Gå til innhold

Avusblå E39 M5


 Share

Anbefalte innlegg

Var å vaska litt bil med et par kompiser før pizza å film! (tatt med mobil så litt bob-bob kvalitet)

post-58991-0-58691000-1438997398_thumb.j

post-58991-0-63524300-1438997487_thumb.j

post-58991-0-18951500-1438997503_thumb.j

Har bestilt nye lokarier så da forsvinner lippa ganske kjapt! Uten tvil mye renere å ryddig front uten.

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fikses :) muli felgene forblir alikavel.. syns dem passer bilen så godt , å de eneste felgene eg heller vil ha er dobbelt så dyre. Skulle dog likevel ha hatt M5 felger liggende, greitt å ha. Nurburgring neste år, men mulig eg setter noe semi slicks på ac hjula så eg får noe skikkeli dekk på,for disse holder vel egentlig ikke helt mål på en M5.

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et par bilder i garasjen mens eg dreiv med noe småjusteringer. Bildene blir så som så i en trang, mørk garasje men.. 

Sier det igjen, gleder meg til lokariene kommer og leppa kommer av! Om noen er interessert i leppa går denne for et par hundrelapper med litt skader. Er i carbon.

 

Bremsene/caliprene ser kanskje litt små ut grunnet eiker som står i veiene, men di rommer hjula rimelig greitt! :P

IMG_4234.jpg

 

IMG_4245.jpg

 

IMG_4260.jpg

 

IMG_4262.jpg

 

IMG_4263.jpg

 

IMG_4268.jpg

 

IMG_4274.jpg

 

IMG_4276.jpg

 

IMG_4278.jpg

 

IMG_4280.jpg

 

IMG_4284.jpg

 

IMG_4286.jpg

 

 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rå bil!

Har en i Avus blå M5 jeg og men den er så og si helt orginal. Hørte om denne når jeg var til Årdal og fikk sota rutene via han karen der som hadde visstnok sotet litt på din bil også. Smakfult felgvalg må jeg si, det er egentlig ikke mange felgtyper som faktisk kler E39 karosseriet utenfor org M5 felger imo. men disse funker. Tipper det koster der etter også! Klør i fingrene mine etter å kaste penger inn i bilen min også, men tror jeg skal prioritere vedlikehold først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Avus er en vannvittig fin farge som virkelig har grodd på meg, favoritten min er imola rød , men den er sjelden, men er såppass fornøyd med avus blå (forskjellen i sollys og overskyet er jo ganske stor, fin effekt i fargen) at eg egentlig ikke tenker så mye tanken på imola rød lengre.

Vil absolutt anbefale vedlikehold først ja! Disse bilene trenger godt vedlikehold for å holde seg, føler min er ferdig utseendemessig, sett bortifra at eg er ute etter orginale M5 felger, skal hellakkeres og noe div småtteri. Ellers er planene nå mot vinteren tykkere stabstag bak (19mm) og letta reimhjul++. Endel styr med 3 delte felger, men til gjengjeld er dem pene. Orginale M5 felger i en litt gråere farge er egt noe av det peneste felgsettet man får til disse bilene (min mening) såppass at eg har vurdert å selge ACS-ene og bare ha orginale M5 felger, men klarer ikke helt skille lag med felgene enda, så får se. 

Du får gi en lyd om du noen gang er innom førdeområdet, sjeldent eg møter andre med M5 så hyggelig med en liten M5 prat :)

Har du en tråd på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Avus er en vannvittig fin farge som virkelig har grodd på meg, favoritten min er imola rød , men den er sjelden, men er såppass fornøyd med avus blå (forskjellen i sollys og overskyet er jo ganske stor, fin effekt i fargen) at eg egentlig ikke tenker så mye tanken på imola rød lengre.

Vil absolutt anbefale vedlikehold først ja! Disse bilene trenger godt vedlikehold for å holde seg, føler min er ferdig utseendemessig, sett bortifra at eg er ute etter orginale M5 felger, skal hellakkeres og noe div småtteri. Ellers er planene nå mot vinteren tykkere stabstag bak (19mm) og letta reimhjul++. Endel styr med 3 delte felger, men til gjengjeld er dem pene. Orginale M5 felger i en litt gråere farge er egt noe av det peneste felgsettet man får til disse bilene (min mening) såppass at eg har vurdert å selge ACS-ene og bare ha orginale M5 felger, men klarer ikke helt skille lag med felgene enda, så får se. 

Du får gi en lyd om du noen gang er innom førdeområdet, sjeldent eg møter andre med M5 så hyggelig med en liten M5 prat :)

Har du en tråd på din?

Hey, har ingen tråd på bilen min enda, er så og si dønn orginal utenom noen små mods som ratt/girkule/leppe og spacers. Har en photoshoot som ligger her http://bimmers.no/topic/799775-fotoshoot-e39-m5-og-e46-coupe/

Enig i at denne fargen endrer seg i forskjellig lys, ser nesten litt lilla ut av og til, ganske fasinerende. Hørest ut som du har en dyr mod-liste forran deg, hehe. Har vel en tendens til å bli dyrt med disse bilene!

 

Skal gi en lyd når jeg er i førde området ja :)

Endret av Markuz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte oppdatere litt, selv om det ikke er så mye å oppdatere om .. :P

Har vinterlagret bilen for en stund siden, har en del som skal gjøres i vinter, mye omhandler lakkbehandling, letta rulle/strammehjul osv. Men blir nok ikke det store oppgraderingene siden eg er nødt begynne spare litt, brukt ca 100 000,- på bilen siden eg kjøpte den i februar, da er ikke oljeservice og vannpumpe medregnet. Så bilen har vore veldig bra, bruker ikke olje heller på de 3000km eg har kjørt iår, noe eg hadde forventet på en preface M5. 

Kjøpte org M5 hjul til bilen også, så nå er egentlig Ac hjula tilsalgs selv om eg ikke har lagt di ut noen plass. Dessverre passet ikke org fremfelgene over caliperen fra big brake kitet, så vart veldig oppgitt, usikker på om eg skal prøve få tak i 6 stempla caliper istedenfor 8, og håpe det er plass eller om det blir nye felger. Men gidder ikke stresse, brukt nok store penger så akkurat nå skal bilen bare få stå ei god stund så tar eg det som eg kjem. 

I mellomtiden har eg lakkert bagasjeromsinnredningen svart, en klar forbedring i mine øyne. Og idag var planen å pusse opp igjen framlyktene. Noen som forresten vet kor eg får tak i led pærer i amber som kan brukes på interiøret? 

post-58991-0-03917800-1445683298_thumb.j

 

post-58991-0-09014000-1445683388_thumb.j

 

 

Klarte ødlegge dekkproppene på skruene under verktøyskrinet, noen som vet kor eg kan få tak i slike?

post-58991-0-32480300-1445683311_thumb.j

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...