Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje


 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Er det ikke kjipt uten setevarme om vinteren a?

Hadde aldri klart meg uten i min bil.

defa pakke :) er også såpass heldig at vi har 2 av 5 garasjeplasser som er oppvarmet hjemme. Men ja hadde setevarme i golfen jeg hadde og det var rimelig digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

 

Vært en ganske så bra uke. Var og hentet bilen etter dyse bytte hos quickfix på tirsdag. Helt annen verden å kjøre bilen nå. Fy flate for ett moment. Før så følte jeg mer bruk av kickdown ved forbikjøringer, nå er det bare å holde stabil gass og gli forbi, helt annen bil å kjøre. Responsen med downpipen er heller ingenting å utsette på. TRF stage 2 anbefales på det sterkeste :).

Andre planer som jeg har lyst til å utføre før jeg føler meg helt ferdig er foreløpig:

1) Polyflex handling package: https://eibachnorge.no/produkt/foring-powerflex-handling-pack-pf5k-1003/bmw-3-series-e46-3-series-1999-2006-e46-3-series-inc-touring

2) senkesett (litt i vurdering): https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-320dm47n/tilbehor-senkesett-hoydejusterbart_senkesett

3) Ny 2Din spiller i bilen har en med windows CE, men må si android frister. Ryktes om noe Kinesisk nyttår 16 februar så får se på noen tilbud da:  http://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/BMW-E46-Android-60-Octa-Core-Car-Stereo-GPS-Navigation-System-With-Steering-Wheel-Control-WiFi-Connection.html

4) Ny eksos. Fjernet lyddemperen på min og erstattet den med noe ebay greier. Ville ha to stusser ut. Ble litt for bråkete med den. Titter nå litt på denne. http://ulter.com.pl/en/offer/dedicated/bmw/e46-diesel_1999/touring/320d-2-0_100-110kw/m/469/2521

Får se hvor mange av disse planene som blir realitet til sommeren stusser mest på polyflex da jeg må få verksted til å montere dette. Aner ikke hvor mye noe sånt kommer til å koste.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det skal bli godt med sommer igjen.  Salter jo så forferdelig mye om dagen, så får nesten dårlig samvittighet hvis jeg ikke vasker ett par ganger i uka. Rundet nå nylig 250000km, kjørt 50000km på de 3 årene jeg har eid den. Mener å huske at jeg hentet den i 27/28 januar for 3 år siden. Skal nok beholde denne i mange år fremover. Men blir nok en nyere bil med 6er etterhvert, men har planer om å beholde e46en å bruke den som daily til Diesel ikke blir solgt lenger. Må få tatt en rens på interiøret snart, men har så lite motivasjon til å gå over det.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sitter og ser på senkesett om dagen. Men klarer ikke helt å bestemme meg. Har plukket meg ut 2 kanditater så langt.

1) super sport black

2) kw v1

Føler 90% av alle e46er kjører rundt med super sport, om dette er en bra ting, eller en uvane pga pris er jeg usikker på, men. Jeg er ikke på jakt etter det settet som går lavest. Tenker at jeg kanskje stiller den ned littegran fra org m sport høyde, altså ikke så veldig mye. Orker ikke helvete med å gnu meg over dårlig vei og høre skraping. Bilen er jo en 365 dager i året bruksbil, så trenger ikke noe senkesett som er laget for banekjøring, men en mellomting av komfort og sportslighet hadde vært fint, selv om dette sikkert er veldig subjektivt. Har prøvd å lese litt på utenlandske forum, men av det jeg fant så var det mere krangling enn saklig diskusjoner.

Hvis noen har andre innspill på senkesett så er det bare å skyte inn. Angående budsjett så tenkte jeg å legge meg på rundt 10 laken, men kan strekke meg litt, hvis man får ett meget merkbart bedre sett til 13k. Men etter hva jeg har fortstått så får man som regel det man betaler for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får KW V2 til litt over 10k på billig-senkesett.no

Koster ett par lapper mer enn V1, da får du jo hardhetsjustering. Det er nå mitt førstevalg, gleder meg til å prøve det på M5'en. Hadde det en liten periode på første e46'en min. Var mye mer behagelig å kunne stille hardheten enn å ikke kunne gjøre det. Det settet var forøvrig Vmaxx xtreme ett sett på lik linje med Supersport ift kvalitet og komfort. 

 

Endret av Slavearbeider'n
autobua fører ikke lenger Vmaxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Får KW V2 til litt over 10k på billig-senkesett.no

Koster ett par lapper mer enn V1, da får du jo hardhetsjustering. Det er nå mitt førstevalg, gleder meg til å prøve det på M5'en. Hadde det en liten periode på første e46'en min. Var mye mer behagelig å kunne stille hardheten enn å ikke kunne gjøre det. Det settet var forøvrig Vmaxx xtreme ett sett på lik linje med Supersport ift kvalitet og komfort. 

 

har sett litt på kw v2 også, burde kanskje bare gå for dette først som sist. 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hsd skrev:

KW V1 over supersport hvilken dag som helst. V1 er ett veldig bra kompromiss mellom kvalitet og pris. Klarer deg fint med v1 på en 320d også. 

nå føler jeg at det kriges mellom v1 og v2  :P . Får se nærmere sommeren hvis ett av settene kommer seg på tilbud evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...