Gå til innhold

Godkjent Ombygd e46 m3 kompressor - Solgt -


Bjanne
 Share

Anbefalte innlegg

Dette ser jo meget bra ut da :)

Org csl luke er ikke så lett.har eid 2 stk. Jeg også trodde den var lett, men ble noe skuffa når jeg pakket den første ut.

Men passform og kvaliteten ellers, er helt konge.

Å når dette ikke skal være en super slank race M3, så hadde jeg også godt for denne org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som du sier ikke vekta som er hoved grunnen til at jeg ville ha den. Alt annet tar jo timesvis med passform helvette og det gidder jeg ikke her. de Koster jo ikke så avskrekkelig mye mer når en ser på det store bilde  :smoking:

 

Sitter å flørter med tanken på å gi faen I det halvburet nå og egentlig. Lurer på om jeg vil ha bakseter og normale seter til vanlig også heller hive det ut og inn med bøtte stolene skulle det være en trackday rundt hjørnet. 8-[

 

Siden jeg er så harry som jeg er og syns GTR panser er drit kult på disse er det litt bitter at jeg ikke finner et Vorsteiner panser til salgs heller. Disse er gått ut av produksjon så det er kun bruktmarkedet det gjelder på nå desverre :/ Det er såpass at jeg vurderer kjøpe en engelsk m3 pga den har det panseret også selge driten I deler etterpå :P:stupid:

 

 

Så om noen vet om et vorsteiner panser til en fornuftig pris si gjerne I fra! jeg har m3 panser å gi I innbytte om de skulle mangle det au ! :)

 

 

M3 karosseriet til delebilen er også klart for salg om noen skulle ønske et rullende m3 karosseri med sveiset inn halvbur og alt karosseri deler utenom fangere og panser. (ruller på et 320 understell) Har også deler for å gjøre dette venstrestyrt :):headbang:

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig godt forslag, men jeg har ikke budsjett til par å tjue lapper for panseret :S det blir for drøyt desverre. det koster minst 1000 $ I frakt fra statene. fikk ett for 2000 inkl frakt for noen år siden og det var ikke noe særlig  å sende så langt uten orginal embalasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er båten på vannet og jeg har fått hjem siste delebilen jeg trenger! Kanskje det går an å få gjort noe arbeid og da :)

 

Jeg sitter på job og har sett igjennom masse fine prosjekter andre har klart å holde gående så motivasjonen er kunstig høy nå, men det er fare for tilbakefall når jeg kommer hjem og sola beginner å steke. men jeg har trua så får håpe det blir litt kjøring I år :) Føler jeg må skrive en post her slik at jeg "committer" meg til å måtte gjøre litt innsats når jeg kommer hjem fra job:)

 

Har som nevnt tidligere ventet AAAALT for lenge på en kjedekolidert bil fra usa som jeg skulle ha litt rustfrie deler fra og et ledningsnett. Det har nå kommet og arbeidslysten beginner å kommer krypende :)

 

 

Det jeg mangler nå for å kunne komme I mål er :

 

Nye rådelager

Ny clutch

Lakkere skjermer dører og alle andre ting som ikke er lakka.

sveise forsterkning I bakstilling og ny reservehjulsbrønn.

 

og en drøss med timer I montering demonterings modus :)

 

 

 

legger et par bilder av den fortapte bilen som har holdt skjema tilbake og et skryte bilde av grunnen til at bil-motivasjonen er på et historisk lavnivå om dagen ;) og som dere ser så har jeg en DEL hage arbeid og maling av terrasse foran meg og som ei viss ei er mer interessert I skal bli ferdig fremfor en blå liten lekebil :D

post-55082-0-52190900-1431874737_thumb.j

post-55082-0-34505700-1431874746_thumb.j

post-55082-0-28008200-1431874754_thumb.j

post-55082-0-39229800-1431874917_thumb.j

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har det endelig skjedd litt I leiern ! :D And thank f#¤k for that!

 

Har endelig fått litt plass å boltre med på I verkstedet nå når det ikke har vert fult av biler der. Da gikk det plutselig an å demontere hele bilen invendig og rive ut ledningsnett og alt slik at det kan byttes ut med alt fra M3. Her har jeg tatt ut absolutt alt, byttet alle sensorer og klips og skruer, belter og what have you. ikke nødvendigvis for at det er noe forskjell, men fordi det gjorde det lettere med demonteringen og bare hive alt og "start fresh" med å sette over alt fra M3'n.

 

Det tok litt tid når jeg måtte demontere begge bilene innvendig og alt rundt for å komme til alle kontaktene som trengtes å kobles i fra. men det gikk fint og alt er på plass, krysse fingrene for at det fortsatt fungerer. Det er noen ekstra sensorer her og der pga DSC og de pleier å være litt ømfintelige så håper jeg ikke får noen problemer med disse denne gangen:)

 

Nå er i hvertfall Harman kardon anlegget satt inn I bilen, Sportsknapp etc, DSC sensorer og pumpe, El gass og clutch/brems pedal sett med koblet opp. Pluss kabelen fra Bagasjerommet er også lagt opp så alt er egentlig klart til å sette I motoren og vri om nøkkelen. Jeg har en del job met motoren før jeg skal sette denne i, da jeg vil byte rådelager og clutch før den går inn. Har ikke fått kjøpt inn dette enda og budsjettet er ikke romslig nå som båten er på vannet  8-[.

