Gå til innhold

Efirråtredve Fæmmtjue bruksvogn som skal få et verdig liv !


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Se her ja.Der var tråden oppe.

Viktig å ha tråd på denne synes jeg.Det har jeg jo sagt før.

Det som er ekstra bra ,er at noen faktisk overtok denne bilen med redningsplaner av den.

Og utseende er perfekt på den ikke noe jalla akkurat etter boken.

En annen ting som er greit med e34 og e36.

Disse bilene ,må vel være verdens letteste biler å bygge originale igjen for de som ønsker det.

Jeg for min del tror jeg skulle bruke maks 4 timer for å få den akkurat som et bilde fra 92:).Altså orignal.

Igjen fin bil med en knallbra farge.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja.Der var tråden oppe.

Viktig å ha tråd på denne synes jeg.Det har jeg jo sagt før.

Det som er ekstra bra ,er at noen faktisk overtok denne bilen med redningsplaner av den.

Og utseende er perfekt på den ikke noe jalla akkurat etter boken.

En annen ting som er greit med e34 og e36.

Disse bilene ,må vel være verdens letteste biler å bygge originale igjen for de som ønsker det.

Jeg for min del tror jeg skulle bruke maks 4 timer for å få den akkurat som et bilde fra 92:).Altså orignal.

Igjen fin bil med en knallbra farge. :)

Takk Jan :-) Ja jeg må jo ha en tråd på denne bilen også. Den har fått mer oppmerksomhet og pleie de siste to mnd enn 535`n har, men det har vært og er viktig for meg at disse to bilene kommer opp på et så bra bruksnivå som mulig :-) Jeg er ikke noen hestekraft-junkie så for meg har jeg like sterk lyst til å få 520`n i bra skikk, som 535`n ;-) Greit nok, 535`n har et potensiale til å øke betraktelig i verdi, noe 520`n ikke har i samme grad, men det betyr ikke at den skal lide pga det ;-) Men snart får jeg det tilbake den siste felgen fra felgverkstedet så da skal jeg ned på biltilsynet og hente ut skiltene og få tatt den første turen i 2015 :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Fredrik [emoji120] Ja det er en 92 modell, helt korrekt [emoji106] Ja jeg vet du er Mr Orginalpoizei numero uno [emoji23] Men der er du og jeg ulike dessverre [emoji6] Jeg vurderer heller å få lakkert det hvite på baklysa, rødt [emoji6] Det ble enormt fint på touringen til maddamen [emoji106] Og Hella DE er det fineste jeg vet om på e34 [emoji7] Så nei Fråidrich, det blir nok ikke orginalisering her i går'n [emoji23] Hvordan går det med Touringen din da ? Jeg finner deg ikke når jeg knoter på iPhonen min [emoji16] Kan du sende meg link til siden din slik at jeg får "stjernan" ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, det viktigste er å ha bilen slik man selv vil. Som Jan sier så er det ikke mange grepene som skal til før alt er tilbake til originalt igjen, om man skulle ombestemme seg. Dessuten så er vel 535en din ganske så original hvis ikke jeg husker feil :)

Sedanen min går det veldig bra med, "still going strong" som det heter ;)

http://bimmers.no/topic/724379-min-1994-e34-bmw-520ia-shadowline-update-s29/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det viktigste er å ha bilen slik man selv vil. Som Jan sier så er det ikke mange grepene som skal til før alt er tilbake til originalt igjen, om man skulle ombestemme seg. Dessuten så er vel 535en din ganske så original hvis ikke jeg husker feil :)

Sedanen min går det veldig bra med, "still going strong" som det heter ;)

http://bimmers.no/topic/724379-min-1994-e34-bmw-520ia-shadowline-update-s29/

Ja fanken, stemmer det, du har sedan du [emoji12] Ja så lenge man ikke utfører diverse karisserimodifiseringer så er det jo null stress å få de tilbake til orginalstand [emoji6]

535'n min er nok ikke lenger så orginal så jeg må nok skuffe deg der også Fredrik [emoji17][emoji6] M5-stoler, hella smoked baklys, hella de frontlykter, M5 bakplate og bc coilovers.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at bilen fikk lite omsorg etter at eieren som hadde den fra 01 til 10 solgte den og tror det var lenge siden noen hadde tatt bryet med å vaske motor og motorrom, så derfor var det moro å se at det fantes en fin farge under all møkka [emoji2]

Jeg er stor fan av rene motorrom så forsøker å ta en spray nedi der med jevne mellomrom [emoji2]

3ab25defa576a96d6bd5b4adcd033cda.jpg

d832bff5058909473a49986e30a04014.jpg

a7ba81182768ce4ee44e7a49eb988c3b.jpg

302d0cfeb4763203fb1b931d5f7ea934.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å nærme oss nåtid og siste nytt på stammen var å skifte plugger og toppdekselpakning [emoji106]

Første del ble å demontere dekslet og rengjøre det skikkelig for å være sikker på at det ikke var noe drit som kunne komme mellom dekslet og toppen og på den måten skade pakninga og føre til lekkasje. Ikke noe mer som minner meg om jalla, enn oljelekkasjer [emoji16][emoji379] Verste jeg vet !!

