Gå til innhold

Spørsmål angående BMW Office, software update, forbruk og mer.(BMW 520D F10)


BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei som noen av dere sikkert vet, har jeg kjøpt meg en BMW 520DA 2012 F10 M-sport i sophistogrå. Bilen er en drøm å kjøre for meg, da dette er min første BMW. Jeg har da noen spørsmål, da jeg er litt ny på det feltet her. 

 

1. Når mobilen min er koblet til får jeg kun kontaktene fram på BMW Office. Vil gjerne ha e-mail, sms osv. da jeg er mye på farten. Hvordan kan jeg få dette til? Har forøvrig en Iphone 5.

 

2. Leste litt på BMW sine sider om at man kunne oppdatere softwaren til Idrive og bluetooth via USB. Hva er hensikten med å oppdatere? Hva blir forskjellen? Gjør dere det?

 

3. Jeg har inntrykk av at min 520D med 163hk, har et høyere forbruk enn det den skal ha. Ved bykjøring 50-60 sone så viser on-board computer ca 8,0L. Er det normalt? Hva viser deres?

 

4. Hvor mye koster en vanlig service på en slik bil? Når skal girolje skiftes?

 

5. Bilen min mangler M-sport leppa på bakluka, noen som kan poste noen linker fra forskjellige nettsteder som selger lignende lepper til en god/lav pris? Helst ferdig lakkert. Gjerne fra ebay. Fargen er sophistogrå.

 

Uff nå ble det litt mye, håper dere tar dere tid til å svare en nysgjerrig og fersk BMW-eier som kommer til å kun kjøpe BMW'er framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg får bare opp kontakter på min, men har ikke satt meg spesielt inn i det heller.

 

2. For at nye telefoner skal kommunisere best mulig med bilen antar jeg.

 

3. Min på lett landeveg med 40-70 soner og lite direkte bykjøring liger på 5,8 nå.

 

4. Det er ikke bare en type service. Den enkleste er olje og microfilter/kupefilter, tipper den koster 3-4000kr. Så har du bremsevæske bytte hvert 3. år, men aner ikke hva den koster. Og så er det storservice på annenhver olje service tror jeg, har hørt den koster opp mot 10000kr.

 

Jeg har selv kjøpt serviceavtale som dekker de servicene som bilen krever de første 5 årene, fikk vite at den kostet ca halvparten iforhold til å betale hver service for seg. Denne avtalen følger bilen.

 

Men jeg er usikker på muligheten til å kjøpe slik avtale på bruktbil, undersøk med en forhandler.

 

 

Denne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du kan sjekke hvilken funksjonalitet som er støttet for kombinasjonen bil+telefon her: http://www.bmw.no/no/no/owners/navigation/bluetooth/compatibility_check_tool.jsp

Tast inn VIN og velg din telefon. Det kan være forskjell på funksjonalitet mellom bluetooth og USB-tilkobling.

2. Oppdatering av software både på telefon og av bilens bluetooth-system vil kunne påvirke. På F10 kan ConnectedDrive-software enkelt lastes ned og oppdateres med en USB minnepinne. Jeg tror denne oppdateringen kun påvirker telefon-kompatibiliteten, ikke idrive og andre systemer.

Jeg har ikke prøvd det, fordi jeg ikke har hatt behov. Med min nyere HTC Android-telefon støttes SMS og kontaktliste, samt headset og audiostreaming, som er det jeg har behov for.

3. Jeg havner på omtrent samme forbruk med min ved småkjøring og til/fra jobb. Pendler stort sett Drammen-Asker, kjører stort sett E18, men må forsere Lier-bakkene på vei til. På langkjøring har jeg klart å presse forbruket under 7-tallet.

4. Som andre påpeker, ville jeg sjekket ut serviceavtale. Jeg tror det er mulig å kjøpe dette i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, ser at tråden delvis omhandler mitt spørsmål.

Jeg får kun opp varselet "No USB divice with software connected to the USB audio interface" når jeg prøver å oppdatere via usb pinne i midtkonsollen. Siste 7 bokstav/tall i VIN er DX13545 (2012 F11), mener bilen skal ha utstyret som kreves for denne type oppdatering.

Pinnen er formatert til FAT32. Og filen jeg laster ned ligger på roten (ikke i noen mapper).

Ser at iDrive skal kunne vise både sms og epost fra min HTC one, dette virker ikke. Vil dette komme dersom jeg får til oppdateringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, 330dtouring skrev:

Hei, ser at tråden delvis omhandler mitt spørsmål.

