Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som er best jeg. Hvis BMW dekker utgiftene så er det kanskje like greit at de finner feil og fikser det enn at de ikke gjør det og du har det bakhodet til det kanskje skjer, 3 dager senere...

Hvis jeg får en bekreftelse på at skaden blir dekket så håper jeg nesten på at det er ulyder i register ved kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt ønsket at delene måtte byttes ved kontroll. Ser ingenting negativt med å få skiftet begge kjeder, strammer, føringer, tannhjul, smådeler, toppakninger etc. På lasset kommer også ny motorolje, kjølevæske. Hva de gjør med kjølemiddelet til klimaanlegget vet jeg ikke. Det blir jo også 2 nye år med garanti på delene som er brukt i jobben.   Virker som det først og fremst gjelder N47 D20A, men dette er synsing på min bekostning.

Endret av johanngj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det jeg og at det er i hovedsak d20a, men så kommer mitt problem da. I følge bmwarchive.com, der vi sjekker utstyrspakker har jeg nettopp den, men i følge klistremerket på bilen har jeg N47D20C. Hehe. Hva er riktig? [emoji14]

Men skal bli artig å få vite om åssen det ligger an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke dette en ganske kjent sak på disse motorene? Veldig bra bmw tar tak i det, men det var da tross alt liknende problemer på 05-modeller f.eks min 116i (n45 vel?). Noe som betyr det burde vært utbedret langt tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det jeg og at det er i hovedsak d20a, men så kommer mitt problem da. I følge bmwarchive.com, der vi sjekker utstyrspakker har jeg nettopp den, men i følge klistremerket på bilen har jeg N47D20C. Hehe. Hva er riktig? [emoji14]

Men skal bli artig å få vite om åssen det ligger an..

Det er veldig rart det der. På blokken hos meg står det D20C og på klistrelapp D20C. Det samme gjør det i ETK. Jeg mener å ha lest at hovedforskjellen er ny veivaksling ift. A revisjon. Men så kommer spørsmålet, hvor ble motor revisjon B av og hvorfor er det slik som du sier avvik fra klistrelapp og ETK, det har jeg sett på andre modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min 520d 09' inne på bremsevæske bytte idag, og da ble det nevnt at de skulle kalle inn de med denne kjente feilen iløpet av kort tid. Bavaria Haugesund hadde ikke delene som trengtes enda, men kanskje i mai/april.

Kudos til Bmw som er preventive her :-)

Sent from my HTC One using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt så er dette D20A. D20C tror jeg vil dukke opp som D20O02, så fall slik jeg klarer å finne ut. Og denne kom i 

2010, som en oppdatert versjon.

 

Kanskje andre vet dette bedre enn meg, men det er i såfall slik jeg har lest. Derfor skjønner jeg ikke den lappen i bilen min. Er ikke å bli klok på :P

 

Men men, skal snart inn med bilen nå. Bare redd jeg må til Bavaria for å få denne goden. Og da blir det straks 6 timer kjøring. Har ikke hørt noe mer fra mitt nærmeste BMW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det jeg og at det er i hovedsak d20a, men så kommer mitt problem da. I følge bmwarchive.com, der vi sjekker utstyrspakker har jeg nettopp den, men i følge klistremerket på bilen har jeg N47D20C. Hehe. Hva er riktig? [emoji14]

Men skal bli artig å få vite om åssen det ligger an..

På BMW Archive får du ikke opp hvilken versjon motoren er bare hvilken "output".

 

Som f.eks N47D20O0 (Output Normal) som jeg har. (177hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, men D20c får du opp som O02, som kom i 2010. Dette er vel den som har 135kw?

Eller er jeg helt på jordet her? [emoji14]

Er litt rart det systemet der. Har en sånn tabell fra en manual som forklarer dette uten at jeg blir noe særlig klokere. O02 er egentlig bare output 02 (O02) i dette tilfellet 184hk motoren

Så det er hovedsakelig styrt av hvilket effektnivå det er. Men grunnleggende er motoren en D20C motor (Revisjon C). Jeg har aldri klart å finne ut hva som skiller Rev A og Rev C motor og det finnes heller ingen revisjon B motor som jeg noensinne har sett. Så jeg tror revisjonene er av mekanisk art (e.g større mekaniske revisjoner) og bokstavene og tallene som kommer opp i bmwarchiv hvilken output det er.

 

F.eks så tror jeg at forskjellen mellom D20A og D20C er en helt ny redesignet veivaksling i rev C produsert for LCI modellene men dette og kompliseres enda mer da det varierer fra fabrikk og marked bilen selges i. Skjønn det den som kan! :S

 

 

Redigert: Kanskje denne er et hint? http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf

Endret av FJPopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en F10 520D 2010 modell produsert i21 6 2010 som jeg har hatt ca2 måneder

Motoren heter N47D20 O1  Den har gått 92000km Jeg hører rasling fra motoren særlig ved akselerasjon idet den skifter oppover i girene.

Kan det være at min bil har denne feilen og at jeg kan få byttet kjedet og strammere på garantien?

Har også problemer med at den trekker til høyre noe jeg trodde bmw merkeverkstedet ville fikse,men det skulle vise seg ikke gikk .

De tok en firehjulskontroll uten at det hjalp.Jeg sjekket en del angående at den trekker til høyre og fant da  kvittereinger fra bmw verksteder i usa på nettet av biler som var reparert reprasjonen går ut på å utføre en software oppdatering av EPS electrick powersteering unit og den het "straight ahead conversion".Jeg tok disse med til bmw verkstedet for å vise hva som var gjort.Det ble da også foretatt en prøvekjøring og de var enig i at den trakk til høyre.  De sa de skulle se på dette og kontakte meg pr telefon igjen ,men har ikke hørt noe fra de enda jeg har ringt de flere ganger.De bare lover å ringe meg tilbake uten at de gjør det har gått mange uker nå.

Ganske skuffet over servicen til bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en F10 520D 2010 modell produsert i21 6 2010 som jeg har hatt ca2 måneder

Motoren heter N47D20 O1  Den har gått 92000km Jeg hører rasling fra motoren særlig ved akselerasjon idet den skifter oppover i girene.

Kan det være at min bil har denne feilen og at jeg kan få byttet kjedet og strammere på garantien?

Har også problemer med at den trekker til høyre noe jeg trodde bmw merkeverkstedet ville fikse,men det skulle vise seg ikke gikk .

De tok en firehjulskontroll uten at det hjalp.Jeg sjekket en del angående at den trekker til høyre og fant da  kvittereinger fra bmw verksteder i usa på nettet av biler som var reparert reprasjonen går ut på å utføre en software oppdatering av EPS electrick powersteering unit og den het "straight ahead conversion".Jeg tok disse med til bmw verkstedet for å vise hva som var gjort.Det ble da også foretatt en prøvekjøring og de var enig i at den trakk til høyre.  De sa de skulle se på dette og kontakte meg pr telefon igjen ,men har ikke hørt noe fra de enda jeg har ringt de flere ganger.De bare lover å ringe meg tilbake uten at de gjør det har gått mange uker nå.

Ganske skuffet over servicen til bmw

Ikke til BMW, men din lokale forhandler. Prøv å ring en annen BMW forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...