Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

For 7 veker siden så rauk kjedestrammer en på min bil bmw x3 2007/08 2.0D N47 MOTOR. Dei skiftet alt innen kjeden og så endte dei opp me og skifte kamaksel og noe på ventilene. Ja dei skiftet halve motoren. Og fikk den ikke til.

Fikk beskjed i går att dei hadde bestilt ny motor til meg fra Tyskland. :)

Og bilen min hadde gått 130 000 km

Men kjøpte den i februar og garantien hadde akkurat gått ut så eg såg føre meg et mareritt. Men fik beskjed att bmw Norge dekker rekninga :)

Men lurte litt på kva motor dei bytter til? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 7 veker siden så rauk kjedestrammer en på min bil bmw x3 2007/08 2.0D N47 MOTOR. Dei skiftet alt innen kjeden og så endte dei opp me og skifte kamaksel og noe på ventilene. Ja dei skiftet halve motoren. Og fikk den ikke til.

Fikk beskjed i går att dei hadde bestilt ny motor til meg fra Tyskland. :)

Og bilen min hadde gått 130 000 km

Men kjøpte den i februar og garantien hadde akkurat gått ut så eg såg føre meg et mareritt. Men fik beskjed att bmw Norge dekker rekninga :)

Men lurte litt på kva motor dei bytter til? Noen som vet?

Tipper de bytter en til en men da med oppgraderte deler hva gjelder kjedene og guiderails, evt. den nye kamakselen som kom sent i 2007 tror jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering på svigersøsters 118d.

Hun får dekket ny maskin fra BMW.

Først var det litt skepsis til det med tanke på at alt var mos og hva som var grunnen, men så hadde det visst vært noen folk fra BMW Sverige innom på Kokstad å kikket på motoren.

Så etter litt frem og tilbake så fikk hun dekket ny maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ringte Bavaria idag etter å ha lest dette igår,fikk time allerede 16/12 for min bil var det aksjon på!

Jeg er fornøyd med det,men hva med de som ikke sitter på Bimmers å leser dette? Ser jo ikke ut som man får noe beskjed,fikk nylig innkallelse til EU fra Bavaria men stod ikke noe der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min tatt inn på bila hønefoss, e91 n47d20a var auksjon på den:) sier ifra hvordan det går, ringte på mandag for og sjekke Ang motoren og kjede, og da søkte de opp skiltene, og fikk beskjed at det var "Goodwill/Auksjon" på den, fikk time 28desb, men rasle lyden ble værre, så istede for og få time 28desb, tok de den inn idag:). Fikk bekrefta at registerkjede er slakk, så de skal Ha bilen til fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de dekker alt, fikk tilogmed leiebil for 3 dager, under 250k og 7 år, mener jeg, bare og ringe og spør, så gir du dem skiltnr, så søker de opp om det er en "aksjon" på din bil, var det de gjorde med min. og bmw dekker allt, må ikke ut med ei krone, han har bytte register oppe, og måtte ut med motor når, pga var slakk i det nedre også, så bytter han det, samt strammer, det er det jeg har fått med meg:) får vite mere imorgen, da bilen skal være ferdig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...