Gå til innhold

Wrnr1 - Sort E46 facelift - Nye lykteglass side 14


wrnr1
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle ikke farget opp baksetene som MagnusHN skal da?

Bare å kjøpe noen billige bakseter på høgger'n

Kunne gjort det, men jeg vil ha det originalt :P Men jeg har goood tid jeg, så jeg fortsetter nå å søke litt rundt ca et par ganger i uken frem til baksetet dukker opp ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grombilen min (min gamle Golf GTI) er da lagt ut på finn.no... Var en som var frekk nok til å by 5000 for den 3 timer etter annonsen var publisert.. Ga han beskjed om å ta seg en bolle :) Jeg har jo brukt 50k på den, mens forrige eier sendte med kvitteringer på 120k :P 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=47238828

 

Rop ut om noen er, eller vet om noen som er, interesserte i en finfin delebil! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I går hørte jeg plutselig en veldig rar lyd ifra bilen min.. Når den sto på tomgang og ved lavt turtall skranglet og duret den noe sinnsykt mye, og det hørtes ut som den hadde frieksos, men med en gang jeg kom opp i turtall var alt som normalt igjen. Det hørtes ut som det kunne være eksosen og dette viste seg å være rett. Hele eksosrøret hadde løsnet ved festet til katalysatoren og det hadde slått sprekk i en skjøt. Hvordan dette har skjedd har ikke jeg peiling på, men fikk iallfall min far som er tidligere bilmekaniker til å sveise igjen sprekken og feste røret, og nå er alt som normalt igjen :D

 

Et par bilder av sprekken: 

 

post-84521-0-38660100-1447878190_thumb.j

post-84521-0-03467900-1447878198_thumb.j

 

Jeg vasket forresten bilen på mandag men pga ELENDIGE værforhold er bilen fullstendig skitten og stygg etter et par mil med kjøring.. -.- Utrolig kjipt å prøve å holde bilen fin når man bor i Trøndelag på vinteren/senhøsten. 

 

post-84521-0-35465400-1447878210_thumb.j

 

Hadde også planer om å legge om til vinterdekk med det samme jeg hadde bilen på bukken, så jeg tok med vinterhjula og alle boltene, men glemte selvfølgelig nøkkelen til de låsbare boltene på sommerhjulene -.- Så satser på at jeg kommer meg på jobb i morgen, så får jeg skifte etter arbeid!

Endret av wrnr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble de grusomme vinterhjula montert! Var sykt digg å slippe sporing på turen hjem, men samtidig er det en del mer dekkstøy (pigg) + at de ser helt forjævlige ut xD Hadde lovt meg selv å kjøpe nye vinterhjul til sesongen, men nå ble det leilighet som ble førsteprioritet dessverre :(

 

Legger ved et par stemningsbilder! :P

 

post-84521-0-01670700-1447961254_thumb.j

post-84521-0-55436600-1447961255_thumb.j

Endret av wrnr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det morsomme er at jeg var nær ved å skli ut i grøften på vei ned en bratt, svingete bakke mot huset mitt kun 40 min etter jeg la om til vinterdekk xD Med disse dekkene kan jeg godt dra ut og leke meg litt med god samvittighet ja :P Det er mye mønster igjen, men dekkene er harde (gamle) og flere av piggene er borte eller ødelagte, så det blir litt som å kjøre med piggfritt. Noe som er meget skummelt med tanke på hvor jeg bor :S 

 

Får litt dårlig samvittighet over hvor lite som skjer med bimmeren for tiden :( Har jo brukt mye tid på leiligheten, så nesten så jeg skulle laget en tråd om den xD Siste nytt er at komfyr er på plass! :P Meget lite interessant though. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det morsomme er at jeg var nær ved å skli ut i grøften på vei ned en bratt, svingete bakke mot huset mitt kun 40 min etter jeg la om til vinterdekk xD Med disse dekkene kan jeg godt dra ut og leke meg litt med god samvittighet ja :P Det er mye mønster igjen, men dekkene er harde (gamle) og flere av piggene er borte eller ødelagte, så det blir litt som å kjøre med piggfritt. Noe som er meget skummelt med tanke på hvor jeg bor :S 

 

Får litt dårlig samvittighet over hvor lite som skjer med bimmeren for tiden :( Har jo brukt mye tid på leiligheten, så nesten så jeg skulle laget en tråd om den xD Siste nytt er at komfyr er på plass! :P Meget lite interessant though. 

Bil er jo ikkje alt her i livet du. Men ka søren, det er vinter, bilene blir senes stygge ut uansett. bimmers er jo ganske dødt om vinteren også. kontra vår og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er jo ikkje alt her i livet du. Men ka søren, det er vinter, bilene blir senes stygge ut uansett. bimmers er jo ganske dødt om vinteren også. kontra vår og sommer.

Så sant så sant.. Har jo et ryggekamera som bare ligger i esken og støver ned i bua.. Blir vel ikke montert før til våren tenker jeg :P Tenker det kan være lurt også da jeg ikke vet hvordan det takler fukt kombinert med minusgrader ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen og jeg kan si at jeg ENDELIG har funnet meg et baksete til E46´en! :D :D :D

Det koster meg rett under 3000 kr brukt, så det bør være i bra stand! :o

 

Setet blir sendt ifra USA og estimert ankomsttid er 10.-22. desember.

Fyren la ut setet på Ebay i går og jeg ble sinnsykt stressa for at det skulle glippe, men heldigvis svarte han raskt på mail og vi fikk satt en "riktig" pris på sete med frakt osv.

Alle andre i USA har krevd 3-4000 kr KUN i frakt, mens her betaler jeg tusenlappen for frakten, så er svært fornøyd med det.

 

Jeg har fått sjekket chassisnummeret og funnet ut at det er nøyaktig den fargen jeg har (Naturbraun) og at setet vil passe :D

 

Legger ved et par bilder tatt fra Ebay-annonsen:

post-84521-0-42739700-1448658139_thumb.j

post-84521-0-56622500-1448658140_thumb.j

 

Så nå gleder jeg meg noe sinnsykt til å få interiøret komplett og også til å få solgt unna det gamle interiøret da det tar en del plass i garasjen til mor :P Bruker jo seteryggen fra det gamle interiøret, så derfor jeg ikke har solgt det gamle interiøret enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å endelig få fullført interiøret. Du har dørtrekk og sånn?

Har absolutt alt bortsett fra seteryggen :P Kjøpte jo komplett interiør fra en 2004 mod 330d med motorbrann som bare hadde gått 114k km elns :D 

 

Du kan se resten av interiøret på side 9 og 10 :) Måtte "jukse" litt på dørpanelene da jeg har sveivvindu bak ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...