Gå til innhold

kjøp av 520D eller 525D 2008. bør jeg velge firehjulstrekk?


mjensen
 Share

Anbefalte innlegg

Det @Torbjørn E39 sier med at salgsverdien kan nok være et poeng for mange av de som kjøper nye biler, da har jo BMW en usannsynlig høy andel på bla 5-serien med Xdrive.
Men i din fars og ditt tilfelle kan det være forskjeller på dekkene som utgjør denne opplevelsen.

Men jeg tror at en "gammel" 5-serie som blir kjøpt av de som ikke kjøper helt nytt og som ikke bare skal ha en "bil" så betyr det nok mindre. Det sies jo at kjørefølelsen er bedre uten xdrive, så det tror jeg kanskje kan bety noe, samt at det er mindre vedlikehold uten xdrive enn med. Ikke så veldig mye forskjell, men kanskje nok for noen som kjøper eldre biler.

Men dette er jo bare en betraktning jeg har og stemmer helt sikkert ikke og mange er nok uenig. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok riktig som du skriver @Otis at dekkene er forskjellen på opplevelsen. 

Med eller uten xDrive blir litt sånn smak og behag. Jeg hadde heller ikke tenkt jeg skulle ha xDrive ved kjøp av E61 men var ikke stort utvalg av E61 530d da jeg lette ifjor. Har ikke angret på mitt valg, men så har jeg jo passert 30tallet aldersmessig og kanskje blitt mer voksen i kjørestil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med xdrive på vår 3-serie. Hadde det vært kun meg i husholdningen, hadde jeg nok spart de ekstra kronene og kjøpt en uten xdrive, men fruen i huset ville ha xdrive etter erfaring med sine foreldre sin E91 med bakhjulstrekk og piggfritt på vinterføre. 

Vanskelig valg det der, men jeg tror - som flere sier her - at nøkkelen til god framkommelighet med bakhjulstrekk ligger i dekkene. Onkelen min hadde en E60 LCI 525dA med bakhjulstrekk, den var han utelukkende fornøyd med. Kan ikke si at jeg har vært annet en svært fornøyd med F20'en vi hadde også med piggdekk. 

Tror jeg hadde valgt 525d foran 520d. Du må uansett opp på 525 for å få xdrive, og tipper utvalget på biler med xdrive er vel så godt som biler uten. At det er mer lettsolgt i etterkant tror jeg også på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...