Gå til innhold

torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Makky123 har rett. Jeg har lastet ned E-Sys launcher Premium. Denne er gratis, men du får ikke bytte karosseritype oftere enn hver tredje dag. Ser ut som installasjonen har gått greit, så nå gjenstår det bare at Enet-kabelen kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kommet et steg videre med koding.

 

Jeg har ikke noen egnet laptop for tida, så jeg bruker en 25 meter lang nettverkskabel mellom PC'en på hjemmekontoret og ENET-kabelen som jeg plugget i OBD-porten på bilen. Trykket én gang på Start/Stop-knappen for å slå på tenninga.

 

Startet E-Sys via E-Sys Launcher Premium. Koblet til bilen med Connection via VIN. Leste ut FA og SVT og ncd-filene. Gikk deretter inn i CAS/3000 og endret TC_MCA_DEFAULT_OFF fra nicht_aktiv til aktiv. Startet bilen og kjørte Code FDL. Alt gikk knirkefritt uten noen feil.

 

Så jeg trodde at jeg hadde klart å kode Auto Start/Stop slik at den ikke var av, men når jeg starter bilen er fortsatt Auto Start/Stop på. Så jeg er altså ikke helt i mål ennå. :-)

 

Noen som vet om det er nødvendig å ha motoren i gang mens jeg koder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ass ligger under fem-body, 3023 TC_MCA_DEFAULT_OFF til aktive. trykk på lagre etter du har endra den, så kan du gå tilbake å trykke på code fdl.

du trenger ikkje å ha motoren i gang, så lemge du har tenning på.

 

Mener du at det er en ECU som heter FEM? Finner ikke noe sånt.

 

Edit: Tror jeg har vært gjennom hele lista nå, og det eneste stedet jeg finner TC_MSA_DEFAULT_OFF er i CAS/3000 TC

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har opplevd at koding tilsynelatende går bra, men at det ikke skjer noe med bilen likevel?

 

Kan det tenkes at problemene mine skyldes versjoner? Jeg kjører E-Sys 3.26.1 og PSdZData 3.56.1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trykker på fdl coding ja?

 

Jepp. Fant en PDF som heter "E-Sys Getting Started Coding - Part 1". Fulgte alle stegene bortsett fra at jeg ikke trengte å skrive noen pin-kode siden jeg har E-Sys Launcher, og at jeg endret TC_MSA_DEFAULT_OFF i stedet for KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har kona bilen, men neste gang jeg får anledning skal jeg lese ut dataene fra ECU-ene igjen for å sjekke om verdien faktisk ble endret til aktiv.

 

Glemte forresten å minne om at dette gjelder en F25 X3

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd igjen. Leste ut Coding Data fra CAS, og TC_MSA_DEFAULT_OFF var satt til aktiv. Så kodingen har tilsynelatende fungert. Prøvde så å sette TC_MSA_DEFAULT_OFF til nicht_aktiv igjen og TC_MSA_MEMORY til aktiv, men dette fungerer ikke heller. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...