Michaelw

Michaelw's E34 M5 driftmissile prosjekt

155 innlegg i dette emnet

Hei hei.

Rett før jeg solgte min første kjærlighet:

post-55464-14292103356461.jpg

gikk jeg til innkjøp av en skikkelig sliten uoriginal ikke godkjent ombygd M5 3,6. (Ikke det beste kjøpet) heldigvis ser det ut til at det er relativt lite rust på karosseriet.

Kjørte den først Setermoen - Oslo fordi jeg tenkte det ville være best å skru mens jeg var hjemme. (Jobber i nord)

Etter en good stund uten å ha gjort noe fant jeg ut at jeg måtte ta den med opp igjen så jeg fikk begynt.

post-55464-14292103967009.jpg

post-55464-1429210409021.jpg

post-55464-14292104288429.jpg

Var litt usikker på hva jeg skulle gjøre med den så jeg bestemte meg for å bygge en driftebil av den. (Bildene over er tatt etter at jeg hadde begynt ribbingen av bilen)

Handlet inn masse deler og planlagt litt div slik at det meste var klart når jeg begynte

post-55464-14292106943603.jpg

post-55464-14292107140504.jpg

post-55464-14292107287145.jpg

post-55464-14292107427958.jpg

post-55464-14292107638291.jpg

post-55464-14292107809039.jpg

Fikk glassblåst noen fjærbein jeg hadde liggende så BC Coiloverene kunne bli sveiset

post-55464-14292110579502.jpg

Glassblåste difflokket i samme slengen

post-55464-14292110801177.jpg

Deretter ble de kappet og sveiset

post-55464-14292111903002.jpg

Og malt

post-55464-14292112112781.jpg

post-55464-14292123332567.jpg

Diffen ble sveiset av en kompis for noen år siden, har 4;27 utveksling så hadde vært kult å prøvd den, men spørs om den passer siden det er et 188 hus på den

Hadde en sprekk som jeg tettet med kjemisk metall

post-55464-14292113391611.jpg

post-55464-14292113759527.jpg

post-55464-14292114035146.jpg

post-55464-14292114185677.jpg

post-55464-14292123755665.jpg

I dag har jeg tatt ut dashbordet, masse ledninger og skit, gulvteppe osv osv. Nå begynner jobben med og finne ut hva jeg kan klippe og hva jeg ikke kan klippe :P

Ting som skal gjøres:

- kappe ut hattehylle og vegg til bagasjerommet, lage denne tett bak dempertårnene

- fjærne reservehjulsbrønn

- montere fuelcell og catchtank legge opp rør osv til dette igjennom kupén

- montere gsp bremseskiver og yellowstuff R klossene

- legge opp nye bremserør igjennom kupén

- montere hydraulisk brekk

- lette dørene, bytte til lexan ruter

- bytte hjullagere, endeledd osv osv

- bygge nytt dasjbord

- sveise bur, stolfester osv

- innvendig/utvendig lakkering

- lage eksos

+++

Ting som er gjort:

- handle deler

- nye rør hele veien til clutchen

- byttet servopumpe da den gamle var helt gåen og montert av en tidligere eier opp ned og med EN bolt.. Ikke rart det ikke funka...

- byttet alt av foringer i girutveksling

- byttet simring utgående på girkasse

- byttet til en orginaleksos som ikke er sveiset sammen av en blind person

- byttet til GSP alcantara ratt med snapoff

- begynt ribbingen

- Herjet

Legger ut bilder når jeg har gjort mer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Redigert av Michaelw
takZa liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Følger! Har lest tråden om gamle bilen din, så dette blir nok bra banebil :)

Redigert av Paugen92

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Endelig litt Wyller på Bimmers igjen.

Ja du fikk vel trent litt spinning og drifting med 535en:).

Blir spennende å følge med her og.

Hvordan er den motormessig?

Funker den bra kontra m30en?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Følger! Har lest tråden om gamle bilen din, så dette blir nok bra banebil :)

Hehe, godt og høre. Satser på at den blir brukandes! :)

Endelig litt Wyller på Bimmers igjen.

