Gå til innhold

Navigasjonskjerm fungerer ikke E38


Anbefalte innlegg

kan være navi-enheten ja.  mk 2 el 3 du har da?  cd sikkert?   helt sikker på at du har brent i rett format osv? 

 

ligger guider på youtube om hvordan du skal oppdatere dette.. 

 

en annen ting,  navi-enhetene tåler ikke at man tar strømmen på de når de jobber. (rød diode blinker på framsiden av de).   da kan de få seg ett sjokk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være navi-enheten ja.  mk 2 el 3 du har da?  cd sikkert?   helt sikker på at du har brent i rett format osv? 

 

ligger guider på youtube om hvordan du skal oppdatere dette.. 

 

en annen ting,  navi-enhetene tåler ikke at man tar strømmen på de når de jobber. (rød diode blinker på framsiden av de).   da kan de få seg ett sjokk..

Takk! Har ikke tatt strømmen fra når den jobbet.

Satt i CD , men " spyttet" den ute etter ca. 5 minutter. Ingenting skjedde på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har en MKIII-enhet liggende i kjelleren som du kan få for en liten penge. 

Jeg kommer dog ikke hjem før sjøen før om 2 uker, så du må i så fall minne meg på det.

Takk for tilbudet!

Finner jeg ikke ut av det til da, så skal jeg "mase" om 2 (to) uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har ikke tatt strømmen fra når den jobbet.

Satt i CD , men " spyttet" den ute etter ca. 5 minutter. Ingenting skjedde på skjermen.

Da har jeg prøvd med ny (brukt) CD-leser. Fortsatt samme feil.

Men, hvis jeg har skjønt denne linken som jeg fikk her: http://e39source.com/archives/797/comment-page-22 

Så står det her at CD platen (som jeg her brent) er for MKIII og nyere.

 

Sitat: If you have an MKIII computer, you could need what is known as a Key CD as well. This is inserted for a moment right after the software update completes. The software you’ll want to use for the MKIII will be BMW Navigation OS – v32 (Night Mode MK3 Only – MODE2/FORM1, and can be downloaded here.  The Key CD is located here.  You will need to extract the file, and then burn the extracted files to a CD.  For the Key CD, you will need to burn the .img file to a CD.

 

Prøvde også med 16:9 display, fra en 1998 mod. fortsatt ingen reaksjon.

BMW scanner 1.40 finner ikke navigasjon når jeg scanner.

Så spørsmålet nå er, må jeg da ha en MK III CD-leser eller nyere? Fra 2001?

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg tror jeg har en MKIII-enhet liggende i kjelleren som du kan få for en liten penge. 

Jeg kommer dog ikke hjem før sjøen før om 2 uker, så du må i så fall minne meg på det.

Da har jeg prøvd det meste.

Kjøpte hos Koed:

Skiftet CD-leser. + ledningsnett.

Skiftet skjerm. Stor type. Skjermbilde "ruller".

Ingen forbedring. Retunerte delene.

 

Har nå satt tilbake liten skjerm, og Navi CD-leser.

Prøvd og skaffe Software-CD, men denne har utgått. Ebye. Pelican parts osv.

 

CD-platen jeg har brent. Har også kjøpt en på Ebye.

På skjermen begynner den og laste, BMW symbol går til 1/4 så kommer CD-platen ut. Gjelder begge CD-platene. Key-platen (brent) virker ikke.

 

Så nå er det nummeret før jeg gir opp hele greia......

 

Noen som har en god oppskrift på hva jeg kan gjøre eller noen som har CD-leser MK 1 eller MK 2 som virker og skal selge!

Og/eller Software CD til MK 1 som virker som jeg kan låne/kjøpe?

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...