Gå til innhold

Dweezils 2015 520xdat 190 hk


 Share

Anbefalte innlegg

Fronten din uten M-sport er overraskende stilig i kombinasjon med LED frontlyktene :)

Ja enig med deg Walkabaot. 

Imperial blå F10/11 har stilig front.

Her er fronten på min 2010 F10. Litt andre detaljer enn Dweezil  (Zappas bastard?) sin 2015 modell, men ikke så iøynefallende mye.

post-39887-0-64792100-1442932454_thumb.j

Jeg har sett på M-sport front  + fra div. andre produsenter, men merkelig nok har  jeg har 'vokst på meg' den originale fronten.

Jeg synes M+sport på f10 ser 'traurig' ut, kontra dette, som jeg mener ser kvikk og tøff ut.

Det kan være fargen på bilen, som er årsaken?

Hadde den vert i mørk grå og shadowline, da.....  8-[

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fronten din uten M-sport er overraskende stilig i kombinasjon med LED frontlyktene :)

Enig. Jeg kjøpte bilen ny, og kunne fått med M-sport for noen tusenlapper ekstra, men valgte å ikke ha det. Rent estetisk synes jeg M-sport-fronten blir litt vel breial på F10/F11. Videre synes jeg det blir helt feil å ha M-emblemer på en bil med firerdiesel.

 

Ja enig med deg Walkabaot. 

Imperial blå F10/11 har stilig front.

Her er fronten på min 2010 F10. Litt andre detaljer enn Dweezil  (Zappas bastard?) sin 2015 modell, men ikke så iøynefallende mye.

attachicon.gif11951633_1130620553618304_2646920383711796092_o.jpg

Jeg har sett på M-sport front  + fra div. andre produsenter, men merkelig nok har  jeg har 'vokst på meg' den originale fronten.

Jeg synes M+sport på f10 ser 'traurig' ut, kontra dette, som jeg mener ser kvikk og tøff ut.

Det kan være fargen på bilen, som er årsaken?

Hadde den vert i mørk grå og shadowline, da.....  8-[

Dweezil etter Franks sønn, ja. Har hatt stor sans for FZ i snart to tiår.

 

Synes forøvrig fronten uten M-sport på F10/F11 ser bedre ut etter faceliften... no offense, Erling, bare min personlige mening! :-)

 

Fin den er, Dweezils

Litt imponert over at du bruker penger på en så ny bil, men Taslet vet nok hva han gjør med lakkforsegling nå før høsten, uansett alder på bil.

Men skinn interiøret?

Hvordan ble forandringen?

Skinnsetene var rett og slett møkkete etter vel ni måneders bruk. Ikke det at det var flekker og sånt, men skinnet var blitt blankt på utsatte steder -- det er et tegn på at det er møkkete. Rent skinn skal visstnok være matt. Rens og innsetting med skinnfukt anbefales å gjøre to ganger i året. Etter Talsets innsats er setene som nye.

 

Det er akkurat nå han skulle gjort jobben  :)

Venter man for lenge blir jobben mer omfattende, vanskeligere å få 100% og dyrere. Det beste hadde selvsagt vært å legge grunnlaget fra dag en :)

Enig. Det ble lagt en Meguiar's "lakkforsegling" av forhandler før utlevering, men jeg tviler litt på effekten av denne, antakelig ikke noe bedre enn vanlig voksing. For meg er det viktig å ta godt vare på en slik bil, og da må jeg svelge kamelen det er å bruke litt penger på det, da jeg ikke har tid eller ferdigheter til å gjøre en god jobb selv. (Innvendig vask pluss skinnrens tror jeg er innenfor rekkevidde, så jeg skal prøve å ta dette selv til våren for å spare litt penger der.)

 

I samråd med Talset ble det i denne omgang bare lagt voks på bilen, men det kan hende vi forsøker noe litt mer holdbart neste år, tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gif11951633_1130620553618304_2646920383711796092_o.jpg

Jeg synes M+sport på f10 ser 'traurig' ut, kontra dette, som jeg mener ser kvikk og tøff ut.