Mens jeg hadde av dekslet skiftet jeg ut de gamle Boschpluggene med NGK-Platinumplugger som jeg kjøpte av Herr Hellem her inne på forumet og sjæf av facebooksiden e34 norge [emoji106] Disse pluggene skal være såpass bra at de kan sitte i over 100k km [emoji106]

Som nevnt så er jeg over gjennomsnittet glad i renhold og rene produkter så da alt var rengjort med sitrusrens og noe annet stæsj, var det å montere [emoji2]

Da alt var montert var det å starte opp og teste at ikke noe svetting og lekkasje skjedde, men det var også da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å skru på lokket til veivhusventilasjonen på innsiden av toppdekslet [emoji16][emoji379][emoji122] Det lå der og lo av meg på trappa ved siden av bilen [emoji23] Så da var det bare å demontere dekslet på nytt og få skrudd på driiiden [emoji12] Jeg så da at jeg også hadde glemt å legge på plastdekslet over kammen som sitter nærmest oljepåfyllingshullet, så det var jo fint at jeg fikk alt på plass igjen da [emoji6]

Hurra for oss glade amatører som ofte må gjøre saker og ting både to og tre ganger [emoji12] Ja ja learning by doing [emoji106]

Neste gjøremål nå blir å skifte bunnpannepakninga og skifte olje og filter. Dette får jeg hjelp av kompis på e34-siden, Joakim til lørdag 14 mars [emoji106] Hurra for hjelpsomme sjeler [emoji120]

d64272778f6155ae679b7bff63d13e2a.jpg

83ada025028f25ca6f078191e43ab4f5.jpg

53f9e3b0c447b7062a631febe254eebc.jpg

eb2dcea40e840f2313b1cd1e2793198f.jpg

6a9586ef9f1cf830e9288803fb0d1c87.jpg

f6b5cabc3a3d14e863a967ac79e173d1.jpg

6a53df9bbde186120ac7cb8da8eaad20.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner rene motorrom...Da skulle du sett mitt,Jesus Maria.

Der har det ikke blitt vasket på åresvis.:(.

Men hvorfor ikke spør du nok.

Det første året bestemte jeg meg kun ene og alene sørge for at den fungerte.

Derretter rust og teknisk,nå kan skal jeg ta det tenker jeg.:).

Men der blir der neglebørste og hageslange da denne karen har dåååårlig erfaring med motorvask.

Legger merke til at motoren din innvendig så ren og pen ut ,var ikke mye slam og drit der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint å følge deg her også! Jeg har svart en god del på dine spørsmål i facebook-gruppa(Han som nevnte å åpne påfyllingspluggen først på diffen bla.) og jeg liker entusiasmen!

 

Du sitter med et utrolig bra utgangspunkt til den lille slumpen med penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner rene motorrom...Da skulle du sett mitt,Jesus Maria.

Der har det ikke blitt vasket på åresvis.:(.

Men hvorfor ikke spør du nok.

Det første året bestemte jeg meg kun ene og alene sørge for at den fungerte.

Derretter rust og teknisk,nå kan skal jeg ta det tenker jeg.:).

Men der blir der neglebørste og hageslange da denne karen har dåååårlig erfaring med motorvask.

Legger merke til at motoren din innvendig så ren og pen ut ,var ikke mye slam og drit der nei.

He he, neglebørste [emoji23] Håper du har lang sommerferie da Jan [emoji23] Jeg har aldri hatt store problemer med motorvask, men jeg er alltid nøye med ikke å holde høytrykken på sårbare punkter. Den verste møkka sitter jo stort sett under toppen og der er jeg nådeløs [emoji23]

Ang motor innvendig så synes det ikke så godt på bildet, men noe slam var det i hull og kroker, men det var ikke så ille [emoji106]

Jeg merket i dag da jeg var ute og kjørte med takluka oppe, at det fulgte med litt stram eksoslukt i dragsuget [emoji16] Så nå er jeg litt engstelig for at noe er galt [emoji17] Håper jo ikke at ventiltetningene er dårlige [emoji120] Det ryker jo ikke stort av bilen heller. Kan det være utslitt katalysator ? Du får legge ut før og etterbilder av motorvasken da Jan [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...