Gå til innhold

E.H.D sin felgtråd - BBS CI-R, FI-R, HRE


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, E.H.D skrev:

Jeg synes ikke 20" er for stort på F30, du har jo 35 og 30 profil på 20" dekkene, samme som på 19" til E90, så det bør ikke ble ukomfortabelt. 

Hvis du googler "bmw f30 bbs ci-r" så før jeg opp en hvit f30 som ser riktig so stilig ut med 20" ci-r. :-)

Det ser meget bra ut!

jeg kontaktet BaanVelgen i sted. Trivelig fyr, men usikker på hva totalprisen blir....

For de som er interessert så skrev han følgende:

"Thank you very much for your inquiry and interest in de wheels from BBS.

We should be able to beat that prices, hereby our offer:
 
Front wheels    BBS CI-R 8.5 x 20” ET32
Rear wheels        BBS CI-R 9.5 x 20” ET40
Finish             Platinum silver or satin black    
shipping & handling SE
Grand total         2225 euro incl. VAT
 
Front wheels    BBS CI-R 8.5 x 20” ET32
Rear wheels        BBS CI-R 9.5 x 20” ET40
Finish             Platinum silver or satin black    
shipping & handling NO
Grand total         1834 euro excl. VAT
 
Front wheels    BBS CI-R 8.5 x 19” ET32
Rear wheels        BBS CI-R 9.5 x 19” ET35
Finish             Platinum silver or satin black    
shipping & handling SE
Grand total         2025 euro incl. VAT
 
Front wheels    BBS CI-R 8.5 x 19” ET32
Rear wheels        BBS CI-R 9.5 x 19” ET35
Finish             Platinum silver or satin black    
shipping & handling NO
Grand total         1634 euro excl. VAT
 
As you may notice when we deliver to Sweden we have to charge the VAT, when delivered to Norway we do not.
 
The 20 inch wheels are in backorder, where the 19 inch are in stock in platinum silver."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 19,000kr inkl norsk mva for 19" da. Så tilkommer antagelig frakt, eller var det inkludert? 

 

EDIT: Ser at det ser ut til at shipping er inkludert. Det må jo være billig? 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å dytte på 35 istedenfor 30 bak på 20" for å få mer dekk og dermed mindre gap mellom hjul og skjerm? Da blir det ca 10mm mindre gap enn hvis man kjører 30. Teit, eller lur måte å få den til å se mer senket ut? :)

Og evt tilsvarende 40 istedenfor 35 foran da.

Så typ 235/40R20 foran og 265/35R20 bak.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ hører hva du sier, men kjøper det bare halvveis. Den vil bli hevet tilsvarende reduksjon i gap mellom dekk og skjerm da, så hvis du får en reduksjon på 10mm gap, så blir bilen 10mm høyere. Det er jo trolig langt mer merkbart (til det bedre) i skjermgapet enn hva man legger merke til i heving av selve bilen fra bakken. 

10mm er vel neppe nok til å subbe heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, macrorain skrev:

@StigJ hører hva du sier, men kjøper det bare halvveis. Den vil bli hevet tilsvarende reduksjon i gap mellom dekk og skjerm da, så hvis du får en reduksjon på 10mm gap, så blir bilen 10mm høyere. Det er jo trolig langt mer merkbart (til det bedre) i skjermgapet enn hva man legger merke til i heving av selve bilen fra bakken. 

10mm er vel neppe nok til å subbe heller. :)

Du får jo en liten økning i diameter ved å øke bredden, selv om du beholder profilen lik. Jeg synes det er nok, å samtidig øke profilen blir for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, macrorain skrev:

@StigJ hører hva du sier, men kjøper det bare halvveis. Den vil bli hevet tilsvarende reduksjon i gap mellom dekk og skjerm da, så hvis du får en reduksjon på 10mm gap, så blir bilen 10mm høyere. Det er jo trolig langt mer merkbart (til det bedre) i skjermgapet enn hva man legger merke til i heving av selve bilen fra bakken. 

