Gå til innhold

Ekstra fjernlys F10/F11


Jan Christian Huus
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer ekstra fjernlys på min F11, og lurer på om noen har forslag og/eller ideer?
Jeg antar at det fint skal kunne kobles opp med å hente strøm direkte fra batteriet og styrestrøm til rele fra kabel til eksisterende fjernlys uten feilmelding?

Bilder og linker er alltid bra...
Jeg har noe jeg har sett meg ut, men avventer å poste slik at en ikke "villeder" noen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at noen vil ødelegge utseende på bilen, det er vel mer snakk om behovet for mer lys.

 

Det finnes folk som bor utenfor de største byene og som bruker bilen når det er mørkt på ikke-opplyste veier.

Min kommentar er forøvrig rettet til de som åpenbart ikke vet hva de prater om.

 

Ellers for å snakke on-topic, så vet jeg ikke hva løsningen er. Men hvor mange ledninger er det inn på lykta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66542_Rigid_10__SR2-Series__1.jpg

 

En slank Led bjelke tror jeg går helt fint uten at det ser rart ut, jeg har planer om det samme selv på E39.  De heftigste av disse lyser helt kollosalt. Det er flott å kjøre med rikelig lys på mørke steder. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken min er en 20" ledplanke rett under skiltet. Ser ikke helt sammenligningen med Volvoer, Granada og Laksetrapp. Eneste dumme er at disse kun er CE-merket og ikke godkjent som fjernlys da de lyser for mye. Med egen bryter og i tillegg relestyring vil det vel være lovlig som "arbeidslys".

Jeg har ikke vært borti det elektriske, og det er egentlig her jeg lurer på hva som kan gjøres og hvordan?

http://www.ekstralys.no/products/20srseries

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fremdeles ikke fortelle deg hvordan man kobler ekstralys, men jeg kan ihvertfall komme med andre plasser man kan kjøpe Rigid fra.

Og det er her:

https://www.prodigyperformance.com/shop/2007-2011-jeep-wrangler-performance/rigid-91131-sr2-series-10-light-bar-combo/

 

Kjøp 2 sånne for 265 USD, gratis frakt, så det blir bare 25% oppå der, skulle bli ca 4600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66542_Rigid_10__SR2-Series__1.jpg

 

En slank Led bjelke tror jeg går helt fint uten at det ser rart ut, jeg har planer om det samme selv på E39.  De heftigste av disse lyser helt kollosalt. Det er flott å kjøre med rikelig lys på mørke steder. 

 

 

Vil ikke denne sitte så lavt at den bare vil lyse veldig sterkt opp veien rett foran bilen og dermed ødelegge alt av nattesyn framover på veien? Har en følelse av at mange blir lurt til å tro at de ser godt når området rett foran bilen er sterkt lyst opp, ref. de evigvarende tåkelystrådene, når de kanskje istedet heller ødelegger langsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en vesentlig forskjell på disse og et tåkelys. Et tåkelys lyser 20-30meter mens disse lyser 500-1000m eller noe slik. De kan også vinkles oppover og nedover så uten å ha prøvd så tror jeg disse lyser lang selv med denne plasseringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...