Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg ville beholdt bilen. Kan ikke fordra fronten på e90 pre-lci. Styggeste fronten som er lager av BMW i morderne tid. Selv med M Sport

Så lenge bilen er fin for rust og det skjekkes med jevne mellomrom så det ikke blir værre, og at den er billig å holde i drift, hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde beholdt bilen.

Personlig så har jeg flere ganger hatt lyst på ny bil, men er så glad i bilen jeg har nå og har lagt ned så mye tid og arbeid i den at jeg rett og slett ikke har hjerte til å selge den før evt. kjøp av leilighet. Redd bilen skal havne i feil hender og. 

Karosseri messig så er den veldig bra. Hvert fall med alder og km tatt i betraktning. Gått 5/6 år i Tyskland og 2 år i Bardufoss, så har heldigvis ikke gått så mye i salt. Tectyl behandlet understell før jeg begynte å bruke den, så understellet er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lite som skjer, har nylig begynt å jobbe igjen. Feriepenger og litt diverse kommer neste uke. Har veldig lyst på litt TRF magi, men klarer ikke å bestemme meg for stage 1 eller stage 2. Stage 2 er jo så klart mye mer morsomt, men prøver å tenke litt på videresalg når den tid kommer. Blir uansett å fjerne EGR og swirlflaps med et av stegene. Har kjørt en 320d med stage 1 og det drar meget bra, men man har jo lyst på det lille ekstra.

Vill det være noe negativt med stage 2 over stage 1 ved salg, mtp høyere effektuttak? Har automat, men den girer fint og har fått nye olje og filter av rats for ca 40k km  siden.

IMG_0975.JPG

IMG_0979.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, velholdt bil i nydelig fargekombo :) jeg ville ikke funnet på å solgt denne. En e90 pre lci føles gammel og den har også sine feil, som alle andre biler. Den e46 du har nå, kjenner du til, den er godt holdt og vil serve deg bra i 3 år til ;) om 3 år da er e90 lci blitt rimeligere eller kanskje også f30 er innen rekkevidde.

Hva er forskjell på steg 1 og 2 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evopower skrev:

Flott, velholdt bil i nydelig fargekombo :) jeg ville ikke funnet på å solgt denne. En e90 pre lci føles gammel og den har også sine feil, som alle andre biler. Den e46 du har nå, kjenner du til, den er godt holdt og vil serve deg bra i 3 år til ;) om 3 år da er e90 lci blitt rimeligere eller kanskje også f30 er innen rekkevidde.

Hva er forskjell på steg 1 og 2 da?

Takk for det, veldig fornøyd med fargen selv.  Stage 1 har rundt 180hk, mens stage 2 har rundt 205 hk, forskjellen er ny downpipe på stage 2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Lite som skjer, har nylig begynt å jobbe igjen. Feriepenger og litt diverse kommer neste uke. Har veldig lyst på litt TRF magi, men klarer ikke å bestemme meg for stage 1 eller stage 2. Stage 2 er jo så klart mye mer morsomt, men prøver å tenke litt på videresalg når den tid kommer. Blir uansett å fjerne EGR og swirlflaps med et av stegene. Har kjørt en 320d med stage 1 og det drar meget bra, men man har jo lyst på det lille ekstra.

Vill det være noe negativt med stage 2 over stage 1 ved salg, mtp høyere effektuttak? Har automat, men den girer fint og har fått nye olje og filter av rats for ca 40k km  siden.

IMG_0975.JPG

IMG_0979.JPG

Du må se og få vokset bilen din gutt. Ikke antydning til beskyttelse på siden. Har nylig lagt Angelwax Enigma på min, fy fader for en god voks. Makan til beeding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Du må se og få vokset bilen din gutt. Ikke antydning til beskyttelse på siden. Har nylig lagt Angelwax Enigma på min, fy fader for en god voks. Makan til beeding.

haha, ja sitter inne på bilnerden nå. Blir nok litt fusso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Nei, kjøp heller Enigma hos bas-shop.no
Kjøp en liten krukke på 33ml. Holder en stund den. Like god beeding på Fusso og Enigma, har hatt begge to på bilen min.

Fussoen sitter enda litt på. Mistenker at jeg hadde gjort et halvveis forsøk på å tørke bilen etter en vask på de bildene lenger opp her. Fikk bestilt meg skumkanon og såpe fra bilnerden istad, så blir spennende å prøve det til uka.

Har heller ikke funnet sånn type stoff/skinn som  du har på håndtaket til håndbrekket. Spurte "Trekk om ditt ratt" på fb, men de skulle ha 600kr, noe jeg syns var litt mye. 

IMG_0997.JPG

IMG_0999.JPG

IMG_1001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 10.6.2017 at 20.28, tennbrikket skrev:

Fussoen sitter enda litt på. Mistenker at jeg hadde gjort et halvveis forsøk på å tørke bilen etter en vask på de bildene lenger opp her. Fikk bestilt meg skumkanon og såpe fra bilnerden istad, så blir spennende å prøve det til uka.

Har heller ikke funnet sånn type stoff/skinn som  du har på håndtaket til håndbrekket. Spurte "Trekk om ditt ratt" på fb, men de skulle ha 600kr, noe jeg syns var litt mye. 

IMG_0997.JPG

IMG_0999.JPG

IMG_1001.JPG

Var vel ca. noe sånt jeg betalte for håndtaket mitt. Personlig synes jeg det var litt dyrt der og da, men så fort det var montert sammen med rattet, var jeg solgt. Kunne ikke hatt ett bedre håndtak enn det jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Var vel ca. noe sånt jeg betalte for håndtaket mitt. Personlig synes jeg det var litt dyrt der og da, men så fort det var montert sammen med rattet, var jeg solgt. Kunne ikke hatt ett bedre håndtak enn det jeg har nå.

Nå føler jeg du drar meg over i en dårlig retning. Må si det frister meget, men bilnerden bestillingen kom på en meget stor sum den også. Får holde øynene oppe på ebay tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tennbrikket skrev:

Nå føler jeg du drar meg over i en dårlig retning. Må si det frister meget, men bilnerden bestillingen kom på en meget stor sum den også. Får holde øynene oppe på ebay tenker jeg.

Var det jeg håpet på da, hehe. Hva kjøpte du hos bilnerden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Var det jeg håpet på da, hehe. Hva kjøpte du hos bilnerden?

Komplett poleringspakke PDA-15

Bilt-Hamber Surfex HD 5l

Fusso :P (kanskje ikke den mest populære, men er billig og holder lenge)

Soft99 Smooth Egg Claybar

Menzerna Super Heavy Cut 300

Kom vell på rundt 4.5k, men regner med dette er en "engangs" investering. Produkter er jo forbruksvare, men maskinen håper jeg å kunne ha noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Freakshow skrev:

maskinen er veldig god! :) skal selge min nå xD da jeg Fikk rupes mk2-15 i bursdags gave av mamma og stefar xD hvis ikke så hadde jeg beholdt den! :)

Veldig spent, så si jeg gleder meg veldig. Har endel vaskeriper etter vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...