Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, sveigis skrev:

Blåfargene som du nevner til Bmw er som du nevner veldig fine .

En skikkelig lakkjobb med egnete produkter ,løfter bilen til nye høyder og det ser jeg og på denne.

Hvilken maskin ble brukt og produkter foruten Fusso?

For bra ble det :).

Og stripene du fjernet i grill ,gjorde heller ingenting .;).

Fargen er skifter veldig fort farge basert på lys, nå om vinteren blir den ganske mørk, mens om sommeren føles den veldig lys ut. Litt variasjon gjør meg ingenting, bare synd det er så vanskelig å holde den ren på denne årstiden. "Heldigvis" blir den kun brukt om helgene nå mens jeg studerer, så salt får den ikke oppleve så mye av.

 

Angående produkter så er jeg litt usikker, men mener å huske det var følgende: Koch chemie heavy cut og final polish. Maskin er jeg litt usikker på, men det kan nok sjekkes opp. Ble veldig fornøyd med resultat selv, klarer nesten ikke å vente til den skal få sommerpoleringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentemelding på lyddemperen min i dag. Er ingen forelesninger på skolen denne fredagen, så det lover jo "bra". Snakket med en kamerat som sveiser, så vi skal se hva vi får til i helga. Gabz la heldigvis ut noen bilder og litt forklaring, så Fikk vist han det. Fikk til svar at det skulle være mulig å få til det. Får håpe på det beste, begynner å bli kjei den dieselstussen nå.

Alcantara stoffet jeg bestilte til å lappe settet burde også være her til helgen, blir nok litt fikling. Har også nye pærer til nærlys og full-lys jeg skal bytte. Motorrommet trenger en vask også, veldig skeptisk til dette da jeg har lest endel skrekkhistorier, så tips mottas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tennbrikket skrev:

Fikk hentemelding på lyddemperen min i dag. Er ingen forelesninger på skolen denne fredagen, så det lover jo "bra". Snakket med en kamerat som sveiser, så vi skal se hva vi får til i helga. Gabz la heldigvis ut noen bilder og litt forklaring, så Fikk vist han det. Fikk til svar at det skulle være mulig å få til det. Får håpe på det beste, begynner å bli kjei den dieselstussen nå.

Alcantara stoffet jeg bestilte til å lappe settet burde også være her til helgen, blir nok litt fikling. Har også nye pærer til nærlys og full-lys jeg skal bytte. Motorrommet trenger en vask også, veldig skeptisk til dette da jeg har lest endel skrekkhistorier, så tips mottas.

Motorvask er ikke så vanskelig eller skummelt. Sørg for at motoren er helt kald, eller så kald som mulig. Bruk lavtrykk, typ hageslange eller noe. Ikke høyttrykk. Dekk til sikringsboks, dynamo, batteriet(husker ikke om det er foran eller bak på 320d) ellers dekk til alle elektriske kontakter med plastposer f.eks. Unngå å spyl det du vet det er elektronik, spyl hverfall ikke lenge eller direkte på.

Bruk egnet motorvask middel eller avfettings som ikke spiser gummipakninger og sånn. Bruk også en børste for å løse opp driten. Spray på produktet tørt(Prickbort som jeg bruker) eller vått, står spesifisert på produktet evt. La det virke en 5-6 min tid og spyl av med lavtrykk. 

Frisk opp plastdetaljer med plastfornyer eller dekkglans. Funker fjell.

 Slik gjør jeg motorvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått gjort litt småtteri i dag også. Trodde jeg hadde fått hentemelding om lyddemperen, men det var så klart noe annet. Sporte pakken og den lå i UK, så mulig det er noe fortolling som har krasjet.  Fikk byttet alle pærene til Osram nightbreaker unlimited, er lit gammeldags å kjører halogen enda :P Har som nesten alle andre med alcantara seter problemer med ett siden på sjåførsetet har revnet litt, kjøpte noe fake alcantara på ebay, men det var skivebom på farge. Limte bare på en midlertidig skinnstykke. Mens limer er å tørker, så tok jeg gamle mercedesen ut for en tur, begynner å samle noen km den også, men maken til mer stabil seksere skal man lete lenger etter. Ikke antydning til vibrasjoner, dog lat som ett dovendyr. 

Da jeg kjøpte bilen for to år siden var det montert noe, som dere ser på ene bilder her. Sikkert dumt spørsmål, men hva er det? 

 

Har også ISTA oppe å kjører, så visst folk trenger diagnose er det bare å sende en PM. Hovedsakelig rundt Hedmark område. Kongsvinger, skarnes

 

IMG_0378.JPG

IMG_0379.JPG

IMG_0380.JPG

IMG_0381.JPG

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Chris11slett skrev:

din merce? såvidt innkjørt :D

Fattern sin, han elsker w124 over alt på jord. Har to stykk nå, en garasje 230e også 300d som han bruker som alt mulig bil. Er så lettvint og bare ha en bil man kan bruke til småturer og de dagene det blir saltet som verst.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg omsider så smått begynt å få på plass den nye lyddemperen. Grov arbeidet ble gjort i kveld, så gjenstår bare litt skjæring i diffuseren i morgen. Lyden ble ganske lik @Gabz sin for de som har hørt den. Lyden kommer nok litt bedre fram i virkeligheten enn på YouTube, men alt i alt er jeg fornøyd så langt. 

Her er da noen bilder på hvordan det ser ut nå, skal komme med en oppdatering når alt er justert i morgen forhåpentligvis.

var også en kjapp tur i Sverige i går, så knipset noen bilder før jeg beveget meg i veisaltet. Bilen fikk en vask nå for en times tid siden, så den står godt og varm inne i garasjen og tørker.

 

 

IMG_0409.JPG

IMG_0411.JPG

IMG_0412.JPG

IMG_0418.JPG

IMG_0419.JPG

IMG_0420.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...