Gå til innhold

BMW går over til Shell-olje.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har en anbefaling til 525d E39 2003 mod?

Skal gjøre et "vinterskift" nå før det virkelig begynner å bli kaldt

Jeg anbefaler Mobil1 5w30 Esp formula.  Jeg har kjørt på det de siste 130.000km på min 530D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen fortelle meg forskjellen på mobil super og mobil1?    har sett de selger utrolig rimelig super på europris innimelom. 

 

skal snart skifte på min m60b30..   usikker på hva som er på nå men.   har gått ett stykke, 320k.km om det har noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere (eller du, siden jeg siterte deg) olje? Tror ikke oljeskift er dumt, nei :)

 

I og med at jeg er sent ute med oljeskift for vinteren i år, tar jeg det på den nærmeste Drop In verksted her i byen.

Betaler kun for olje og oljefilter, de fører Mobil1, så er vel noen andre som kan svare deg bedre på den der tenker jeg...

 

Men for all del, man kan få kjøpt oljen billigere på f.eks. nettet, men tenkte jeg skulle få gjort det ila. denne uken så slik blir det denne gangen.

Har handlet fra denne siden tidligere og er vel de beste prisene jeg har sett, i allefall på nett.

http://billigbilpleie.no/category/motorolje-5894/

Endret av U.S. Bavaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden, sa en fyr her inne du kan ikke fylle annen olje enn castrol på en bmw, hvor dum kan man bli. Den er best siden bmw anbefaler den, han skjønte ikke bedre den gangen desverre...

Uansett olje er olje, eller nesten...De fleste store olje/bensin produsentene lager som regel bra olje.

Bil produsentene får masse penger for å reklamere at de anbefaler kun en type olje.

Har du bil med garanti, så brukes det de anbefaler/krever. Men ellers er de fleste oljer bra..

Selv alltid brukt Gulf olje på mine biler og fornøyd med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Tar frem denne tråden på nytt og det er alltid morro å lese olje-tråder.

Jeg har testet massevis av oljer gjennom tidene og har en gang for alle landet på Mobil 1, kjører i dag på ESP 5W-30, skulle egentlig ha kjørt på 0W-40 (iht boka), men i samråd med en BMW teknikser så fant vi ut at vi holdt oss til 5W-30. 

Nå har BMW gått over til Shell, er noe usikker på erfaringene her... Jeg er i ferd med å kjøpe ny 530d, er litt usikker på hvordan jeg angriper dette ift oljetype. Blir vel å kjøpe hos Sulland, aner ikke hvilken olje de benytter. Jeg kjenner også til at Mercedes har gått over til Shell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å prøve Shell Helix Ultra ECT C3 5w30 neste gang. Den kommer opp som førstevalg på oljevelgeren hos Shell.  Denne er laget ved hjelp ved hjelp av en prosess hvor naturgass blir omgjort til olje. Vet ikke hva det betyr i praksis for motor men er nysjerrig på å teste da Shell hevder å være alene om denne teknologien. 

Har kjørt med Castrol Edge Titanium FST 0w30 LL04 og Bmw Twinpower turbo 0w30 LL04 olje uten å ha merket noe forskjell så jeg tror vel også egenlig at så lenge de er merka LL04 så er de good to go. Det viktigste for min del er å bytte ofte. Max 10.000km, som regel mindre selv om det sikkert er unødvendig :) 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...