Gå til innhold

Gabz' nye E39 - 525TDS Manuell


 Share

Anbefalte innlegg

jeg har ikke ABS problemer! :D BANK I BORDET og alt det der! :P men nå som jeg har sagt det så er vel faen meg det neste som jeg blir ramma av! xD

Ikke jeg heller, og jeg har kjørt snart 7000! :P Helt utrolig. Hadde ikke det på Djwik sin bil heller, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, du holder deg til e39? kommer til å bli nye meg her på forumet, e39-kongen :P

Jeg har forresten facelift shadowline-nyrer om du har lyst på ;)

Haha, savnet ble for stort!  :roll: 

Litt usikker på om jeg skal ha shadowline-grill, vanlig faceliftgrill eller vanlig grill denne gangen. Får se litt etterhvert hva jeg tenker er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om speedometer fungerer så er det ikke sensor venstre bak som er gåen

Speedo fungerer, men har de klassiske lampene i dashbordet, så regner med at det er en eller annen sensor, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tok gleden litt på forskudd, fikk igjen dette problemet jeg snakket om idag tidlig, når jeg kjørte til skolen. Hvis dere ikke har fått det med dere, så går problemet ut på at jeg mister all kraft (som om bilen har kvelt seg) hvis jeg girer opp, og det girer jeg girer opp til starter på 1500rpm eller mindre. Så vidt jeg har merket, hvertfall. Kommer også opp en "DDE"-lampe, så kanskje den trenger nye glødeplugger? Får se om jeg får opp noe på diagnose i helgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være den diesel pumpa som ligger undersiden av bilen på venstre sia? Husker en kammerat hadde ca samme problem , var en 530d . Er muli å måle med diagnose , ikke helt sikker hvordan vi gjorde det men var noe med at trykket falt når du gassa men normalt når den Sveiv på tomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ingen ekspert på det der, men så vidt jeg vet er glødepluggens hensikt å forvarme dieselen slik at den selvantennes under kompresjonen. Når motoren går har ikke disse noen hensikt. Fungerer ikke på samme måte som tennplugger, så problemet er ikke disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille høydepunkt!

 

Tenkte å feilsøke litt på hvorfor takluka ikke gikk opp. Første jeg gjorde var å poppe av dekselet der knappen sitter. Og hvor omfattende var problemet? Jo, kabelen måtte plugges i. Så nå har jeg fungerende takluke! Trenger kanskje litt smøring, bare.

 

post-80101-0-82094300-1431087059_thumb.j

 

post-80101-0-80936100-1431087058_thumb.j

 

post-80101-0-00407800-1431087058_thumb.j

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...