 

Neste på agendaen er å ta ned bakstilling og bensin tank, skjære ut reservehjulsbrønnen og sveise forsterkninger I gulvet.

 

 

 

 

 

post-55082-0-74294800-1435063233_thumb.j

post-55082-0-85839900-1435063235_thumb.j

post-55082-0-90056900-1435063240_thumb.j

post-55082-0-14633400-1435063242_thumb.j

post-55082-0-22673700-1435063243_thumb.j

post-55082-0-32079600-1435063244_thumb.j

post-55082-0-46834900-1435063245_thumb.j

post-55082-0-71471400-1435063246_thumb.j

post-55082-0-95048200-1435063247_thumb.j

post-55082-0-24815900-1435063249_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstilling og Bensin tank er ute, og reservehjulsbrønn kuttet ut.

 

Deretter slipte jeg ned lakken rundt baktsilling festene og så etter sprekker. Her var det heldigvis ingen og deeet er fint :)

 

Jeg fikk sveiset inn en motorsport forsterkning som dekker et STORT område i forhold til Turner sin. Det var bra passform og så det er bra :)

 

Neste på agendaen er å jobbe i 14 dager også forhåpentligvis få gjort noe før det blir 3 uker ferie. krysse litt fingre for det :)

 

 

 

 

post-55082-0-42005900-1435066645_thumb.j

post-55082-0-85320100-1435066646_thumb.j

post-55082-0-18353400-1435066648_thumb.j

post-55082-0-66566600-1435066649_thumb.j

post-55082-0-34050400-1435066651_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er deilig å endelig få gjort noe på bilen og ikke bare på huset og båten. Sitter på job nå å leiter etter clutch og foringer til bilen, men der jeg har kjøpt fra tidligere har jo kursen gått til helvette så alt er jo så sykt mye dyrere enn fra før. nesten billigere å handle på GS nå.

 

De viktigste tinga jeg mangler nå er Clutchpakke, foringer til bakstilling og rådelager/bolter. Har tidligere kjørt med ARP bolter på rådelagrene, men usikker på jo jeg gjør det denne gangen.

 

Jeg har egentlig noen Alu foringer jeg I utgangspunktet kjøpte til denne bakstillingen, men jeg tror ikke jeg blir å bruke de på denne likevell. litt usikker på om det blir litt for stivt med tanke på at denne bilen også skal brukes til å kjøpe kaffe og øl på fredagskvelden og ikke baaare kjøre sidelengs på banen :)

 

Jeg merker at det ikke er så gøy å bygge bil nå når det ikke er for mye penger til overs.

 

Jeg har en "drøm" om å få testa bilen skikkelig på gatebil I September I år. men det kommer an på om jeg har penger nok til å kjøpe de delene som mangler, samt lakke resten av bilen :)

 

 

Er det noen som har et forslag til en clutch pakke som ikke koster en formue og fungerer BRA på 550 oppsettet?

PS: Jeg trenger ikke forslag fra de som kjører til og fra et parkeringsplass treff ;) vil gjerne ha en som har blitt straffet og tåler det :)

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er deilig å endelig få gjort noe på bilen og ikke bare på huset og båten. Sitter på job nå å leiter etter clutch og foringer til bilen, men der jeg har kjøpt fra tidligere har jo kursen gått til helvette så alt er jo så sykt mye dyrere enn fra før. nesten billigere å handle på GS nå.

De viktigste tinga jeg mangler nå er Clutchpakke, foringer til bakstilling og rådelager/bolter. Har tidligere kjørt med ARP bolter på rådelagrene, men usikker på jo jeg gjør det denne gangen.

Jeg har egentlig noen Alu foringer jeg I utgangspunktet kjøpte til denne bakstillingen, men jeg tror ikke jeg blir å bruke de på denne likevell. litt usikker på om det blir litt for stivt med tanke på at denne bilen også skal brukes til å kjøpe kaffe og øl på fredagskvelden og ikke baaare kjøre sidelengs på banen :)

Jeg merker at det ikke er så gøy å bygge bil nå når det ikke er for mye penger til overs.

Jeg har en "drøm" om å få testa bilen skikkelig på gatebil I September I år. men det kommer an på om jeg har penger nok til å kjøpe de delene som mangler, samt lakke resten av bilen :)

Er det noen som har et forslag til en clutch pakke som ikke koster en formue og fungerer BRA på 550 oppsettet?

PS: Jeg trenger ikke forslag fra de som kjører til og fra et parkeringsplass treff ;) vil gjerne ha en som har blitt straffet og tåler det :)

Jeg kjøpte hpf stage 3 tror jeg det var til den hvite Yngve bygde for meg. Jeg Misbrukte den aldri men hpf sa den skulle Være skuddsikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tid for enliten update. Endelig fått gjort litt til på bilen. Kommer seg sakte men sikkert :)

Motor montert, bensintank hengt opp, sveiset inn m3 reservehjulsbrønn. Slipet ned overflate rust og lakket med primer og stonechip spray. Nærmer seg bakstilling montering nå.

Første gang jeg prøver update fra tlf så store sjangser for at det er skrivefeil osv her :)

post-55082-0-52442900-1441540597_thumb.jpost-55082-0-52187800-1441540625_thumb.jpost-55082-0-33927900-1441540657_thumb.jpost-55082-0-66558900-1441540672_thumb.j

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...