Gå til innhold

Gabz' nye E39 - 525TDS Manuell


 Share

Anbefalte innlegg

Takktakk! Nei, er god å kjøre, så håper jeg finner noen som kan ordne rusten uten å robbe meg totalt. Hvis ikke så er nok dette bare en midlertidig bruksbil..

Men vi sees til litt dekksparking i helgen, så får du ta en nærmere titt da :)

 

:lol: Jeg for min del skal ikke svi av så mye som 1/2 cm med gummi :)

Ja, blir tøft å være på et sted med 2 stykk TDS, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du den veldig billig er det jo ingenting i veien med å fikse opp ting som du selv kan gjøre gratis/billig og så bytte den/selge den og kjøpe noe annet senere heller. Praktisk er det iallfall med touring, så ja, bare å fikse opp så blir det bra til slutt. Bare ikke svi av for mange kroner på (unødvendige) ting ;) vanskelig på E39 men :P

Nei, tenkte det samme! Skal passe veldig på pengebruken nå, spesielt mens jeg er så skeptisk som jeg er, og starte med å gjøre de billige tingene som løfter utseendet og standen. Allerede med vask, rydding og bedre bilder så har bilen en mye bedre sjans på markedet enn det den hadde nå. Får se hva diagnosen forteller om motoren etc. i helgen. Skal jo hente ut hvite skilter til den snart også, det hjelper mye.

 

Også er det noen enkle ting som burde gjøres for å forbedre utseendet litt.

-Emblemene er veldig stygge og burde byttes

-Noen av listene har falmet og trenger en runde med plastfornyer

-Polering for å løfte en ellers sliten lakk

+ diverse andre småting.

 

Eneste "dyre" jeg vurderer å gjøre er hvertfall facelift frontlykter, eller i minstefall lykter med hvite blinklys. Trekker ned mye på utseende de som er på nå, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja! :D gratulerer så masse med e39! :D også liker jeg veldig godt at du kjøpte deg touring! ;) touring er tingen! :D

så jo ut som en grei bil, og fikk du den billig så er det jo bare supert! :D ville nok kanskje prioritert å få tatt rusta på den fortest mulig! hvis du prater med rani på forumet så order han deg nok en veldig god pris på rust sveising og helakering og da har du jo bil i mange år framover! :D

 

også må jeg si at jeg liker fargen! :D også har du jo minste stereo pakken så du har jo god mulighet til å bygge ordentlig annlegg uten at du må fjerne kjørecomputer osv osv :P morsomt med den plata i bagasjerommet! trur faktisk det er ganske skjeldent! har ikke sett det så veldig ofte for å være ærlig! kunne tenk meg sånn sjøl! :D rimelig lett å få dratt ut barnevogna xD

 

nok engang gratulerer så mye og husk masse bilder på hver minste ting! :D  og gjerne bilder når du har fått shina over den invendig også! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Er veldig glad i å ha mye bilder i prosjekttråder, så det er ikke noe problem ;)

 

Ja, gleder meg virkelig til å få inn noe gode høyttalere, svære subwoofere og kraftige forsterkere. Og siden det er touring, så slipper jeg å kutte hull i ryggstøtten på baksetene for å få inn noe trøff i kupéen. Men det kommer etter at jeg får bilen i skikkelig stand. Om det blir noe rustsveising så må jeg nok si farvel til alt jeg har av penger :lol:

 

Har sendt melding til noen få kompiser som har kjenninger som driver med karosseriarbeid, han ene skulle gi meg cirka-pris på det i morgen. Men har grublet litt over idéen om rustfjerning og hellakkering. For da beholder jeg garantert denne bilen lenge, også tør jeg å påkoste med god samvittighet :D Hva heter Rani her på forumet? 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt idag også!

 

Har bestilt meg brukte facelift-frontlykter til bilen, så de er forhåpentligvis her om ikke alt for lenge.

 

Handlet meg også nytt batteri på Torshov idag. Endte med et Varta H3 (100Ah - 830A). Litt dyrt til 1899 kroner, men da har jeg kvalitetsbatteri noen år framover :) Monterte det med en gang jeg kom hjem, og gjett hva! Det løste dette motorproblemet jeg hadde! Nå er det ingenting galt med kjøringen og bilen går som en drøm :D Har bare ratta rundt i hele dag og kost meg!

 

Gammelt:

post-80101-0-04675700-1431027681_thumb.j

 

 

Nytt:

post-80101-0-08856400-1431027682_thumb.j

 

 

Ferdig montert, og med kobberfett på polene :)

post-80101-0-18011700-1431027683_thumb.j

 

 

Rakk dessverre ikke å levere til innvendig vask før det stengte idag, men som kompensasjon så fylte jeg luft i alle dekka og bytta et par pærer som har gått :P

 

 

Et lite stemningsbilde fra i stad:

post-80101-0-79640200-1431027684_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit med nytt batteri
mulig feilen bare har vert dårlig batteri
men vi tar en diagnose på søndag sikkert flere ting som lurer i systemet

Endret av Djwik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og var deilig at det problemet forsvant da. Ikke like tungstartet lengre heller. 

Men diagnose er nok lurt. Vet at en ABS-føler er gåen hvertfall, tror det er venstre bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle e39er har det problemet
synes det er feil som går igjen på alle bmwer

om speedometer fungerer så er det ikke sensor venstre bak som er gåen

Endret av Djwik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...