Gå til innhold

Min e61 520da 2009 Msport Carbonblack || Til salgs!


codex
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det :)

 

Er ikke så mye som skjer med bilen, bare koser meg med den.

 

Men det har muligens dukket opp ett problem, ikke helt sikker da jeg ikke har fått undersøkt så mye enda. Men enten er batteriet dårlig eller så er det den IBS(Intelligent Battery Sensor) greia som streiker. Har fått opp Increased battery discharged melding 2 ganger, har ladet opp uten at det var til no hjelp. Får måle litt og kanskje prøve og koble av IBS'en. 

 

Ellers så kan jeg jo legge med en litt annen vinkel på forrige tåkebilde:

post-44097-0-25221200-1448218038_thumb.j

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Liten update på IBS feilmeldingen, jeg hadde som fryktet ledningsbrudd i bakluka. Og dette gjorde at en feilmelding mest sannsynlig lå og holdt bilen våken, fikk aldri gå i "dvale". Derfor slet det på batteriet og alt slags meldinger dukket opp etterhvert.

Fikk fikset ledningsbruddet og satte i nytt batteri også og det gjorde susen :) 

 

 

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra vårklargjøringen min igår :)

 

L0LsIyBh.jpg

50/50 underveis :P 
4To5eRJh.jpg

kwG9RkWh.jpg

6G8pNWWh.jpg

q5tpwNMh.jpg

6fGLW0yh.jpg

Fikk ikke tatt absoloutt alle riper, men tror jeg må til med kraftigere skyts enn rupes duetto for noen av de. Men uansett så ble det ett kjempeløft. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har gjort en veldig grundig jobb! Ser ny ut :)

Er carbonblack veldig hard? De bilene jeg har tatt (av BMW) har vært passe hard, slik at Plexen (DA) klarer å fjerne alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Gorg said:

Ser ut som du har gjort en veldig grundig jobb! Ser ny ut :)

Er carbonblack veldig hard? De bilene jeg har tatt (av BMW) har vært passe hard, slik at Plexen (DA) klarer å fjerne alt.

Tror vi kan kalle denne lakken veldig hard ja, gikk over flere ganger med rupes blå blå og rupes Mikrofiberpad med blå(coarse) middel uten og få tatt alt.. noe satt bare helt for je#¤" ,  hehe

Men for all del, jeg er ikke no ekspert. Bare andre gangen jeg bruker maskin. Men som sagt så var det en del jeg ikke fikk vekk som jeg gjerne ville ha vekk. Men alt i alt så er jeg fornøyd, rimelig grei forskjell på 50/50 bildet :-P 

Her er ett bilde fra første gangen jeg brukte maskin på fruens forrige bil, toyota corolla.
Kan nok ikke gjøre annet enn og varmt anbefale rupes :D 

cvOwVcfl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rørt noen med Carbonblack, men jeg vet det er en oversikt over hardheter på lakk på dcn. Mulig det er flere som har erfaringer der. 

Sapphire black eller hva den nå heter virker som den er medium hard, mindre motstandsdyktig enn din lakk. Har flere i familien som har og har hatt den fargen. 

Er et helt fag, detailing. Så mye å lære, har ikke voldsomt med erfaring med maskin heller men tatt noen biler de siste årene. Neste står min for tur, spent på lakken da den er svært sjelden. 

Blir nok Rupes om jeg bytter, men fornøyd med Plexen og den lille North maskinen :) Er man proff er det nok Rupes BigFoot som er tingen

stoor forskjell på den corollaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gorg said:

Ikke rørt noen med Carbonblack, men jeg vet det er en oversikt over hardheter på lakk på dcn. Mulig det er flere som har erfaringer der. 

Sapphire black eller hva den nå heter virker som den er medium hard, mindre motstandsdyktig enn din lakk. Har flere i familien som har og har hatt den fargen. 

Er et helt fag, detailing. Så mye å lære, har ikke voldsomt med erfaring med maskin heller men tatt noen biler de siste årene. Neste står min for tur, spent på lakken da den er svært sjelden. 

Blir nok Rupes om jeg bytter, men fornøyd med Plexen og den lille North maskinen :) Er man proff er det nok Rupes BigFoot som er tingen

stoor forskjell på den corollaen!

Detailing er uten tvil ett helt fag, har vært ivrig følger på dcn en del år. Men har stort sett holdt meg til korrekte  vaskemetoder og håndpolering/voksing.  Men får gjort så mye mer med maskin, hehe. Og der er jo heldigvis ikke så skummelt som en skulle tro når man velger DA. Husker jeg kviet meg til og satse på maskin,  er jo noe kostbart :P

Toyota'n var en perfekt bil og prøve seg på for første gang, Gammel Drittbil som vi ikke var redd for,  kunne bare bli bedre :-P

42 minutes ago, sveigis said:

Denne bilen ble knall etter lakkrens :).

Flott skute du har.

Takker :)

Ja uten tvil en god bil,  hadde ikke blitt lei meg om det var en 530 da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen bilder fra fjelltur i helgen, var en tur på Haukeli med familien. Meeeget fin natur der oppe i sommer månedene, anbefales :)

Tok en haug med bilder av natur osv, men klarte og lure inn noen bilder av grombilen også selvfølgelig :P

pBstMYUh.jpg

mp6Aimnh.jpg

4U9lbnHh.jpg

SQDJ4zAh.jpg

jP9Z89sh.jpg

Bildene er uredigerte rett fra kamera'et. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Henta en pakke på posten idag, carly bluetooth gen 2 adapter :)

Ikke fått gjort så veldig mye enda, har ikke hatt tid. Men fått testa litt ihvertfall, funket meget bra. 
På kort tid så hadde jeg ordna: Blinklys indikator i Hud, true speed på speedometer(istedenfor corrected by car.. som er mellom 3-5 kmt feil ish), sidespeil feller seg inn ved og holde inne låseknapp, har økt styrken på angel eyes i drl modus(så ikke store forskjellen så må sjekke litt mer opp på den der) 

Veldig kjekk sak og app, anbefales. fikk opp 11 ECU's som jeg kunne kode i, så er litt og velge i. ellers er den jo kjekk til diagnose og service reset osv.

Ser frem til og knote litt mer med denne :) 

 

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...