Ja du fikk vel trent litt spinning og drifting med 535en:).

Blir spennende å følge med her og.

Hvordan er den motormessig?

Funker den bra kontra m30en?

Ja, nå er det jaggu lenge siden!

Motormessig så er det dag og natt iforhold til M30'n. Bedre bunndrag, myyye bedre toppdrag, kulere lyd og høyere bensinforbruk :P

Er jo ingen værstingmotor, men den funker nok de første sesongene tenker jeg :) det jeg mangler i motorkraft skal jeg prøve og ta opp med litt "artige" hjuloppsett og masse mot.

Mvh

Michael

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Dobbelpost

Redigert av Michaelw

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Takk takk!

Hadde en liten økt i dag for og måle opp hvor høy stolinfestningen skal være

post-55464-14295694444778.jpg

post-55464-14295694557038.jpg

Endte opp med og klippe ledningsnett resten av kvelden da en kompis tok turen innom :P

post-55464-14295695324138.jpg

post-55464-14295695615582.jpg

post-55464-14295695842242.jpg

Skal bli godt og få vekk alt det unødvendige :)

Fortsetter med elnett i morgen så jeg kan begynne med stolfester på onsdag.

Mvh

Michael

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

blir bra dette. Litt lite motorkraft som du sier. Du kan fjerne nesten alt av ledninger, for det eneste motoren trenger er starter, tenning og bensinpumpe, den kan gå nærmest på bare tre ledninger. Derfor den er så grei å putte i E30 feks :)

 

Fint prosjekt da. En kompis hadde en lignende bil for 4-5 år siden, funka bra det. Du bør vurdere en 765 trykkplate etterhvert :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

blir bra dette. Litt lite motorkraft som du sier. Du kan fjerne nesten alt av ledninger, for det eneste motoren trenger er starter, tenning og bensinpumpe, den kan gå nærmest på bare tre ledninger. Derfor den er så grei å putte i E30 feks :)

Fint prosjekt da. En kompis hadde en lignende bil for 4-5 år siden, funka bra det. Du bør vurdere en 765 trykkplate etterhvert :)

Takk!

Ja tenkte og fjerne det meste, grunnen til at jeg gjør det slik som dette er fordi jeg vil beholde elnett til lys, vifte, vindusviskere osv :)

Jeg har trua jeg, tror det bør gå i en sesong eller to med denne motoren bare jeg får "satt opp" understellet så den ikke setter seg så jævelig når man gir på og letta den så mye som mulig :) leste om en svenske som fikk sin E34 ned på 1250kg med S38, da begynner det og hjelpe :)

Clutch og kasse er på lista over hva som skal byttes. Den er vond og gire fort med fra 1-2 og skraaaaper fra 2-3 hvis man er litt ivrig :P

Får man tak i dogbox som passer på S38? Det hadde vært moro. Og dyrt.

Mvh

Michael

Redigert av Michaelw

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

VET det her kommer til å bli moro!

Følger med ;)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Dobbelpost

Redigert av Michaelw

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

VET det her kommer til å bli moro!

Følger med ;)

Det tror jeg også! :)

Dagens fangst: meeer ledninger

post-55464-14296534717757.jpg

Nettet begynner og bli tynnere i det minste :)

post-55464-14296535865231.jpg

Noen som har prøvd og fjerne bremseskjold?

Lest litt om det, mange som mener det blir bedre kjøling men at det kan bli dårligere bremser om det er vått osv. Noen som har en formening?

Bilen skal jo bare gå på bane om sommeren uansett ;)

Mvh

Michael

Redigert av Michaelw

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Der var tråden! Endelig! :D

 

Dette blir bra vettu, blir det kun et sete, eller vil det være passasjersete? (du kan ikke bare ha all driftegleden alene vettu, du med dele med oss :P ) haha

 

Godt jobba! Her følges det med videre wyllern!

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.