Gå til innhold

Wrnr1 - Sort E46 facelift - Nye lykteglass side 14


wrnr1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nylig kjøpt meg min første BMW! En 2003 modell 318d med kun 2 tidligere eiere + mitt søskenbarn. Den er relativt strøken bortsett fra litt rust på bakluke ved skiltfeste og litt steinsprut foran.

post-84521-0-25321000-1421976129_thumb.j
post-84521-0-81076000-1421976246_thumb.j
post-84521-0-81913000-1421976252_thumb.j
Rust på bakluke:
post-84521-0-15311500-1421976193_thumb.j

 

Slik ser bilen ut nå:

2e6d176.jpg

2uomely.jpg

 

250mgzm.jpg

9joeok.jpg
2akbqrc.jpg

post-84521-0-80856600-1444996025_thumb.j

 

Mine mål for hva som skal gjøres med bilen er dette:
Nye sommerfelger ✔
M-tech grill ✔
Bytte til LED i skiltlys og kupé ✔
Ny spiller med navi ✔
Oppgradere til elektrisk klimakontroll✔
Angeleyes ✔
US-blinkers ✔
Ny girkule (den som er på nå er knekt) ✔
Flytte over Rockford Fosgate anlegget jeg hadde i golfen min ✔
Kromringer rundt speedometeret✔
Multifunksjonsratt✔
LED i grøftlys ✔

Sotede sideblinkers ✔

Skinninteriør ✔

Ryggekamera

Nye lykteglass✔

Kommer sikkert flere mål etter hvert, men dette er hva jeg kommer på i forbifarta.

Endret av wrnr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde var å kjøpe LED-pærer på Biltema og bytte pærene i skiltlys og kupé. Endringen gjorde seg utmerket!

 

24g4015.jpg

rk69uc.jpg

Glemte dessverre å ta bilder av kupèlys

 

Jeg tok samtidig og koblet fra parklysene slik at jeg fikk US-blinkers. Har bestilt en modul som gjør at jeg får både park og US samtidig, men foreløpig får jeg nøye meg med kun US og tåkelys. 

 

rh314p.jpg

2e2qe1c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste som ble gjort var å bytte grillen. Jeg kjøpte en matt svart (m-tech) grill på Ebay for et par hundre kroner og teipet på M-tech-striper. Synes resultatet ble ganske tøft :D

 

Ny grill

qxjbcl.jpg

Gammel grill

 

Deretter byttet jeg ut originalspilleren med en ny en av merket Graviton som har både Bluetooth og knallbra navigasjon. Den er nesten lik Dynavin bare billigere, og mye bedre enn Eonon!

 

Før

29ngj8n.jpg

Etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D Hyggelig å se at folk følger med :) Har ikke fått gjort noe de siste dagene pga bihulebetennelse, men satser på å få montert inn krom-ringer i speedometeret i morgen om jeg blir bedre :) Har også vært hos posten og henta ut spoilerleppa mi til bakluka, så jeg må ut og handle lakk til uka :D Bare kom med tips og triks om det er noe dere ville gjort annerledes! Tåler kritikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ble brukt på å montere inn ringer i krom rundt speedometeret! Tenkte det var veldig vanskelig og kom til å ta tid med liming og tilpassing da jeg hadde kjøpt en ebay-vare, men det gikk faktisk unna på 10 minutter etter jeg hadde funnet bits som passet! Var bare å klipse de på, så var jobben gjort. Og resultatet ble fantastisk :D

 

iqzxao.jpg

2iqae9.jpg

jj8jgj.jpg

33k92j6.jpg

 

Og det endelige resultatet :D (Var ganske mørkt ute :/)

2qsuecm.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten detalj som utgør mye detta :)

Ja, ikke sant? Ble storfornøyd :D

Blir bra med modsene :)   originale nyrer er nok finest på sort/mørk bil. 

Tillegg få ut noen skikkelige bilder.

De originale nyrene hadde frostskader og var begynt å bli matte, så fant jeg de sorte billige på ebay, så da ble det slik ;D Skal ta med meg speilrefleksen til helga og få tatt noen skikkelige bilder, men har dessverre lite tid til det på dagtid mens det er lyst på hverdagene :/

 

Fint utgangspunkt :) Du burde hente ut nye skilter. Billig "modifikasjon" som utgjør en del forskjell.

Ja, tenker å gjøre det til våren når snøen forsvinner :) Akkurat nå ser jeg ikke noe poeng i å gjøre det da ingen ser skiltene uansett pga snø/skitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tok litt tid, men da har jeg fått tatt noen bedre bilder av bilen  \:D/ Fortsatt mobilkamera vel å merke, men bedre enn de som lå ut før :)

 

Når det kommer til ting som er gjort, så er det meget lite, bortsett fra at den har fått seg en innvendig, grundig rens for et par uker tilbake.

 

Se vekk ifra de grusomme vinterhjula  :lol:

2ch6lx3.jpg

125ni1g.jpg

20arzwn.jpg

28s1suc.jpg

Endret av wrnr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en liten "vårrengjøring" i blandt :D

Hehe, ja :D Bare synd det er drittvær annahver dag i Trøndelag :P Har vaska bilen utvendig 3 ganger på 1 mnd! -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått den elektriske klimakontrollen i posten, og resultatet ble strålende :D

 

Gammel:

2dk0hmq.jpg

 

Ny:

263ep9d.jpg

 

Ble et mye bedre helhetsinntrykk :)

2jt7p5.jpg

 

Har også fått lyst på multifunksjonsratt, men det er så mye styr å bytte at vi får se om jeg orker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med planer, følger med her. Når det gjelder klimapanelet vil det ikke fungere 100% som automatisk klima da du har manuell fra før. Om du skal få fullstendig utbyttelse av panelet kreves det mange timers jobb og lommeboka blir vesentlig tynnere. Du vil merke dette på sommeren, nå har du sikkert stilt inn det gamle panelet på 20++ grader men om sommeren når du vil ha 14-15 vil det ikke gå ann å endre dette da du har manuell justering av klima og ikke automatisk som du nå har. Men det løfter absolutt helhetsinntrykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...