Dweezil

Dweezils 2015 520xdat 190 hk

Recommended Posts

On 2.4.2017 at 21.27, Dweezil skrev:

Jeg synes også at det er litt for risky å kjøpe ny fossil-bil i den dyrere enden av skalaen i en tid preget av store omveltninger mhp. framdrifts-teknologi. Og valget mellom en ny Skoda og en noen år gammel BMW er for meg ganske enkelt... :wink:

Det er stund siden du skrev dette, men jeg tenker også dette.

Har lyst på en annen bil, meeeeen....

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Otis skrev:

Det er stund siden du skrev dette, men jeg tenker også dette.

Har lyst på en annen bil, meeeeen....

Hadde vært utrooolig fett med en M550i xDrive! Den er så "feil" mhp. drivlinje at det nesten blir riktig. Men så var det det at faenskapen skal betales, da... :-o

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på service hos Bilia Drammen i går; det var tid for å bytte bremsevæske. Hadde avtalt å sitte og vente til bilen var ferdig. Da jeg leverte nøkkelen, fikk jeg beskjed om at det var en kampanjereparasjon på AC-anlegget som han tilbød seg å ta i samme slengen. Det ble ca. en time lenger å vente, men jeg hadde mulighet til å sitte og jobbe i venteområdet, så det var bare fint for meg å få det gjort. Da han kom ut med nøkkelen (til estimert tid!) hadde han i tillegg tatt oljeskift-service som lå ca. 3000 km lengre frem, pluss at han hadde justert opp kjørelengden fram til skift av bremseskiver, for han hadde sett at det var godt med belegg igjen og mente derfor at computeren i bilen var i overkant pessimistisk med tanke på tidspunkt for utskifting. Alt sammen gikk på bilens serviceavtale, så jeg kjørte avgårde uten å betale en krone.

Tommel opp og stort smilefjes til BMW og Bilia Drammen! :-)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på første EU-kontroll i dag. Fristen er i slutten av mai, men jeg tenkte jeg skulle være tidlig ute. Booket en time hos NAF og var sikker på at den skulle skli gjennom uten anmerkninger... men de fant mer enn 25% rust på ene sida av venstre bremseskive bak!

Synes det er for galt (og sikkert kostbart) å bytte denne etter kun tre år! Kontrolløren hos NAF mente det kunne gå an å få av rust ved å foreta harde oppbremsinger over noen ukers tid. Noen som har erfaring med en slik fremgangsmåte? Kan det virke, eller må jeg bite i det sure eplet og begynne å planlegge utskifting?

Redigert av Dweezil

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme feil på innsiden av alle fire bremseskivene på min F30 når den var på eu i november. Fikk samme beskjed ang. harde oppbremsinger. Har kjørt rundt 1500km siden da og har passet på å bremse når jeg har mulighet. På etterkontroll i dag var det betydelig mindre rust så den ble godkjent. Men jeg fikk beskjed om at jeg gjerne må fortsette å bremse hardt en stund fremover

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde nesten ikke det var mulig å underkjenne en såpass ny bil. Det har jeg aldri vært borti før med noen av mine biler. Selv med alder opp til 7 år og kilometerstand på over 100 000 km så har de alltid sklidd igjennom. NAF holder jeg meg langt unna, bruker Bavaria som har har alt å tjene på å finne feil på bilen min. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer