Gå til innhold

Us Blink E39


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å programere Us-Blink på min e39 1998mod
Kjøpte meg et sant ledningsett som går fra 20pin til sann vanlig obd kontakt til USB, lasta ned bmw scanner eller ka de hete og kobla opp mot bilen. men når eg setter tenninga på hakk 2 og starter programme får eg ikke kontakt? 

Noen som kan si den fulle guide? evt feil som kan vere? brukte win8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen er no mest sannsynlig win8.  ?  Dette fungere best på xp. Skal man bruke win 7 som er høyere så er det endel flytting av filer som må til. Guider av dette ligger her inne allerede (i den riktige tråden) og på google.no

 

Itillegg så må du fikse på COM portene slik at BMW scanner har kontakt og helst på COM1.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altso ei har en 98mod, med sann rund kontakt i motorrom kjøpte et sant sett som går fra rund til sann obd og en overgang fra obd til usb. er dette bra nokk får å få kontakt slik at bmw scanner fungerer? Noen som har link til bmw scanner til xp? får bare opp drivera som ikke instalet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke programmert US blink på 1998 mod. Fikk ihvertfall ikke jeg. Du har mest sannsynlig LCM 2, man må ha LCM 3 for å få programmert in US lys, den kom ikke før i 1999 eller 2000. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en E39 med LCM 3(tror jeg) er min erfaring at man bare kobler fra parklyspærer og får US-blink automatisk.

Da er det jo likegreit og programmere US blink da LCM3 støtter dette. Hele greia for min del ihvertfall er at det ser bra ut ved siden av angel eyes, da mister man jo de.

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg bruker per dags dato BMW scanner V1.3.6 på Windows 8 uten problemer. Jeg har da OBD2 kontakt i min e39, og det fungerer med DIS, INPA og BMW scanner :)

Testet på en E38 2001 modell med 20 pin kontakt i motorrommet, med overgang fra 20pin til 16pin. Da fikk ikke BMW scanner kontakt med bilen, men det gjorde DIS og INPA  :-k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri driveren til å være god nok for Windows 8. Får bare melding om at det er feil driver, forsøker å tvinge den inn, men da får jeg melding i enhetsbehandling om at det er et problem med enheten.

 

Kan du linke driveren du brukte for Windows 8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikkje så mange som kan dette trikset eg kan, men eg skal ta meg tiden å skrive det igjen.

 

 

Sett på en Motstand på parklysledningane(øke ohm) da lurer du bilen til at parklysa er gåen (noe dei ikkje er) og da slår blinklysa seg på (US blink.)

 

og en STOOOOR bonus med dette er at når du vrir over til kjørelys intilling, så slår blinklysa seg av. slik vist little petter politi kommer så er det quick fix.

 

må vell lage en tråd om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikkje, hadde noen motstander liggenes med min far. det var jo egentlig hannes idè. og trur det ikkje skal påvirke dei nokke. blir kanskje en anelse svakere. men eg hadde da vanlige parklys pre facelift. og montere CCFL angeleyes selv. men tok den av for en eller anna grunn. har ikkje gadda å tatt den på igjen. ikkje for å snakke om eg ikkje veit for den er.

 

men teorien er der. løsninga mi har i det minste grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...