 

Her må jeg si meg uenig med deg, jeg synes i alle fall at standardfronten på pre-LCI F10/11 blir veldig gammeldags og lite sportslig. Lite flyt i fronten, den fremstår veldig delt og med lite spennende designelementer. Drar med seg preget fra 2007-modellen fra E60/61, noe M-sport-fronten ikke gjør. I kombinasjon med LED hovedlykter og den nye grillen med mer 3D-effekt så synes jeg imidlertid LCI F10/11 lykkes bedre - men fortsatt ikke så vellykket som det M-sportspakken har vist seg å være på disse modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

I natt drømte jeg at jeg prøvekjørte og bestilte ny F11. Bilen hadde fått helt nytt interiør, sånn på tampen av salgssyklusen, totalt forskjellig fra det velkjente F11-interiøret. Dashbordet hadde bare runde former uten kanter og konturlinjer. Navigsjonsskjermen var sømløst integrert uten noen ramme rundt. Merkelige greier.

Over til virkeligheten: opplevde i går at det kom en høy viftelyd fra midtkonsollen med 3-4 sekunders varighet ca. hvert halve minutt. Det ga seg ikke før bilen hadde stått parkert en stund med tenninga av. Har ikke hørt noe slikt før. Noen som har en idé om hva det kan være?

Har også opplevd et par ganger at HUD ikke kommer på når bilen startes. Må stoppe og låse bilen for at den skal komme på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde bilen inne hos forhandleren for å legge om til vinterhjul på fredag. Mens jeg ventet, fikk jeg en prøvetur i en M135i, med innlagt sladdestopp på en tom parkeringsplass (våt asfalt). Fiffig liten bil, det der... Gøy å legge om hjul på bilen, gitt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøve 2016 730d i dag, både baksetet og førersetet. Fantastisk bil, fikk min F11 til å virke røff i kantene og uraffinert... Hvis nye 5-serien blir noe i nærheten av dette, har vi virkelig noe å glede oss til neste høst!

 

Det var for sikkerhets skyld lang versjon, så det var ikke noe å si på bakseteplassen... bakdørene var svære som Mini-panser! Ikke noe særlig greit å takle p-huset på Sandvika Storsenter med denne, mao, med mindre man krysser av for førerløs parkering (og selv da tror jeg man sliter med å ikke ripe opp bilen, med sine 190 cm i bredden).

 

Den var veldig komfortabel å kjøre, og jeg synes den kamuflerte vekten godt. Lå veldig stødig i svingene. Farten ble kamuflert i større grad enn på F11; når HUD viste 70 km/t virket det mer som 50. Veeldig stille i kupéen, selv ved småbarskt gasspådrag. Fin og udramatisk akselerasjon og godt drag i treliteren; veldig fin motor, det der!

 

Jeg synes utvendig design er veldig bra, selv om jeg kan styre min begeistring for kromlista eller hva det er som går langs hele nedre del av sidedørene. Synes også det blir litt vel mye kromdetaljer innvendig, både på rattet og rundt klimabetjeningen. Håper dette tones ned på nye 5-serien.

 

Det ble ingen (forsøk på) donuts på Liertoppen i dag, kanskje like greit...

post-84384-0-95883200-1447278608_thumb.j

post-84384-0-82629100-1447278609_thumb.j

post-84384-0-46128600-1447278610_thumb.j

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Måtte du bestille time for å få prøvekjørt den ? :)

Jeg har en god relasjon til selgeren (han som solgte meg F11 som nybil) og luftet min interesse for å prøve. Da ordnet det seg uten noen videre formaliteter. (Selgeren ble med på prøveturen.)

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff design men synes at S klassen er enda tøffere :) likte alt utenom frontlyktene

 

Nei huff, S-klassen er jo fæl...alt for klumpete og med alt for svær grill ;) Men nye 7-serie trenger M-sport og sort farge for å virkelig vise seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...