Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

Alt gikk dessverre ikke som planen. Nok engang så er dessverre ikke ting som det ser ut på youtube. Selve demonteringen av midtkonsollen gikk veldig greit, men når jeg skulle skru ut boltene til håndbrekket for å feste armlenet så ville verken de nye boltene jeg fikk av koed eller de gamle ta tak. Hva faen tenkte jeg, skrudde jo akkurat ut boltene. Endte med at jeg måtte gjenge opp igjen festene, da fikk jeg endelig skrudd nedi boltene. Var litt små stresset og sint, så planen om aux og 12v gikk i grus selv om jeg hadde kjøpt inn alt nødvendig. Tok også av dørtrekket på passasjersiden da det kommer en slags rakling derifra hvis jeg spiller høy musikk. Teipet fast alt som heter av kabler så om det rakler nå så gir jeg opp.Rakler aldri hvis bilen står stille, men når alt er i bevegelse så låter det ikke pent. Variere veldig fra sang til sang, fikk også byttet endel klips da de har gjort sitt etter å ha blitt demontert 3 ganger. Legger ved 2 enkle bilder, syns armlenet ble bra.  

2016-09-16_19_48_57.jpg

2016-09-16_19_52_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen som sveiser og har mulighet til å montere dobbel endestuss? Har en endestuss jeg kjøpte fra skruvat for en god stund siden. Fikk beskjed  at det var plugn play, men endestussen har for lite å feste seg på lyddemperen med. Så denne må nok sveises på.

 

https://www.skruvat.no/Endestuss-P404592.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med følgende matter? https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/stoydemping/pakke-med-dempematter-gzdm-3700-ab

og har noen montert følgende sett i e46? Har litt rakling i side døren og har hatt av dørtrekket 2 ganger, blitt litt bedre hver gang, men ikke optimalt.  Evt link til noen andre bedre matter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tennbrikket skrev:

Noen som har erfaringer med følgende matter? https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/stoydemping/pakke-med-dempematter-gzdm-3700-ab

og har noen montert følgende sett i e46? Har litt rakling i side døren og har hatt av dørtrekket 2 ganger, blitt litt bedre hver gang, men ikke optimalt.  Evt link til noen andre bedre matter?

 

BRS selger også dynamat dempematter. Har selv jobbet for BRS i 3 år og kan meeget godt anbefale dise produktene! Har vel hatt det i de 3-4 siste bilene mine og skal ett lass inn i E21 også når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, danskiii skrev:

 

BRS selger også dynamat dempematter. Har selv jobbet for BRS i 3 år og kan meeget godt anbefale dise produktene! Har vel hatt det i de 3-4 siste bilene mine og skal ett lass inn i E21 også når den tid kommer.

Mhm det visste jeg ikke, men vet du hvordan  ground zero mattene er? Virker som du får veldig mye matter for prisen. Jeg og en kamerat som tenkte å spleise og det ser ut som at ett sett med ground zero matter holder til to e46er pluss litt til, men hvis dynamatt er endel bedre så går jeg nok for dem istedet.

 

Som regel så gjenspeiler jo pris i ytelse, men så er det differansen mellom der som bestemmer om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt GZ sine matter noe særlig så kan ikke uttale meg om dem desverre, men du skal nok ikke regne med det er nok til 2 biler med mindre du kun skal ta dørene :)

Spør jo også om ett lag er nok med disse mattene, men det finner du jo fort ut :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, danskiii skrev:

Har ikke brukt GZ sine matter noe særlig så kan ikke uttale meg om dem desverre, men du skal nok ikke regne med det er nok til 2 biler med mindre du kun skal ta dørene :)

Spør jo også om ett lag er nok med disse mattene, men det finner du jo fort ut :) 

 

Okei, men hvis dynamatt settet holder fint til to framdører på e46 og kun har behov for ett lag så går jeg nok for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på samme plass som @danskiii men ikke samtidig :P Har også meget god erfaring med Dynamat. Sist jeg brukte det var i Z4en i dørene for å få bort japseblekklyden når man lukker igjen. Da brukte jeg denne http://www.dynamat.com/superlite-bulk-pak/ for å holde vekta nede. 

 

Men vil råde deg til å bytte ut pluggene som holder trekket med nye. Og ikke minst la den sorte tetningsringen på pluggene være på på alle. Det skal ingenting til at det lager lyd og ikke minst at vannet kommer inn i dørken. Døra må være potte tett. 

 

Hilsen en som har hatt E46 med vannlekkasje i 3 av dørene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StigJ skrev:

Jobbet på samme plass som @danskiii men ikke samtidig :P Har også meget god erfaring med Dynamat. Sist jeg brukte det var i Z4en i dørene for å få bort japseblekklyden når man lukker igjen. Da brukte jeg denne http://www.dynamat.com/superlite-bulk-pak/ for å holde vekta nede. 

 

Men vil råde deg til å bytte ut pluggene som holder trekket med nye. Og ikke minst la den sorte tetningsringen på pluggene være på på alle. Det skal ingenting til at det lager lyd og ikke minst at vannet kommer inn i dørken. Døra må være potte tett. 

 

Hilsen en som har hatt E46 med vannlekkasje i 3 av dørene :P

 

Haha, takk for erfaringen. Nye klips er kjøpt fra koed, så jeg har ett par liggende.  Har gått ett par klips i demonteringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har somregel dempet alt, fra gulv til tak, men spørs hva du er ute etter, hvor mye jobb og penger du er villig å legge i det.

For veistøy og lydkvalitet så er dører et must, bagasjerom hjelper greit som regel på veistøy og hvis du skal ha noe basskasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, danskiii skrev:

Jeg har somregel dempet alt, fra gulv til tak, men spørs hva du er ute etter, hvor mye jobb og penger du er villig å legge i det.

For veistøy og lydkvalitet så er dører et must, bagasjerom hjelper greit som regel på veistøy og hvis du skal ha noe basskasse.

Vurderer å kjøpe dynamatt til dørene framme, og ground zero til å legge i dørene bak og da eventuelt bagasjerom. Tror ikke jeg drar det så langt som å montere i gulv og tak. Skal ikke ha noen sub uansett, men mindre veistøy er alltid behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

Vurderer å kjøpe dynamatt til dørene framme, og ground zero til å legge i dørene bak og da eventuelt bagasjerom. Tror ikke jeg drar det så langt som å montere i gulv og tak. Skal ikke ha noen sub uansett, men mindre veistøy er alltid behagelig.

Høres ut som en grei plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.6.2016 at 7.44, StigJ skrev:

 

900kr for dynamat Door kit,  1000kr for å få gratis frakt.  Er det noe annet jeg burde ha bestilt som kan komme inn handy? 

Kjenner jeg savner tap talk appen,  hender seg siterings funksjonen vrenger seg på telefonen. 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mattene bestilt, kostet 900kr og handler du for over 1000kr var det gratis frakt så slang med en sånn vaskehanske.

 

Blir spent på hvordan det blir, har så lyst til å få bort den raklinga i dørpanelet når jeg spiller høyt. Tror kanskje anlegget har blitt byttet engang, Står ice audio mener jeg å huske bak på ene elementet. Det spiller meget høyt og bra er bare den rankingen som ødelegger alt. Skulle gjerne ha kjøpt mer dempematter til bilen, men blir fort dyrt på studentbudsjett. Lurer på om jeg bare skal legge noe biltema dempematter i reservehjulbrønnen, regner med at det ikke blir noe verre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...