Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

lite med oppdateringer her, men bilen er satt bort mens jeg studerer. Men har ett kjapt spørsmål. Bor i oslo nå og skal hjem til helga, derfor tenkte jeg å ta en tur innom gs butikken i oslo. Er det noen som har vært der før? tenker da på hva de selger der osv. Skulle gjerne hatt skiltlys og ei pære til tåkelyset bak. Har dem sånne enkle ting der? Tenker også å kjøpe noen poleringsprodukter osv. Altså ikke store greiene. 

 

Annet enn det kan jeg opplyse om at bilen var på verksted denne uka, var far som kjørte den dit og hentet den. Han sa det to vidt forskjellige biler. Begge støtdemperne bak var helt filler, ble også byttet olje og filter siden det var 10k km siden sist. Ble også ordnet noe annet småtteri. Pappa syns bilen var ganske forferdelig å kjøre ned dit, og av tidligere bmwer han har eid er jo e30 320, e30 325 og e28 518i så forhåpningene var ganske store. Han ble rimelig skuffet over kjørekomforten da, men på vei hjem fra verkstedet var det en helt annen bil å kjøre hjem.

 

Har også noen felger til overs hvis noen ønsker å kjøpe. Er noen 17 toms med 2 nye bak dekk, mens begge framdekkene begynner å bli slitt men holder nok en sesong til. Senterkopper følger ikke med da jeg bruker disse selv. Legger ut noen bilder av felgene her samt hvordan de satt på bilen. Vet heller ikke hvordan felger det er :P 

Litt kantkjørte er dem, så hadde nok ikke brukt de til utstilling.

Skal hjem i helg så bare skrik ut om noen ønsker flere bilder.

BUD ØNSKES

20160409_111158.jpg

20160409_111206.jpg

20160421_184100.jpg

20160421_184107.jpg

20160421_184131.jpg

20160421_184134.jpg

20160421_184137.jpg

20160421_184120-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update, har nå fått kjørt bilen selv. Og det føles ut som å kjøre en helt ny bil. Liker hvordan BMW får deg til å kjenne at du kjører bil hvert fall med sports understellet, da merker man jo nesten alt i veien. Har også bestilt diagnose kabel og lastet ned rheingold på 60GB. Blir å få satt opp vmware på macbooken å teste litt der. Måtte også bestille ny pæresokkel til lysene bak, da ene koblingspunktet hadde smeltet :/, kostet heldigvis bare 50 kr for en brukt en på koed.

Ellers så fikk jeg noe jævlig lyst på TRF steg 2. Tok en kjøretur alene igår kveld og merket at litt ekstra drag hadde vært deilig, men får tenke litt på det til sommeren. Er student nå så må nesten prioritere livets opphold.

Felgene er fortsatt til salgs hvis noen lurte, aner ikke hva dem er verdt så er bare å gi meg noen bud.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg ture inn til Oslo, så får denne stå trygt inne. Har virkelig lyst til å ta en maskinpolering snart, begynner å bli litt små riper som jeg har lyst til å ta. Itillegg er det lite som slår en nypolert bmw topaz farge.

 

Noen som har nybegynner maskin de vill anbefale? Helst innenfor student budsjett 

1472386581219-966342737.jpg

1472386611494-144584997.jpg

1472386633630-649258112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Freakshow skrev:

hva er student budsjett?
hvis du skal ha DA maskin vil jeg og ganske mange andre anbefale deg denne http://bilnerden.no/north-detailing-pda-15-900-w-oscillerende-poleringsmaskin

eller eventuelt full pakke med det du trenger
http://bilnerden.no/komplett-poleringspakke-pda-15

Den komplette pakken så nokså grei ut, må jo starte ett sted, så litt penger må man jo legge i. Må bare høre om jeg får lov til å øve meg litt på w124 bruksbilen til pappa. Menzerna produkten ble jeg varmt anbefalt på GS her om dagen, men endte ikke opp med å kjøpe det da det hadde blitt litt for hardt for hånd. Men etter å ha sett resultater folk har fått fra maskin, så har jeg veldig lyst til å investere i det.

 

Har aldri polert med maskin før, men er det har det lett for å ødelegge lakken om man aldri har gjort det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tennbrikket skrev:

Den komplette pakken så nokså grei ut, må jo starte ett sted, så litt penger må man jo legge i. Må bare høre om jeg får lov til å øve meg litt på w124 bruksbilen til pappa. Menzerna produkten ble jeg varmt anbefalt på GS her om dagen, men endte ikke opp med å kjøpe det da det hadde blitt litt for hardt for hånd. Men etter å ha sett resultater folk har fått fra maskin, så har jeg veldig lyst til å investere i det.

 

Har aldri polert med maskin før, men er det har det lett for å ødelegge lakken om man aldri har gjort det?

 

jada pakka er veldig bra :) har den selv ^^
jeg er veldig fornøyd med det, bare brukt det på 1 bil pluss et sett felger :P men det får veldig mye skryt på DCN (norsk detailing forum)

 

derfor du kjøper deg en DA (dual action) maskin. den er idiot sikker :) nærmest umulig å ødelegge lakken med den ^^
hvis du har planer om å ødelegge lakken med den da må du virkelig gå inn for det :)

men som gabz nevner her så er det bare å gå på www.DCN.no, lag deg en bruker og les og spør på forumet :)
folk er ekstremt behjelpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tennbrikket skrev:

har faktisk ikke peiling på hva vi har i garasjen hjemme, men har fått inntrykket av at det er endel eldre turtle wax produkter.

haha uff ja nei la de ligge xD
tenkte hvis du hadde det du trenger kunne du alltids låne min maskin. men hvis du mangler alt så er det bare å bestille nytt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tennbrikket skrev:

skal ikke se bort ifra at de produktene som ligger her ble brukt på e30éne pappa hadde på 80 tallet, ser det på flaskene og plastikken at det er nokså gammelt.

hehe! da er det bare og la de stå der de står xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 2.8.2016 at 23.54, Freakshow skrev:

pen bil du har :) felgene kler bilen ^^
men må si meg enig med Stig her, fjern stripene ^^

Lyst til å fjerne stripene i helgen, du vet vell ikke tilfeldigvis hvordan jeg skal få til det? Er ebay grill kjøpt med stripene, er svart lakkboks veien å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her, kommer kanskje en fin interiør "mod" til helgen.  Har bestilt ny midtkonsoll med armlene fra koed som forhåpentligvis kommer fram til fredagen. I tillegg har jeg vært på Kjell og Company og kjøpte noe småtteri til interiør moden.  Er rca til aux hun. Har ikke koblet opp aux på 2din spilleren før, så tenkte å gjøre det nå. Har også kjøpt en 12v usb sokkel som jeg tenkte også å montere i midtkonsollen.  Må bare finne ett sted å hente 12v fra.

 

Tenkte å feste dette som på disse bildene.

6.JPG

5.JPG

1473881517785-1652911560.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...