Gå til innhold

Dweezils 2015 520xdat 190 hk


 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Mr. Erling skrev:

Hei Dweezil - 'Zappa still alive'?  8)

Hvor lenge siden er det du var der sist?
Har du kjørt mange mil?
Hva koster 'coating' kontra 'voksing'?

Hei og hopp!

Frank er dessverre fremdeles død... men jeg lever! Er ikke innom her så ofte for tiden; det er så mye som krever tid og oppmerksomhet, og da må man gjøre knallharde prioriteringer...

Jeg hadde bilen inne hos Talset for ca. ett år siden. Husker ikke km-stand da, men bilen har nå gått ca. 29.000 km.

Coating med 42 måneders varighet koster ca. 2,3 ganger så mye som voksing. Men dersom man fordeler kostnaden pr. år (voksing har en varighet på opp til ett år), så blir coating rimeligere pr. år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2.10.2016 at 0.27, Dweezil skrev:

Rv32 fra Skien over Siljan til Island-krysset på E18 er ikke så verst! Hurra for Sport-mode! :-)

Fikk brukt auto-fjernlys-funksjonen til de adaptive LED-lyktene for første gang siden i vinter, den fungerer utmerket!

Curves+BMW-equals-Yes.png

To  av grunnene til at jeg foretrekker BMW. :bmw:
- Bakhjulsdrift og kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen henta hos Talset! Det ble veldig bra, synes jeg! :-) Låner bildene som Talset tok; han er en bedre fotograf enn meg, og han hadde i tillegg dagslys da han fotograferte.

Her er det som ble gjort (i tillegg til vask):

  • 1-stegs polering for fjerning av småriper og heving av glans.
  • Lakk beskyttet med Max Protect UNC-V1 og Max Protect UNC-R 1.5.
  • Dekksider er behandlet med Max Protect UTC og ruteforsegling på frontrute er Max Protect UGC.

Han glemte forresten å ta innvendig vask og rens/impregnering av skinnsetene... skal få en ny avtale for å få gjort det, men lurer på om det er mye jobb med skinnsetene? Har både rens og skinnmelk fra AutoGlym liggene, og hvis det ikke er veldig tidkrevende, vurderer jeg å gjøre det selv... mener Talset sa han brukte damprens forrige gang jeg hadde bilen inne; er det en god måte å rense skinnsetene på? Har ikke dampvasker, men dersom det er en overlegen måte å rense skinn på, kan jeg vurdere å kjøpe en slik.

large_01.jpg.87a7098bbd66935a8734e8252d7

large_03.jpg.a97b76ce49c6b8fab79840cefd0

large_04.jpg.d5c5c091bb982ad37d7b7ec6945

large_08.jpg.cec9878912c82211b904ccb3d77

large_10.jpg.b8de8231b41394739ed4d4991e2

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker bare skinnrens og børste :) fungere fjell det! :D
har steamer også, men ikke testa å rense setene med det, trur det er mer tidskrevene og setene må nok være jævlig skittene for at det er vits trur jeg :P

bilen så forresten helt fantastisk ut! :D

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld fikk Talset tatt interiøret: vask og rens/impregnering av skinnsetene. Skinnet på baksetet var stort sett ganske rent pga. at vi har hatt barna i barneseter med matter under. På forsetene var naturlig nok skinnet litt mer møkkete, som bildet viser.

En skikkelig god følelse å ha bilen klar for vinteren! :-)

large_22.jpg.744d721e395662c25ce9f0d1445

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...