Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Dette måtte man finne ut av selv nesten, eventuelt om dem tok tak i det på service om dem hørte mye lyder fra kjede (?)

Jeg spurte først Bilia i Lier, dem ga meg et "tilbud" på 37000,- for jobben.

Når jeg ringte en annen Bila i Follo fikk jeg beskjed om at dette var gratis da det var kampanje... Så en må følge med dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt spesielt for noe slikt ser jeg ikke de kan slippe unna med mht norsk erstatningsrett og rettspraksis rundt nevnte. Når de har kjørt kampanje så har de også implisitt erkjent at det er et problem som ikke er skapt av kundene men stammer fra BMW selv. Er sikker på en vil vinne frem om det stemmer at de har fjernet aksjonen og noen likevel skulle få slike problemer i etterkant. Hvor finner du info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt spesielt for noe slikt ser jeg ikke de kan slippe unna med mht norsk erstatningsrett og rettspraksis rundt nevnte. Når de har kjørt kampanje så har de også implisitt erkjent at det er et problem som ikke er skapt av kundene men stammer fra BMW selv. Er sikker på en vil vinne frem om det stemmer at de har fjernet aksjonen og noen likevel skulle få slike problemer i etterkant. Hvor finner du info om dette?

Så lenge varen (bilen) er mer enn fem år gammel tror jeg ikke man kommer noen vei i rettssystemet med det.

BMW har fikset biler som er eldre enn fem år for å være greie (beholde kunder), men jeg tror ikke man kan kreve noe selv om de har innrømmet at det dukker opp feil på bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Min E90 med N47 motor måtte bytte register i oktober 2015. Da hadde bilen rullet 110 000. Bilen ble kjøpt ny oktober 2007. Hvordan det gikk med oppgjør vet jeg ikke da jeg ikke eide bilen på det tidspunktet, men vet at de monterte ny clutch uten å ta betalt for noe annet en delen siden de allerede skulle bytte register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Christian- skrev:

Har N47D20C motoren noen gang vært en del av denne "kampanjen"?

I grunn ikke, da denne motoren gikk i produksjon etter feilen ble oppdaget og rettet på. Men ta en telefon til nærmeste Bavaria og hør med dem om det kommer/er/har vært aksjon på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Bavaria:

"Hei,

Blir vanskelig for oss å svare på dette da vi ikke har sett på bilen.

Vi kan heler ikke svare på hva som ligger på uoffisielle nettsider.

Har du noen problemer med bil/motor så kan vi sette opp en time for feilsøk (diagnose hos oss koster 1900,- inkl moms).

Ledig time fra den 30/03-16 og utover."

 

De bør vel vite om D20C motoren har hatt disse register problemene eller ikke..

Noen som vet om de bare lytter til motoren for å høre om det er noe som bør utbedres eller ikke?

Snakket med en som sa BMW hadde utviklet noe spesialverktøy spesifikt for å høre etter lyder fra registeret. Vet ikke om dette stemmer eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisann har en BMW 118D 2007 Automat Facelift produsert 27/2 2007. Er min første bil og er bare 18 år derfor ikke så mye penger å rutte med, har ikke hatt noe problemer ennå, bilen har gått 92 000KM og hører ingen ulyder. Men lurer på hva jeg kan gjøre for å forsikre meg at den kjente feilen ikke vil oppstå? Er bedre å betale litt nå enn å ha den store regninga ved en eventuell failure. Noen som har tips/råd?

Endret av Kristian Sam Eyde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristian Sam Eyde skrev:

Heisann har en BMW 118D 2007 Automat Facelift produsert 27/2 2007. Er min første bil og er bare 18 år derfor ikke så mye penger å rutte med, har ikke hatt noe problemer ennå, bilen har gått 92 000KM og hører ingen ulyder. Men lurer på hva jeg kan gjøre for å forsikre meg at den kjente feilen ikke vil oppstå? Er bedre å betale litt nå enn å ha den store regninga ved en eventuell failure. Noen som har tips/råd?

Ringe nærmeste BMW forhandler, og forhøre deg om din bil er omfattet av problemet. De vil da spørre etter registreringsnummeret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Registerkjedet røk for en uke siden på min 2008 modell 318 D. Gått 133 000 km. 9 år gammel bil riktig nok som holder til i Finnmark  800 km unna nærmeste BMW verksted.  Er det noe å hente eller må en akseptere tapet og påkoste en svært dyr reparasjon av egen lomme eller avskrive bilen?

tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tom Haukland skrev:

Registerkjedet røk for en uke siden på min 2008 modell 318 D. Gått 133 000 km. 9 år gammel bil riktig nok som holder til i Finnmark  800 km unna nærmeste BMW verksted.  Er det noe å hente eller må en akseptere tapet og påkoste en svært dyr reparasjon av egen lomme eller avskrive bilen?

tom

Hei. Jeg solgte en slik bil, og den nye eieren ble dessverre 'offer' for denne feilen etter en  stund. Den var også fra 2008, og han fikk til en god 'deal' med et BMW verksted. Kjenner ikke til detaljene, men det var en betydelig rabatt, hvor BMW tok brorparten av summen. Dette var i 2017. MAO, det er verdt å forsøke...

Endret av KHE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...