Gå til innhold

Sentrallås Funker ikke på H/bakdør E39


Eriksen933
 Share

Anbefalte innlegg

Merket her om dagen at sentrallåsen min ikke låser H/ bakdør.. Noen som har noen Tips? Har også merket enkelte ganger at sentrallåsen ikke vil låse av og til? Mistenker kabelbrudd på H/bakdør men vet ikke 100% da jeg har veldig lite peiling på hvordan sentrallåsen funker, Noen som har mulighet til å forklare meg litt hvordan dette funker? om det er en Modul i vær dør eller om det er 1 til alle 4 dører? Eller et El-skjema? Alt hjelper 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende problem på venstre bakdør E39, og det viste seg at sentrallås motoren slet med å låse opp døren (sitter en aktuator på hver dør).

Litt smøring av bevegelige deler inni døren gjorde susen.

Endret av Hemidog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sikker, og vil tro at nesten alle tilfellene med symptomene du nevner skyldes dette. 

Jeg har byttet flere slike selv på mine e38/e39.

 

OBS! Selv om jeg er 100% sikker, så kan jeg ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei,

Har hatt samme problem nå over et halvt år på førerdøra mi.
Låsen kan av og til funke helt fint, men som oftest går den tregt og låser ikke alltid helt opp låsen. Må ofte bruke nøkkelen for og låse/låse opp.
Man kan høre at den går treigt, men om jeg låser opp og igjen et par ganger virker det som den går lett igjen.

Har blitt værre siden det først starta.

 

Det er nok aktuatoren min vil jeg anta, men syns det er rart at den går tilsynelatende lett etter et par sykluser med lås/lås opp.
Er det et tegn på manglende smøring mon tro?

Jeg har også fått feilkode på denne, og jeg mistenker at den driver og vekker bilen fra dvale, for i går kveld var jeg ut i garasjen og da lyste

lyset på girspaken. Bilen hadde da stått stille i mange timer. Har sett dette for en stund siden også, låsen var dårlig da også.

Så jeg tror jeg blir og bytte denne, tør ikke ta kjangsen på og smøre og så klikker dritten og jeg må ødelegge døra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...