Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

Greia er at V1 er dysa akkurat slik du ønsker det skal oppføre seg, en mellomting mellom komfort og "sport"/fasthet. Tror nok det du ender opp med dersom du kjøper V2 er at du bruker 3k (?) ekstra og egentlig bare kommer til å justere det slik ett V1 er satt opp fra KW om du skjønner hva jeg mener. V2 er ikke mye stivere enn V1, det er bare at det kan justeres litt mykere eller litt hardere etter behov.  

ellers ville jeg også sett på Bilstein B14. Det er også ett fint sett, kunne tenkt meg sistnevnte på E39n egentlig. Har supersport på den i dag. Greit sett, men syns de tusenlappene opp til bilstein/kw er verdt det. M3n har jeg KW V1 og Intrax til. Slik jeg tenker så er KW V1 ett perfekt allround sett til gatebruk. 

selv liker jeg justeringer og sånt dill då, hadde sikkert kjøpt v2 selv dersom det hadde vert en 330/m3, men på en bruksbil 320d automat tror jeg hadde sakt meg fornøyd med v1 :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tennbrikket skrev:

Klarte ikke å holde fingrene av fatet da det ble lansert ny android spiller. 8 kjerner og 4gb ram så var dette helt himmel for en som er veldig glad i sånn teknologi.

50683325-1B4A-4EAE-91C8-945FF178B394.jpeg

57A0DDCE-EC5A-4F13-986D-8E1A2DEBF38F.jpeg

Link til spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rizna skrev:

Link til spilleren?

http://xtrons.co.uk/bmw/bmw-e46-android-car-stereo/pb7846bp-android-8-octa-core-4gb-ram-32gb-rom-multimedia-dvd-player-with-7-display-custom-fit-for-bmw-e46-rover-75-mg-zt.html

Registrer deg som VIP kunde så får du 15% rabatt. Greia med VIp er kun at du abonnerer på epost tjenesten. Denne kan du bare fjerne eller blokkere etterpå. Hvis de har enheten på lager så tar det 1-3 dager før du får den på døra :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite nytt som skjer om dagen, har dog begynt å bestille litt oppgraderinger til understellet. Tenkte å ta litt og litt før sommeren begynner for fullt. Har hatt litt problemer med risting ved nedbremsing, så gårsdagens kjøp ble polyflex foringer. Kjøpte kun de jeg vet jeg har mulighet for å bytte selv. Autobua hadde ikke alle på lager, så en uke måtte jeg belage meg på å vente. Uansett hyggelig å få en mail av kundeservicen der kl 7 om morgenen dagen etter jeg har bestilt at det jeg dessverre måtte belage meg på en ekstra uke venting. Ikke alle nettsider som opplyser om ventetid på bestillingsvarer osv. Rauk på trailing arm bushes og, så får virkelig håpe bilen kommer til å ligge som støpt på veien med nye foringer.

Hvis pengene strekker seg til utover sommeren, så er det kanskje håp for ett kw v1 senkesett. Ser ut som jeg må ha nye sommerdekk, så får se hvor mye det kommer på først. Har også en verkstedtime i mai hvor det skal bli byttet trykkreguleringsventilen som sitter på høytrykkspumpa, så håper det løser en veldig periodisk nødmodus som kun skjer ved stillestående full akselerasjon i (D), skjer ikke i (DS) eller hvis jeg triller i 5/10km/t i D og gir full spiker.

Har også sett en trend om å lakkere kalliperen for å freshe de opp litt, må si jeg har vurdert dette selv. Veldig usikker på farge, hadde først bestemt meg for rød, men ettersom kw settet er gult, så ble jeg litt usikker. Ikke at jeg ser kw settet noe særlig når hjulene står på, men når jeg skal ta de av, så er jeg usikker på om det blir krasj med røde kallipere og gule coils. Kan fort hende jeg går for svart, bare for å shine de litt opp. Hva tenker dere? Gul, rød eller svart?

 

Norsk vinter bærer også litt preg utvendig, så det blir lakkering nå i mai/juni. Har fått en meget hyggelig pris, så blir å ta begge bakskjermene. Den ene har noen bobler, mens den andre er det noen som har brent igjennom lakken for endel år siden.  Panser og frontfanger skal også tas. Panser har mye steinsprut, mens frontfanger har mistet endel klarlakk. Var også ufatterlig uheldig forrige uke med at jeg fikk en bulk i døra av en arbeidskollega som hadde parkert siden av meg. Håper også å få rettet opp i dette i sammen slengen.

powerflex.png

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått hentet bilen på verksted etter bytte av trykkreguleringsventil. Bilen oppfører seg mye bedre, og nødmodusen som kunne oppstå ved hard akselerasjon fra stillestående er borte. Får håpe polyflex foringene kommer før onsdagen, har langhelg så hadde vært flott og kunne fått montert disse. Har lest og hørt at enkelte foringer kan være ett helvete og få av, så en langhelg til denne jobben hadde passet perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kw v1 bestilt :). Polyflex foringene kommer på tirsdag, så blir å montere dem fortløpende. Kw settet regner jeg med ikke kommer før om ett par uker da dette var bestillingsvare fra bildeler.no. Veldig spent på hvordan bilen blir å kjøre. Nå sporer den skikkelig, ved svak nedbremsing så drar den skikkelig til venstre, noe som gir mening da bærebrua med ny foring er 2 år gammel på høyre siden, så den burde ikke være utslitt. Hører også litt klunking bak, så har bestilt opp rear trailing arm bushing som det så fint heter på engelsk. Nye dekk blir også kjøpt inn etter jeg har fått gjort en 4hjulskontroll. Kjører på noen minerva dekk, som er fryktelig dårlige. Bilen blir kostet på endel kr i understellsoppgraderinger i år, så får håpe den holder seg endel år fremover. Bilen er jo tross alt 16 år gammel, og har gått 256xxx km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten vask sånn at bilen er klar for lakkering. En framskjerm, begge bakskjermer, frontfanger og panser skal lakkeres. Ene bakskjerm har det kommet noen bobler, mens den andre har ett stygg brent merke i lakking. Mest trolig etter en poleringsrunde for mange år siden. Like godt å fikse det opp først som sist. Frontfanger flasser klarlakk, og panser er fylt av steinsprut og en liten boble nederst ved lykta. 

 

Aner ikke hvor lang tid dette kommer til å ta, men hvis det er snakk om ett par uker, så burde kw senkesettet være her, samt polyflex foringene. Da skal det skrus hardt!

 

hva tenker dere om større intercooler på trimma dieselbiler? Har sett ett par biler på det store web som har front montert intercooler, og må si det ser ganke så tøft ut når den henger nede ved m sport fangeren.( kan fort hende det er jeg som er ung og dum, og at det er like jalla som m sport striper i grillen, hvis det er det, si ifra!!). Regner nesten med det er mer looks enn performance? Er jo ikke akkurat varme klimaet vi har i Norge, for uten om nå. Airtec har en fin intercooler til e46 som skal være rimelig bolt on, hvert fall på 320d, er visst ett hav av plass frammi motorrommet.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...