Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

Var så uheldig og kantkjøre ene style 135m felgen min forrige sommer. Veldig lite skade, men sånt irriterer meg. Har veldig lyst til å fikse dette så billig som mulig, samtidig pusse ned alle felgene og lakkere. Noen som har gjort dette selv?  Har kompressor hjemme, så tenkte bare å kjøpe noe metallic klakk fra biltema og ta noen lag. Tenker også å fikse skaden med noe sånt som dette. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Sparkel/Metallsparkel-2000017161/

Noen som har tips til hvordan dette burde gjøres? Evt har gjort dette før. Husk at dette ikke er noen sjeldne 3 delte felger, da hadde jeg nok sendt de til østfold felgteknikk. Dette er masseproduserte oem felger, ser for så vidt greie ut. 

Noen som har prøvd denne? http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Felglakk-2000023754/

Noen som tilfeldigvis vet fargekoden til style 135m felgene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Chris11slett skrev:

bilde av skade?

etter å ha gått igjennom både dropbox, telefonen og mega så fant jeg bare ett bilde der man så vidt kan få øye på skade. Vet ikke om du får zoomet inn, men man ser at det er noe der. Kan poste noen bedre bilder i helga

2016-10-15_20_52_33.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Så lenge du skal lakke sølvfarge kan du fint ordne dette selv. Da trenger du ikke ta alle felgene. Kjøp Hagmans grunning, metallsparkel og grunning så er du langt på vei. Hagmans er kvalitet. Kjøp gjerne inn noe våtslipepapir også. 

 

Har egentlig lyst til å ta alle fire felgene, få de til å skinne litt skikkelig i sommer. Tenker også å bare lakke de i sølv, ja. Vurderer å kjøpe noe lakk fra biltema sammen med en sprøyte også bruke kompressor. Pusse de ned med noe sandpapir, fikse den ene skaden med metallsparkel. Også gå over alle felgene med lakk, er vell lurt å ha noe klarlakk over det igjen. Hvordan klarlakk anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tennbrikket skrev:

Har egentlig lyst til å ta alle fire felgene, få de til å skinne litt skikkelig i sommer. Tenker også å bare lakke de i sølv, ja. Vurderer å kjøpe noe lakk fra biltema sammen med en sprøyte også bruke kompressor. Pusse de ned med noe sandpapir, fikse den ene skaden med metallsparkel. Også gå over alle felgene med lakk, er vell lurt å ha noe klarlakk over det igjen. Hvordan klarlakk anbefales?

2k klarlakk kan poleres, så om du vil få den siste lille finishen ville jeg kjøpt det. 1k klarlakk kan ikke poleres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.4.2017 at 20.20, sveigis skrev:

Jøss,helt lik skade på helt lik felg som meg jo :).

Men oppskriften er jo nevnt og den støttes fra meg og.

Stadig like fin e46en din :)

Takk for det :) den skaden på felgen irriterer livet ut av meg. Syns style 135m er en av de finere felgene bmw har produsert, samtidig som de sitter som ett skudd på e46. Lakken fra biltema var skivebom, så lurer på om jeg skal ta turen innom et lakkverksted og høre hvor mye de skulle hatt for alle 4 felgene. Kunne aldri tenkt meg noen andre felgen, så kan like godt koste på dem litt.

 

Etter og ha sjekket skatteoppgjøret, så kommer det enda en fin oppgradering til sommeren. TRF steg 2 er noe jeg lenge har ønsket meg, sammen med EGR og swirl delete. Med oppgjøret som jeg får igjen, så er det meget godt mulig :)

 

Ellers så stakk jeg hull i en liten rustboble som hadde kommet på framskjermen. Må ta det først som sist, var ikke noe rust under selve boblen, men det blir det fort hvis det går lenge nok. Så da var det fram med kniven og begynne å skrape bort. Fattern fant fram owatrol som han la på, så skulle han flekke det for meg denne uka. Er spent på hvordan dette ble, får nok se det til helga da jeg ferder hjem igjen. Veldig greit med en far som hater veisalting og rust mer enn noe annet på denne planet. Hender seg han finner fram litt lakk, og flekker litt småtteri helt uten av jeg vet om det. 

 

Driver også å ser etter poleringsmaskiner, er mye bra påsketilbud nå. Skal se om jeg finner en billig "nybegynner pakke" Må få fram topazblau fargen til sommeren. Deiligste følelsen som fins er å kjøre gammel BMW som skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Begynt å tenkt litt på planer videre, og når man sjekker Finn daglig så er det ikke til å unngå at e90 begynner å bli bra  i pris. Angående e46 markedet så er det mye rart. Tror ikke e46 kommer til å stige noe i verdi, forutenom coupe og m3. Sett e90 320d ned i 70/90k, er jo der jeg tenker å lete. Nå aner ikke jeg hvordan stand disse er, men e90 er ikke akkurat kjent for å ruste. Som regel har de gått ett stykke, men er diesel jeg ser på, så km stand spiller ingen rolle. Nekter å kjøpe noe nyere enn 2007 modell i frykt for å ruinere meg selv. Er fortsatt student også.  Utstyr er jo noe man har lyst på, så ett must på e90 blir skinn,iDrive, klima og multifunksjonsratt.

 

eller så kan jeg beholde e46en til jeg er ferdig med å studere, noe som mest trolig blir om 3 år. Har planer om å koste på den stage 2 og coilovers til sommeren hvis jeg bestemmer meg for å beholde den, men bare i de oppgraderingene så dekker jeg skille opp til e90.

hva tenker dere jeg burde gjøre? Har jo blitt veldig glad i bilen, og har jo fått stellet sitt de to og ett halvt årene jeg har eid den. I tillegg kjenner jeg bilen helt 100%, og vet med meg selv at den er i 100% teknisk stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt bilen. Kan ikke fordra fronten på e90 pre-lci. Styggeste fronten som er lager av BMW i morderne tid. Selv med M Sport

Så lenge bilen er fin for rust og det skjekkes med jevne mellomrom så det ikke blir værre, og at den er billig å holde i drift, hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde beholdt bilen.

Personlig så har jeg flere ganger hatt lyst på ny bil, men er så glad i bilen jeg har nå og har lagt ned så mye tid og arbeid i den at jeg rett og slett ikke har hjerte til å selge den før evt. kjøp av leilighet. Redd bilen skal havne i feil hender og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...