Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

Var en liten tur ute å kjørte istad, merker det er fryktelig godt med dempematter i dørene, blir endel mindre veistøy. Lyden er jo i tillegg mye bedre. Etter endt kjøretur var det tilbake i garasjen, er som regel her den må stå på langtidsopphold. Deler garasjen med en ganske strøken audi 100 som ble kjøpt for endel år siden, 2.3 med manuell kasse. Speedometeret står på 111300k km, men tror det har blitt byttet for endel år siden. Utrolig rart å se en så gammel bil med hvit lakk som har så mye glans igjen. Tror det er 88 modell, har takluke og alt det som var "inn" på 80 tallet, var vell derfor den ble kjøpt inn.

IMG_0005.JPG

IMG_0008.JPG

IMG_0009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

frister litt å kjøre vintermodus på den, fant ett bilde av en på bimmers her. Syns faktisk det var litt tøff vinterstil, har ikke takrails så måtte ha prøvd og funnet noe billig, i tillegg heller jeg kanskje litt over mot skiboks? Skal såvidt jeg vet kun på to turer med slalåmski på nyåret, og det er vell i januar-februar og i april. Så den kommer jo ikke akkurat til å bli mye brukt. Hva tenker dere? har prøvd å googlet litt etter noen "e46 touring winter stance" men finner ufattelig lite. Ligger veldig mye ute av audi stasjonsvogner blant annet.

12038834_10207926864073447_8067183776829747104_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det på tide med ett oljeskift før vinteren. Skrapte sammen litt olje som stod i garasjen, Ble vell 4 liter 5w30 og 1.5l 5w40. Synd ikke studielånet kan dekke service på bilen også, men får vell gjøre det beste ut av det. Fikk satt på vinterskoa også, er nesten trist hvor behagelig det er å kjøre med, til tross for at det er pigger. Fikk tatt noen bilder også, syns topazblau fargen tar seg skikkelig bra ut i nordisk vinterklima, skulle bare ha litt mer snø :)

IMG_0073.JPG

IMG_0075.JPG

IMG_0076.JPG

IMG_0077.JPG

IMG_0080.JPG

IMG_0081.JPG

IMG_0082.JPG

IMG_0083.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser etter ny endestuss, har egentlig tenkt på dette en god stund, men ble litt demotivert etter forrige kjøpet hos skruvat. Der passer ikke "bolt on" endestussen på lyddemperen, siden det var for lite å feste i, og måtte da isåfall sveises på noe jeg ikke har kunnskap til.

Fant derimot en hel lyddemper til en ikke så ille pris, men er det noen som har erfaring med denne her?

https://www.bsbildeler.no/sluttlyddemper-P391432.aspx# Orker ikke å gjøre enda ett bomkjøp, så derfor ønsker jeg litt inputs. Evt noen som kan ta på seg å sveise på en en endestuss på denne lyddemperen?  Helst i Hedmark område, ellers heller jeg litt over på den første linken her, men som sagt orker ikke noe bomkjøp igjen. Ser helst etter ett resultat som dette, bare billigste mulig. 

rahbrf5z77on5vbh0473.jpg

Fotograf: Syse

 

 

https://az768999.vo.msecnd.net/images/products/73/bsbas 75660_635846737551902489/bsbas 75660_large_0.jpg 

 

$_1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Slavearbeider'n skrev:

Skulle ikke bare dratt til et eksosverksted og få de til å sveise på stuss, koster ikke allverdens?

Betalte 2500,- for muffler delete på min. 

har sendt mail til svendsen eksos, så får håpe på ett greit svar. Skulle bare hatt noe billig, så man ser to endestusser stikker litt ut, istedenfor dieselstussen som peker nesten rett ned i asfalten. Diesel har jo ingen pen lyd uansett hvordan man vrir og vender på det, så gjør det bare for utseendet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har endelig bilen fått gjennomgått en skikkelig polering. Det er en god stund siden sist, og det merkes. Utrolig hvor bra resultat man får ved å bruke skikkelig maskin og ordentlig produkter. Her er da noen bilder fra gårsdagens økt. Har sagt det før og sier det igjen. Det er ingen som slår BMW på blåfarger, fy fader å fine de er.  Ble kvitt en haug med vaskeriper og noen dype riper ble også mye mindre synlig. Panseret og frontfangeren hadde hatt godt av en lakkering, blir utsatt for mye steinsprut og skader generelt. Er utrolig fornøyd med hvor bra bilen ser ut til å ha gått 235k km og har fylt 14 snart 15 år. La på to lag med fusso voks etter polering. Fy flate den voksen er helt latterlig. Kjørte e6 hjem igjen som var nedsaltet. Kom hjem etter 10 mil i saltlake. Spylte av bilen med varmt vann og tørket den av med pusseskinn. Da var den like ren og pen igjen.

Får takke master sensei @Staner for vanvittig god jobb. Fikk lært meg mye basic, så nå blir det innkjøp av maskin til nyåret.

IMG_0160.JPG

IMG_0163.JPG

IMG_0165.JPG

IMG_0167.JPG

IMG_0168.JPG

IMG_0169.JPG

IMG_0171.JPG

IMG_0172.JPG

IMG_0173.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten update! Har byttet nyrene til nyrer uten m sport stripene. Var også på BMW og fikk byttet airbag på aksjon i går. Eneste de hadde å si om bilen var at jeg hadde slitte vindusviskere :)

 

har også bestilt lik endestuss som gabz monterte på sin, så håper å på montert den de nærmeste ukene.

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåfargene som du nevner til Bmw er som du nevner veldig fine .

En skikkelig lakkjobb med egnete produkter ,løfter bilen til nye høyder og det ser jeg og på denne.

Hvilken maskin ble brukt og produkter foruten Fusso?

For bra ble det :).

Og stripene du fjernet i grill ,gjorde heller ingenting .;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...