Gå til innhold

torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd hvor vi kan poste tips til hva man kan kode på F10/F11 modellene. 

Mange av valgene vil også gjelde andre Fxx modeller.

 

Jeg har kodet følgende og mer til på min F10 så langt:

 

 

* Setebelte advarsel senket til 1 sec.

 

* Auto start/stop disabled by default.

 

* Blinkende bremselys ved kraftig nedbremsing istedenfor bare ekstra bremselys som tennes som standard.

 

* Sport display i infoskjermen så det kan vises effekt/dreiemoment i real-time.

 

* Tente baklys hele tiden, også i DRL modus.

 

* Blinklys i HUD displayet.

 

* Fjernet advarsler på ryggekamera.

 

* Mulig å auto-lukke vinduer selv om døren er åpen.

 

* Redusert tid før speilene legger seg inn år bilen låses.

 

* Åpne/lukke bagasjerom både med nøkkel og knapp i kupeen.

 

* Senket sensitiviteten før xenon pærene tennes pga lite lys.

 

* Fullstyrke angel eyes selv med xenon tent.

 

* Lagt til hastighetsvisning i info-panelet.

 

* Grå striper i infodisplayet istedenfor røde som er standard

Endret av Bowers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lader jevnlig batteriet på bilen fullt, så med bra batteritid på laptop'en og nyladet bilbatteri så har jeg gjort det uten ekstra strøm.

 

Skal man utforske og bruke mye tid stiller det seg selvsagt annerledes. Jeg har vært rimelig sikker på hva jeg skal gjøre hver gang så det har ikke blitt mer enn kanskje 20 min med tenningen på.

 

Vil forøvrig anbefale å ha lader tilkoblet både bil og laptop for å være på sikre siden uansett.

 

Forresten... jeg trodde ikke 2015 Europakartet var ute ennå? Er du sikker på det ikke er 2014-2 du har oppdatert til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har nå fått lastet ned BMW E-Sys 3.25.3 + PSdZData v2.51.3 men kommer ikke inn der du velger bilmodell på E-sys men bilen må være kontakt siden den får opp VIN nummeret. Har prøvd å installer på nytt og følger instruks som følgte med men kommer til det likens med at kommer ikke opp valg av bilmodell. Noen her som kan trø til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Frank: Usikker på hva det kan være. Er installasjonsguiden fulgt 100% og din "token" er i orden så burde det fungere.

Jeg bruker v.54.1 av PSDZdata filene, men du skulle fått koblet til bilen uansett...

Sjekk om noen kan hjelpe til her: http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=175

 

 

 

Jeg kodet bort lyktespylerene i dag slik at de ikke går nesten hver gang vinduene spyles. Slutt på vått panser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan kode og føler de er klare for å hjelpe andre burde vel kunne poste det her? :)

Enig. Pluss så kan kanskje trådstarter endre tittelen til Fxx Koding. Eller noe i den duren slik at det ikke oppfattes som en kode tråd KUN for F10/F11, derimot alt av F serie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kunne gjerne tenkt meg noen justeringer på min også, men har ikke så mye kunnskap på dette området akkurat.

Sist jeg koblet noe til en bil var E39 jeg hadde og da slo start sperra inn  :mrgreen:

Så jeg skal ikke gjøre noe slikt selv hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...