Gå til innhold

Spørsmål angående BMW Office, software update, forbruk og mer.(BMW 520D F10)


BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, 330dtouring skrev:

Dro ut å kjøpte ny usb stick og denne gangen fikk jeg oppdatert til siste versjon;)

Hvilken iphone har du? Ser på kompabilitetssiden til bmw at idrive ikke viser sms og epost dersom man bruker iphone 6!!, veldig rart. Håper det er feil.

Jeg har iPhone 6, og får opp melding (konvolutt) på iDrive skjermen når jeg får SMS. Får ikke opp når jeg får e-post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Jeg har iPhone 6, og får opp melding (konvolutt) på iDrive skjermen når jeg får SMS. Får ikke opp når jeg får e-post. 

Det er bra å høre, er på tide å fornye mobilen og vurderer iphone. Ser din bil er -13mod, da har du NBT? Min er bygget i feb -12 og har CIC, kan det ha noe å si for visning av sms?

Jeg hører en god del på radio og må derfor finne en løsning for det. Enten bruke web-radio via app, eller oppgradere til NBT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 330dtouring skrev:

Det er bra å høre, er på tide å fornye mobilen og vurderer iphone. Ser din bil er -13mod, da har du NBT? Min er bygget i feb -12 og har CIC, kan det ha noe å si for visning av sms?

Jeg hører en god del på radio og må derfor finne en løsning for det. Enten bruke web-radio via app, eller oppgradere til NBT. 

Ja, jeg har NBT. Vet ikke når visning av sms på iDrive kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2016 at 15.27, mrqlan skrev:

Ikke for å stjele tråden, men på punkt 3. blir jeg overrasket, bruker virkelig 520d så "mye" på langkjøring? M550´n går glatt på under 0,7 på langkjøring hvis man ikke driver med forbikjørings-bonanza opp til hytten.. hehe..

Det kommer an på hva du mener med 'langkjøring': Ved kjøring på landevei i ikke altfor kuppert terreng i 80-90 km/t går det an å presse forbruket ned mot 0,6 liter/mil, kanskje så vidt under på en god sommerdag. Ved kjøring på flerfelts motorvei i 120-130 km/t havner forbruket raskt over 0,7 liter/mil. Jeg har ikke gjort noen eksakte målinger, men tallene er basert dels på bruk av trip-computer og dels på "skjønn".

Pendling Drammen-Asker kan vel ikke regnes som langkjøring, selv om motoren rekker å bli god og varm. Forbruket på denne turen blir høyt (rundt 0,8 liter/mil ved litt aktiv kjøring) på grunn av Lier-bakkene med lang og relativt bratt stigning i fart ala firefelts motorvei.

Min bil har xDrive, som jeg går ut i fra påvirker forbruket i negativ retning i forhold til en 520d uten xDrive. Det er forøvrig ikke veldig overraskende at de ulike diesel-motorene i 5-serien har sammenlignbare forbrukstall ved forsiktig kjøring. Det er vel når man tråkker foten i bunn at man ser de største variasjonene i forbruk?

Hyttekjøring med M550d uten å drive forbikjørings-bonanza...? Ja, særlig...! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...