Gå til innhold

Koding av 2007 BMW 1 serie E87 LCI 2.0 Diesel


Skrracing
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Har gått i innkjøp av kabel samt programmen som inpa, nts osv for å kunne kode bilen min.

Men jeg har jo skjønt at dette er ikke noe huk av en boks og ferdig arbeid.

 

Er det noen er inne som er dreven innefor dette, som sitter med litt ekspertise rundt dette med koding ?

 

Det jeg i utgangspunktet skal prøve og kode, er US blinkers,bort med EGR, vekk med kald og varmsjekk av diverse lys og justere på sensetiviteten på regnsensor om dette er mulig.

 

Har lest meg litt opp og sett på diverse guider rundt dette, men vil høre om det er noen er inne som har vært borti dette en del, og kansje kunne gitt meg noen innput / teknisk support vedrørende dette med koding av bilen.

 

Ønsker jo selvfølgelig ikke og sitte med en bil som har har bestemt seg for å ikke virke, og må til BMW doktoren (jæger for eks) for å bli frisk, pga uvitenhet og tro.

 

Kabelen som er kjøpt inn av er av typen: USB OBD K + D-Can med Inpa, DIS,SSS, NCD, og DCAN, for programmering av biler etter mars 07 ? Da bmw la inn en form for sperre i kabelen for å gjøre det vanskeligere for oss "amatører" og kode - Skyt meg ikke om dette er feil.

 

Skrik ut om du er personen som kansje kan hjelpe meg, og jeg trenger ikke mange poster hvor en skal fortelle meg om hvor gale, avansert, og tidkrevende osv dette er / kan gå.

Vet også at det er personer rundt om som utfører slike oppdrag for en slant penger, helt klart den enkle veien og gå, men som dere sikkert forstår så ønsker jeg og sitte meg inn i dette selv, da jeg har interesse for å "leke" og diagnosere med bilens funksjoner.

 

 

Mvh Skrracing.

 

Endret av Skrracing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...