Gå til innhold

Bytte av glødeplugger på E91


Eivind1987
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen av dere her inne som kan fortelle meg om det er overkommelig å bytte glødeplugger, gløderele etc på en 2006 320d selv?

Jeg er ny her på forumet og det finnes kanskje andre tråder som omfatter dette spørsmålet, håper på svar.

Mvh/

Eivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en ide å bruke momentnøkkel når du løsner pluggene, mener de har bruddstyrke rett oppunder 30Nm. Jeg stilte inn min momentnøkkel på 20Nm for å være sikker. Nye pakninger på innsuget byttes samtidig, ettersom dette må av. 

 

Glødereleet minns jeg var litt plunder med tanke på tilkomst, usikker om det var pga releet eller strømkabelen til denne som jeg også byttet. Jobbet både over og under bilen for å få til denne biten. Mulig jeg kunne demontert noe mer for å gjøre det enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, har akkuratt gått over til BMW

Tenkte å bytte glødeplugger da det kommer opp glødelampe-lys en sjelden gang på kalde dager.

Holder det å bytte bare glødepluggene? Eller må rele og holdere byttes samtidig?

Glødeplugg montering

Noen tips om andre ting som bør byttes/sjekkes samtidig?

Jeg vet ikke hva forrige eier har gjort med bilen og når, annet enn at turbo er byttet nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.1.2017 at 14.19, Otis skrev:

@Rune-han

Er bilen treg å starte da? Går den rufsete på tomgang etter oppstart? Hvis ikke,  trenger du ikke å skifte glødeplugger. 

Relé trengs ikke å skiftes normalt sett. Skiftes ved behov. 

Ikke noe problemer med tomgang etc, kom bare opp alarm på glødeplugg 2 ganger ca, ved kald start, ellers er alt helt fint, noe spesiell service tips siden den har rundet 250k? 

Forrige eier sier den er chippet (av en kamerat som gjør det som hobby) burde jeg ta bilen til noen som har ordentlig peil på chipping? jeg synes A4'n jeg hadde tidligere virker sprekere egentlig :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.3.2015 at 1:44 PM, erikvee said:

Kan være en ide å bruke momentnøkkel når du løsner pluggene, mener de har bruddstyrke rett oppunder 30Nm. Jeg stilte inn min momentnøkkel på 20Nm for å være sikker. Nye pakninger på innsuget byttes samtidig, ettersom dette må av. 

 

Glødereleet minns jeg var litt plunder med tanke på tilkomst, usikker om det var pga releet eller strømkabelen til denne som jeg også byttet. Jobbet både over og under bilen for å få til denne biten. Mulig jeg kunne demontert noe mer for å gjøre det enklere.

momentet skal det være 15Nm i følge verksted håndboka. Vær forsiktig så du ikke knekker de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tthuns skrev:

momentet skal det være 15Nm i følge verksted håndboka. Vær forsiktig så du ikke knekker de. 

Ja. Men forskjell på bruddstyrke og moment man skal ha til å feste de nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Alarm ved start? Det høres litt rart ut. 

Ikke alarm, men glødeplugg-feilmelding kommer opp alkuratt i det jeg starter, somregel når det er kaldt ute.

Men når jeg tar den "self check" greia så er ikke feilmeldinga der når motoren er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...