Gå til innhold

torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Nå får du launch control på alle BMWer med Sport automat. Så det er ikke bare m modellene som har det :)

 

Får og får... som tobiasw nevner...rart det er slått av som standard.

Med mindre man er litt over gjennomsnittet interessert, så vil man jo aldri vite at man har funksjonen skjult :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen har funnet noen måte å beholde sport når du slår av DSC, eller ennå mer ettertraktet, å få bilen til å starte opp i sport-modus som default. Eco-Pro som default går, men ikke sport.

 

Alternativet er å sette bilen i Sport+ modus (Hvis den har det) og sette den tilbake til Sport når du vil ha DSC aktivert igjen. Eneste forskjell såvidt jeg vet mellom Sport og Sport+ er at DSC er redusert i Sport+.

Det blir like mange knappetrykk og bør oppnå hensikten du er ute etter.

På min F10 har jeg funnet ut at når man girer manuelt så girer bilen selv opp når du når turtallssperren i Sport, men ikke i Sport+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne tenke seg å bidra med litt koding her? Regner med at dette er ganske enkelt og ikke noen stor fare, har holdt på litt med VAG-COM selv, men skulle gjerne hatt kodet litt på BMW´n også. Så om noen hadde kunne bidratt med dette, så rop ut! :) Er en del snasne funksjoner som tydeligvis ligger skjult i bilen..  \:D/

 

 

Edit: Holder til i Oslo-området.

Endret av mrqlan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin tråd. Burde ikke infoen om koding her på et lurt vis vært fletta inn i den store diagnose og kodings tråden? Hadde vært kult om dere kunne blitt enige om noe og lagd en andre større og mer komplett tråd (basert på den som allerede er der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa bilen litt i kveld.

 

Alt fungerer utenom at jeg ikke så noe forskjell på ambient lyset.

Mulig jeg må stille opp på maks, som er 255?

 

Hvordan fungerte Launch controlen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerte Launch controlen? 

 

Den fungerte som den skulle hehe.

Var glatt når jeg testet, så jeg spant en del :P

Det jeg ville teste var at funksjonen funka og at "race flagget" dukket opp.

 

Når det blir tørt ute, så blir det mulig å sjekke om 0-100 er noe bedre med funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også stiller meg til disp om noen vil kode litt på min :)

 

Jeg kan sikkert prøve, men tar ikke noe ansvar for eventuelle feil  ;)

Fint om du på forhånd finner ut hva du vil kode, sjekk gjerne om andre har meldt om det funker/funker ikke på din modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sikkert prøve, men tar ikke noe ansvar for eventuelle feil  ;)

Fint om du på forhånd finner ut hva du vil kode, sjekk gjerne om andre har meldt om det funker/funker ikke på din modell.

 

Aner ikke noe om koding, kan sikkert lese litt. Var mest ute etter å sette start/stopp til av, mindre sensitiv DRL og at det lyser bak på DRL.

Og evt. andre morsomme ting :) Ansvar er mitt det, det er det ikke noen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan kode 2011 f11 med mindre sensitiv drl, sterkere lysstyre på drl med xenon og setebelte varsel i oslo området så bare gi beskjed.

Endret av SOANOrge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Frank@

 

Sjekk linken til Bowers I tredje inlegg I denne tråden.

Registrer deg og spør Sheridan om link til siste software og PsdzData, og du får raskt svar.

Hei. Har fått det 54.1 men er likens problem og får ikke opp det valget der du skal velge f10/f11. Er helt tom der med fortsatt ser jeg vinnummeret..Har følgt instruksen til punk å prike. Noe her som har noe mer tips eller kan hjelpe.. blir gal < ;)

 

 

Edit! Fant det ut nå var kun æ som la psdzdata feil :( 

Endret av ///frank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...