.11, TRF-Racing skrev:

Spm ang e60/61

Denne kunne man få med 2 sone digital klima (vanlig), og noe kjipinger kjøpte med gammel type vriknotter/manuell.

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

Vil det si at den har den vanlige 2 sone digital?

Nei, her har du vriknotter med automatisk temperatur justering, plassering av luft etter behov og antidugg. Hadde selv denne i min e60 og syntes egentlig vriknotter var lettere å operere. Man stiller jo bare tempen inn på 21 grad og der holder den seg.

Den store pakken heter dual zone klimatronic eller noe sånt. Ser mer fancy ut og jeg mener du har flere klima options inne i iDrive med denne pakken.

Redigert av Evopower

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hvor nøyaktig er disse utstyrslistene? På min e39 så står det ikke oppført regnsensor eller lyspakke, som den jo har. Dette er utstyr som jeg anser som lite sannsynlig at er blitt ettermontert.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Evopower skrev:

Nei, her har du vriknotter med automatisk temperatur justering, plassering av luft etter behov og antidugg. Hadde selv denne i min e60 og syntes egentlig vriknotter var lettere å operere. Man stiller jo bare tempen inn på 21 grad og der holder den seg.

Den store pakken heter dual zone klimatronic eller noe sånt. Ser mer fancy ut og jeg mener du har flere klima options inne i iDrive med denne pakken.

Standard på E6x er jo digitalt klima anlegg, med kun 1 sone. Mens 534 er samme greia men med 2 sone og rest varme, mener jeg.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer