Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Har en N47 med en ganske tydelig ulyd(?) når motoren er kald eller halvvarm. Når motoren er skikkelig varm er lyden helt borte. Hører lyden best utenfra når bilen går på tomgang, hører den også litt når jeg ruser litt opp. Kan dette være symptom på registerproblem? Ser det står flere steder at ulyden da også vil være tilstede når motoren er varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Stenshagen på Lillestrøm nå, og det ligger ikke noen aksjon inne på min bil. Denne aksjonen på N47 har visstnok blitt fjernet fra BMW nå over nyttår. Han visste ikke helt hva det betydde, så jeg spurte om det nå da er slik at ikke motoren kan havarere lenger...

Her må jeg definitivt sjekke opp mer.

Noen her som har mer info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjonen er ikke på alle biler, kun noen årsmodeller (08-09 tror jeg), men høres rart ut om hele aksjonen er fjernet. Kanskje det skal komme en ny med noen endringer? Du får gi beskjed hvis du finner ut noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente den gjaldt frem til 2011?

Min er en 2010, eller 2011. Førstegangsregistrert 2010, men modellårene til BMW er jo litt ovale.

 

Han sa det kunne hende det kom noe nytt. aksjonen hadde vistnok blitt endret 3-4 ganger underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente den gjaldt frem til 2011?

Min er en 2010, eller 2011. Førstegangsregistrert 2010, men modellårene til BMW er jo litt ovale.

 

Han sa det kunne hende det kom noe nytt. aksjonen hadde vistnok blitt endret 3-4 ganger underveis.

Gjelder kun de første bilene. BMW mener ikke det trengs på de senere modellene sånn som din. Og Stenshagen er solgt for snart 5 år siden, Bavaria Lillestrøm du mener :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Husket ikke i farta, sto stenshagen på første googletreff :)

 

Det betyr at min er trygg da. (får håpe det)

 

De sier så. Men hvis du merker at bilen begynner å få ulyder på 1500 rpm ved kjøring eller ved stillestående. Så burde du få dem til å sjekke kjedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har en N47 med en ganske tydelig ulyd(?) når motoren er kald eller halvvarm. Når motoren er skikkelig varm er lyden helt borte. Hører lyden best utenfra når bilen går på tomgang, hører den også litt når jeg ruser litt opp. Kan dette være symptom på registerproblem? Ser det står flere steder at ulyden da også vil være tilstede når motoren er varm?

 

For å følge opp meg selv her. Dette er en E91 316d produsert 07/2011. Leverte den inn hos min lokale BMW-forhandler, hvor denne bilen også var solgt ny. Fikk reparasjon uten spørsmål. Etter litt masing fikk jeg med vedlagte dokumenter. Slik jeg tolker det har de byttet to ledeskinner til hovedkjedet mellom veiv og kam. Kjedet ble ikke byttet.

post-39036-0-31386500-1453295500_thumb.j

post-39036-0-13148400-1453295520_thumb.j

post-39036-0-51369900-1453296181_thumb.j

Endret av eehgil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok en kampanje ja, ikke "std" garanti.

Min ble tatt for 2-3 mnd siden med 215000km på telleren, jeg har kjørt da bilen over 100K i mitt eie å aldri vært innom et verksted for service. Har kun kviteringer fra GS på olje og filtre osv jeg har kjøpt som er byttet selv

Alt ble dekket, hos meg ble alle kjedene byttet samt alt av skinner osv.

Utrolig bra gjort av BMW, bilen er i tilegg tatt inn fra Tyskland i 2011.

MEN, den jobben som blir gjoret på merkeverksteder om dagen er jeg litt skeptisk til.

4 forsøk på å tette vannlekasjer, eksos og oljelekasjer etter å ha plukket ut motren er jo relativt mye.

Med leiebile osv ble nok jobben for Bila relativt høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...