Gå til innhold

Min 1997 BMW 320i e36 cabriolet


Robin94
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo. Ny på forumet her og fikk litt lyst å lage en liten tråd om min e36 cab :)

Fikk tak i en ganske grei cab tidlig ifjor sommer med div små feil som slitt understell, ødelagt frontfanger, lykter som bare ramlet sammen under demontering ifra bil, dårlige dekk og felger

Slik så den ut når jeg kjøpte den. Uka etter kjøp så dro jeg på GS-Bildeler sitt årlige treff på Bud :)

Var ikke det mest fengende for øyet på den tiden, men det er en BMW og jeg var fornøyd :)

post-72516-0-72837800-1420921483_thumb.j

Fått montert nytt supersport coilover senke sett, nye dekk og felger, nye lykter foran, camber plater foran (ikke montert enda), camberstag bak (ikke montert enda)

post-72516-0-70172900-1420921806_thumb.j

post-72516-0-55208300-1420921851_thumb.j

Har noen planer enda for bilen:

Frontleppe med catkiller

Nye felger og dekk

Nye baklykter

Bytte til Vader interiør

Nytt skinntrekk for girstang, håndbrekk

Ny komplett eksos

Ny diffuser bak

Det jeg kommer på i farta hvertfall, kommer sikkert noe mer etterhvert :)

Ang felger og dekk så tar jeg gjerne imot hvilke dimensjoner som går på bilen, har tenkt å valse hjulbuer foran å bak, men må vite hva som går på først av dimensjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med enda en Cabriolet på forumet :) Må si at du har et veldig fint utgangspunkt og med de planene du har for  bilen tror jeg dette kommer til å bli en herlig bil. :love:  Dessverre har jeg ikke mye peil på hjul og felg dimensjoner...men det er det mange andre på forumet som kan  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ganske fint utgangspunkt egentli, helt rustfri i kanaler har jeg sett og ikke en flekk på karosseri annet enn ei lita rose på passasjerdøra som skal taes :)

Men er bare å komme med tips til hvilke felger som kan passe på bilen, har sett på mye selv men er vanskeli å finn den man faller aller mest for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noe merke på komplett eksosanlegg som gir en fin og skarp lyd? Jeg har M52B20 med vanos om det har noe å si :)

Eneste jeg har tenkt på selv er scorpion og supersprint eller få en kompis til å lage eget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt litt på youtube igår på scorpion å supersprint å liker scorpion hakket bedre pga mer skarp lyd og samtidig får litt snerring på slutten :P å skarp lyd er noe jeg er på jakt etter

Har tenkt tanken å få kjøpt racing catalysator og bytte ut hele eksos anlegget med manifold, men spørs om det blir for høyt og stor intresse for politi/satans vegvesen å bli stoppa med :S

Dyrt regner jeg med det blir uansett, men priser og slikt har jeg ikke sett/funnet noe spesielt på, så for den som vil så er det bare å sende link el noe om priser og komplett eksosanlegg :)

Takker for velkomst btw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men før eksos så føler jeg at jeg må prioritere nye bremser pga gammelt og mye bremse støv i felgene. Omtrent hver uke ifjorsommer så vaska jeg alle felgene pga mye bremsestøv

Har litt lyst på større bremser så det fyller ut litt mer bak felgen samt at det ser tøffere ut :)

Noen som har noe forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var "nye" linselykter foran handlet og skal rengjøres før man monterer ccfl angel eyes inni dem :)

Ang bremseoppgradering så tror jeg ikke det blir større bremser, men ny original kaliper, anna type skiver enn originalt (borra å slissa kansje?) å klosser som ikke lager så mye bremsestøv :)

Må også begynne å se på nye felger til sesongen og har funnet noen alternativer i helt ulike prisklasser :)

post-72516-0-41715700-1422568302_thumb.j

post-72516-0-01036400-1422568326_thumb.j

Dette er vel den dyreste felgen, men jeg får bestilt den akkurat slik jeg vil ha den mtp lakk å finish :) men 1.5 måneds leverings tid på denne

post-72516-0-56996800-1422568344_thumb.j

post-72516-0-60917300-1422568412_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skal det handles \:D/

ville gått for GS sine borra og slissa skiver men vet ikke hvor god kvaliteten er på dem, har sett endel som har de på forumet. Felger er smak og behag, CSL felgene ser bra ut men er litt for store i mine øyne. Ville gått for bilde nr. 2 :love: , men i en annen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ska det handles, fikk lønning idag så blir å bestille div

Det går an å rpøve GS sine ja, tenkte ikke på det ☺

Jeg har 18"felger på bilen nå og føler det er litt smått egentli, så vil opp til 19", jeg har sett det på en annen cab og synes det er spot on str :P bilen blir ikke skamlav som alle andre har, det er pga at jeg må komme meg hjem og til jobb med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt plug and play sett med ccfl angel eyes ringer til e36??

Hadde et sett liggende men det må loddes, men finner ikke igjen de jeg har så må vel handle nye, så vært fint med noe tips :)

Lykteglass er å av interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt plug and play sett med ccfl angel eyes ringer til e36??

Hadde et sett liggende men det må loddes, men finner ikke igjen de jeg har så må vel handle nye, så vært fint med noe tips :)

Lykteglass er å av interesse :)

Ebay ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøpte det forrige settet på ebay, men der var det ikke plug and play, måtte lodde sammen ledningene, ønsker å få kjøpt så det er bare å koble sammen om det er mulig å få kjøpt

Har prøvd å søkt opp det å på ebay men ikke funnet noe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har tenkt tanken å kansje gå til kjøp av M3 GT spoiler men er så usikker på om hvordan det vil se ut på en cab :S

Tenkt å ha den slik, men er veldig skeptisk til å montere på en cab :S enten med eller uten de ekstra klossene som er i midten

post-72516-0-47776700-1424712455_thumb.j

Deres meninger ønskes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...