10mm er vel neppe nok til å subbe heller. :)

Er ikke mye plass foran i innerskjermene på disse bilene. Jeg hadde 245/35-20 i Conti på min F31, og det subbet når jeg svingte. Solgte de til en med 5 serie, passet mye bedre på den. Kjøpte 235/35-20 og 265/30-20 som jeg bruker fortsatt på min F36 med BBS CH-R, og de fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilken dekkbredde jeg skal ha. 

Har 245/40R19 på alle fire dekk vinterhjul.

på sommer har jeg per nå 225/45R18 og 255/40R18

Tror dere 235/35R20 og 265/30R20 er bra på 8,5J og 9,5J felger?

Eventuelt samme dekkbredde på 19" også... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StigJ skrev:

Differansen fra originaldimensjon f.eks. 225/45-18 til 235/40-20 er på hele 37mm eller 5,5% i diameter. Det er mye. 

Bildet av 6eren var nok litt ekstremt ja :)

Joda, men for å ta et litt mer realistisk eksempel så er mine originale hjul fremme 225/40R19. Bytter jeg til 235/40R20 så blir forskjellen 16mm. Det er jo fortsatt endel selvsagt. 235/35R20 gir 5mm forskjell, det er vel en bedre match. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Lurer på hvilken dekkbredde jeg skal ha. 

Har 245/40R19 på alle fire dekk vinterhjul.

på sommer har jeg per nå 225/45R18 og 255/40R18

Tror dere 235/35R20 og 265/30R20 er bra på 8,5J og 9,5J felger?

Eventuelt samme dekkbredde på 19" også... 

 

Det høres akkurat passe ut, det er dekkdimmen jeg vurderer også. Går du ned til 19 så kan du gå opp i dekkprofil til 40 foran og 35 bak med samme bredde, så får du omtrent identisk omkrets. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Lurer på hvilken dekkbredde jeg skal ha. 

Har 245/40R19 på alle fire dekk vinterhjul.

på sommer har jeg per nå 225/45R18 og 255/40R18

Tror dere 235/35R20 og 265/30R20 er bra på 8,5J og 9,5J felger?

Eventuelt samme dekkbredde på 19" også... 

 

Hadde 235/35 og 265/30 på 8,5" og 9,5" breie felger (19") på min tidligere e90. Synes det passet bra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket tester på Michelin Pilot Super Sport dekkene og de scorer ikke nødvendigvis så bra som jeg hadde trodd...

Nokian Hakka Blue 2 Scorer 9,2 på NAF sin sommerdekktest, men er dette dekk verdig en BMW mtp. kjørefølelsen, sportsligheten og Comfort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har sjekket tester på Michelin Pilot Super Sport dekkene og de scorer ikke nødvendigvis så bra som jeg hadde trodd...

Nokian Hakka Blue 2 Scorer 9,2 på NAF sin sommerdekktest, men er dette dekk verdig en BMW mtp. kjørefølelsen, sportsligheten og Comfort?

Når det gjelder Nokian, så er deres Hakka Black det mest sportslige, men tror ikke det har 265 er breiere bakdekk. 

Michelin har kommet med nytt PS4S dekk som blir erstatningen for PSS dekket. Merk at det er forskjell på PS4S og PS4 dekkene til Michelin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, E.H.D skrev:

Når det gjelder Nokian, så er deres Hakka Black det mest sportslige, men tror ikke det har 265 er breiere bakdekk. 

Michelin har kommet med nytt PS4S dekk som blir erstatningen for PSS dekket. Merk at det er forskjell på PS4S og PS4 dekkene til Michelin. 

Ok! :P det er jo greit å vite. 

Har du noen forslag til andre dekk? Trenger alternativer. Har funnet ut at det ikke alltid er like lett å finne de dekkene man skal ha når man leter etter ett spesifikt merke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...