awt

Utstyrsliste-tråden versjon 2.01

118 innlegg i dette emnet

3 timer siden, Dufniall skrev:

Helt riktig som dere sier Otis og awt! 

Dette er bare mine egne subjektive dumme "hang-ups", hehe. 

Når jeg først bytter bil så er det gjerne noen ting som er "må-ha", det tror jeg sikkert mange andre kjenner på også:)

Før jeg kjøpte min første bil prøvde jeg en annen, som hadde sportsseter. Dette hang ved, og var blitt en "måtte-ha" når jeg byttet bil. 

Ellers er det mange ting bilen har som ikke hadde vært så viktig. Det er bare det, at når man ser etter bil er det ofte én ting som gjør at man "må" kikke videre. Luksusproblemer :)

Det er jo ikke meningen å spore helt av denne tråden...

Meeeeen. Du linket til en A4 med 211hk og Quattro og manuell! Det er langt ifra en 530xi med automat. Og KUN for du skal ha adaptive cruise?

awt liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

On 28.6.2017 at 15.56, Otis skrev:

Det er jo ikke meningen å spore helt av denne tråden...

Meeeeen. Du linket til en A4 med 211hk og Quattro og manuell! Det er langt ifra en 530xi med automat. Og KUN for du skal ha adaptive cruise?

Neeei... Det har med prisleie å gjøre. Var mye som stemte med den Audien, syntes jeg, var godt utstyrt, kjørt passe langt, og passet mitt budsjett. Ikke så mange treff på FINN med mitt søk... Manuell eller automat er ikke så nøye for meg, savner egentlig manuell etter å ha hatt automat. Og det viktigste er jo å ikke ha forhjulstrekk, så quattro kunne jo fungert, tenkte jeg.

Og nettopp fordi det er langt opp til 530xi med automat, så syntes jeg det ble så leit at denne ikke kunne matche adaptiv cruise... Selv om det så klart ikke er så mange som har dette. Men på 530 er det nesten lov å synes at den ikke er HELT komplett uten. Har BROOM med meg på akkurat det, hehe: "Automatgir er "må ha" på denne bilen - og hvis du har råd, så går for en bil med mye eksklusivt utstyr (head up, adaptive cruise, surroundanlegg, soft close, night vision, osv.) og som har hatt få, entusiastiske eiere."

Men, nå er visst Audien solgt, så da er jeg tilbake på finn uansett...

Redigert av Dufniall

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om en god oversikt over hva de forskjellige utstyrskodene betyr? Eksempelvis 6wa osv.

Ser mange forklaringer, men savner en skikkelig god en  

Tenker spesielt på f31 og f11. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Det står greit forklart i prislistene hos BMW Norge som regel.

Kalleklovn liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Takk. Da sjekker vi der.

At eksempelvis 6wa er utvidet instrumentpanel er en ting, men jeg ønsker å vite hva utvidet instrument er. Samtidig om det er noe man bør kombinere med noe for å få det optimalt. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

Noen som vet hvilken utstyrskode som gjør at man kan oppdatere kart via nedlasting på PC og via USB i F31 eller F11? Eller følger dette med proff varianten av navigasjon?

Redigert av Kalleklovn

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 27.7.2017 at 15.22, Kalleklovn skrev:

Takk. Da sjekker vi der.

At eksempelvis 6wa er utvidet instrumentpanel er en ting, men jeg ønsker å vite hva utvidet instrument er. Samtidig om det er noe man bør kombinere med noe for å få det optimalt. 

6wa instrumet har skjerm under både speedometer og turteller, mens standard er det kun under turtelleren på f10/11. Dessuten kom 6wa først på 2012 modellen om jeg ikke tar feil. 

Det finnes også 6wb som er heldigitalt instrumentpanel.

Med 6wa

attachment.php?attachmentid=352043&d=135

Uten 6wa

2011-BMW-535i-gauge-cluster.jpg

Kalleklovn liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Kalleklovn skrev:

Noen som vet hvilken utstyrskode som gjør at man kan oppdatere kart via nedlasting på PC og via USB i F31 eller F11? Eller følger dette med proff varianten av navigasjon?

Dette er en del av navigasjon professional. På de siste modellene (2016+(?)) kan man laste ned direkte til iDrive.

Kalleklovn liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

Er close på å signere ny bil. Trenger bare å vite at denne har adaptiv cruise. Ser ikke adaptiv cruise i listen, men ser pakken 5AT driving assistant plus. Er en 2016 f11. Inneholder 5AT adaptiv cruise?

Har spurt selger, men stoler mer på folket her inne;-)

Redigert av Kalleklovn

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

On 4.8.2017 at 6.44, Kalleklovn skrev:

Er close på å signere ny bil. Trenger bare å vite at denne har adaptiv cruise. Ser ikke adaptiv cruise i listen, men ser pakken 5AT driving assistant plus. Er en 2016 f11. Inneholder 5AT adaptiv cruise?

Har spurt selger, men stoler mer på folket her inne;-)

Driving assistent plus inneholder adaptive cruise. Si ifra hvis du vil ha tilbud på makan bil :)

Redigert av Ellingsen B.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

Hei.

Sjekket ut utstyrliste på en bil og ser at der står noe om vicle upgrade, hva vil det si ? 

Jeg er på leit etter ny bil også vil jeg gjerne ha en bil som har hifi anlegg eller større, men ser det står noe under upgrade som jeg ikke helt skjønner. 

Screenshot_20170825-170959.png

Redigert av vegard89

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.