Gå til innhold

Feilmelding på hengerfeste - uten henger..! F11


Overmo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått opp feilmelding på bremselys og blinklys på henger, uten at jeg engang har på en henger..

Dette gjelder en 2011 520dat med EL. Svingbart hengerfeste.

Noen som har vært borti dette og evnt vet hva som er galt?

PFT for svar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det står i noe i kontakten. Er det ikke standard med den "nye" kontakten på F11?

Vann i kontakten kan hende, men feilmeldingen har kommet et par ganger de siste ukene, så rart dersom det ikke har tørket enda? Har vel ikke akkurat vært så mye varmegrader i det siste, men..

Jeg får forøvrig ikke opp igjen hengerfestet heller. Det blinker grønt på knappen i bagasjerommet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli relativt irriterende.. Feilmelding popper opp hver gang jeg starter bilen, og av og til mens jeg kjører. (Kommer og går under kjøring.)

Tok en maskinvask med underspyling i ettermiddag for å fjerne litt salt/møkk, og da kom feilmeldingen opp mange ganger. Så lurer på om det kanskje kan være noe ledningsbrudd eller noe?

Og det som er mest irriterende er at jeg ikke får tatt opp hengerfestet lenger..! Det blinker bare grønt på knappen, og skjer ingenting når jeg trykker.

Pga travle dager på jobb for tiden rekker jeg aldri innom BMW for å få det sjekket heller..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du motoren i gang når du prøver å kjøre inn hengerfeste da?

 

Har sett tilfeller hvor det stopper med grønn blink med motor av. Gikk inn igjen med motor i gang, men måtte holde inn knappen til hengerfeste gikk i lås da.

 

Skyldes antagelig dårlig batterispenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under gulvet i bagasjerommet mitt er det bare et lite oppbevaringsrom. For under plasten ligger vel kompressor osv til luftunderstellet, gjør det ikke?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil som er sedan ligger den under gulvet, men kanskje annerledes på Touring. Du kan jo prøve å følge ledningene som kommer inn I bakkant fra hengerfestet, de går til styringsboksen.

Har du prøvd å betjene uten motor I gang? På min bil vil ikke hengefestet gå når motor sviver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...