Jeg får kun opp varselet "No USB divice with software connected to the USB audio interface" når jeg prøver å oppdatere via usb pinne i midtkonsollen. Siste 7 bokstav/tall i VIN er DX13545 (2012 F11), mener bilen skal ha utstyret som kreves for denne type oppdatering.

Pinnen er formatert til FAT32. Og filen jeg laster ned ligger på roten (ikke i noen mapper).

Ser at iDrive skal kunne vise både sms og epost fra min HTC one, dette virker ikke. Vil dette komme dersom jeg får til oppdateringen?

Jeg fikk til SMS ved å slå på diverse "notifications" på min Iphone. Husker ikke hvilke jeg skrudde på i farten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.4.2015 at 8.21, Dweezil skrev:

1. Du kan sjekke hvilken funksjonalitet som er støttet for kombinasjonen bil+telefon her: http://www.bmw.no/no/no/owners/navigation/bluetooth/compatibility_check_tool.jsp

Tast inn VIN og velg din telefon. Det kan være forskjell på funksjonalitet mellom bluetooth og USB-tilkobling.

2. Oppdatering av software både på telefon og av bilens bluetooth-system vil kunne påvirke. På F10 kan ConnectedDrive-software enkelt lastes ned og oppdateres med en USB minnepinne. Jeg tror denne oppdateringen kun påvirker telefon-kompatibiliteten, ikke idrive og andre systemer.

Jeg har ikke prøvd det, fordi jeg ikke har hatt behov. Med min nyere HTC Android-telefon støttes SMS og kontaktliste, samt headset og audiostreaming, som er det jeg har behov for.

3. Jeg havner på omtrent samme forbruk med min ved småkjøring og til/fra jobb. Pendler stort sett Drammen-Asker, kjører stort sett E18, men må forsere Lier-bakkene på vei til. På langkjøring har jeg klart å presse forbruket under 7-tallet.

4. Som andre påpeker, ville jeg sjekket ut serviceavtale. Jeg tror det er mulig å kjøpe dette i etterkant.

Ikke for å stjele tråden, men på punkt 3. blir jeg overrasket, bruker virkelig 520d så "mye" på langkjøring? M550´n går glatt på under 0,7 på langkjøring hvis man ikke driver med forbikjørings-bonanza opp til hytten.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Jeg fikk til SMS ved å slå på diverse "notifications" på min Iphone. Husker ikke hvilke jeg skrudde på i farten 

Dro ut å kjøpte ny usb stick og denne gangen fikk jeg oppdatert til siste versjon;)

Hvilken iphone har du? Ser på kompabilitetssiden til bmw at idrive ikke viser sms og epost dersom man bruker iphone 6!!, veldig rart. Håper det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrqlan skrev:

Ikke for å stjele tråden, men på punkt 3. blir jeg overrasket, bruker virkelig 520d så "mye" på langkjøring? M550´n går glatt på under 0,7 på langkjøring hvis man ikke driver med forbikjørings-bonanza opp til hytten.. hehe..

Testet min på fin langkjøring E18 Arendal - Larvik, klarte å komme ned i 0,59. Men så kom jeg til Bamle, å endte oppi køkjøring.. 

Senere gjorde jeg også en kontroll på forbruksmåleren. På kombinert kjøring her i Vestfold og Telemark viste måleren 0,73l/m, dette stemte 100% med fylte liter/utkjørt distanse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 330dtouring skrev:

Dro ut å kjøpte ny usb stick og denne gangen fikk jeg oppdatert til siste versjon;)

Hvilken iphone har du? Ser på kompabilitetssiden til bmw at idrive ikke viser sms og epost dersom man bruker iphone 6!!, veldig rart. Håper det er feil.

Da hadde jeg en Iphone 5, nå har jeg en Iphone 6, har ikke prøvd sms funksjonaliteten enda. Skal prøve det når jeg kommer hjem fra ferien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrqlan skrev:

Ikke for å stjele tråden, men på punkt 3. blir jeg overrasket, bruker virkelig 520d så "mye" på langkjøring? M550´n går glatt på under 0,7 på langkjøring hvis man ikke driver med forbikjørings-bonanza opp til hytten.. hehe..

På langkjøring så ligger vår på ca 0,55l, nå så står journey computer på ca. 7.2L/100km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...