Gå til innhold

BMW 428iX (F32) '15 - 2019 oppdatering


Anbefalte innlegg

Har skjedd litt, og skal skje litt mer fremover mot våren også, men har vært litt mye skole og jobb så har ikke fått tatt meg tid til å oppdatere her ;) skal få lagt ut en liten oppdatering snart tipper jeg ;)

Gleder meg! :D Sees på treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt jeg har mulighet til det stiller jeg opp! :) Er det satt noen dato for når neste treff i området er?

Bra! Vårmønstringen, i mai, men så er det noe på Høydalsmo fra 29/01 - 31/01 nå ;) Isbanekjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for en nydelig bil!!

Tusen takk! :)

 

Bra! Vårmønstringen, i mai, men så er det noe på Høydalsmo fra 29/01 - 31/01 nå ;) Isbanekjøring :D

Vårmønstringen håper jeg i hvert fall at jeg får blitt med på! Noe usikker på om jeg får til Høydalsmo, men får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Blitt litt stille her fra meg da det har vært rimelig hektisk i det siste! Som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg fått montert på M4 grill samt at det høres ut som om eksosen har fått kjørt seg skikkelig inn nå! Skal prøve å få laget en video når det blir litt varmere i været og piggdekkene er av ;) Ellers har jeg endel planer fremdeles, men har samtidig blitt litt usikker på prioritering av penger fremover. Inntektene kommer til å øke vesentlig til/etter sommeren og har dermed litt i tankene om å muligens heller spare penger og heller kjøpe noe med litt mer futt etterhvert :roll: M4 hadde vært utrolig morsomt, men så kommer jo liksom problemet med norsk vinter opp og klarer ikke helt tanken på å ha M4 som eneste bil gjennom hele året.. Jaja, får tenke litt videre, brått blir det vel litt flere mods på den her før det skjer noe tipper jeg :) Legger ved et bilde fra i sommer her + at jeg oppdaterer med noen flere bilder på starten av tråden :) 

Prosjekt%20fornebu%20close-Edit.jpg

 

Endret av olenikolai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin bil!

Den går veldig godt, så hvis du skal ha noe med mer futt i blir det rekkesekser? x35i?

Du kunne ha dratt innom ESS, for det er mye å hente ut av N20! (?)

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gorg skrev:

Utrolig fin bil!

Den går veldig godt, så hvis du skal ha noe med mer futt i blir det rekkesekser? x35i?

Du kunne ha dratt innom ESS, for det er mye å hente ut av N20! (?)

Takk for det :) Bilen drar bra ja, men det er som med fot-syken når det gjelder båt, jo større motor du har, jo mer vil man ha.. Har tittet litt på 35motoren også, og der får jeg jo med xDrive også :)
Har tenkt tanken på ESS også, men blir nok ikke det så lenge det er garanti på bilen, og den blir solgt før den kommer så langt ;)

8 timer siden, Gabz skrev:

M4, M4, M4! :headbang: Venter for øvrig spent på lydklipp!

Akkurat det en del av meg sier også dessverre... Men da blir den fort en ren penværsbil, noe jeg forøvrig har tilgang på allerede.. Hmm, ikke lett det her! Blir vel fort rundt to år før jeg bytter tipper jeg, litt avhengig av hvor mye kjøring det blir i forbindelse med jobb. Der kommer jo også noe av problemet inn, verdifall på en M4 med mye km ser jeg for meg at ikke er direkte pent. Optimale ville jo vært en M4 eller noe i den retningen + en bil som fungerer hele året som tåler endel km :)

Endret av olenikolai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den.

 

Er så heldig å ha kjørt F80, det er en fantastisk bil! Skjønner at du vil ha deg en M4 :) 

 

x35ix vil jo være høyst brukende året rundt med masse krefter. N55 motoren har vel vunnet årets motor nylig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg får lurt meg til å prøve en F8X etterhvert :) N55 skal være en veldig bra motor så vidt jeg har skjønt ja, men ellers er jeg veldig imponert over N20 motoren og hvor mye moro en firesylindret motor kan levere både med tanke på effekt og lydbilde :) 

Ellers leste jeg noen rykter om at det muligens kommer en G20 M350i modell med mulighet for xDrive, som jeg da regner med at kommer til 4 serien også når den bytter chassi [-o< Eneste er at det er litt vel langt frem i tid frykter jeg samtidig som jeg er litt skeptisk til at de skal montere en 50i motor i 3/4 serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kjørt N54, 335i e92. Den gikk meget godt, masse dreiemoment i bunnen. 

Er et stykke unna M3/M4 selvfølgelig, men det må være en morsom motor å ha året rundt. 

Selv har jeg 320nm i bunnen og 272hk i toppen, men siden jeg ikke har turbo eller presse tror jeg din går bedre, selvom det er en 4 sylindret motor. Hadde jeg kjøpt nyere bil ville N20 vært høyaktuell, virker som en svært god motor. 

Ta en titt på Nick Murray sin youtubekonto. Tester en 335i med tune (e92 med N54 motor) mot sin M4 og klarer nesten å holde følge. Hadde M4'n hatt tune så hadde det vært urettferdig, men viser hvor god de motorne er

Tror det ikke er plass til noe segment imellom 340i og M3. 

Hvis det er samme motor som resten av 50i vil det jo være en 4.4l V8.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd 335i hverken fra E9X eller F3X, men vil tro de er morsomme :) Har en venn som tar inn endel morsomme BMWer, hatt noen E92 M3er og noen 335ier, så kan jo sikkert låne en av han neste gang han får inn en :) Forøvrig en av bilene han tok inn som var første gang jeg fikk kjørt en 428i! 

Har sett endel av videoene hans, og det er tydelig at det ligger mye potensiale i 35i motorene! Jeg tror heller ikke det er plass til noe mellom der, spesielt med tanke på at de ønsker at M5/6 skal ligge over M3/4 igjen. Men samtidig ser man jo at BMW liker å lage MXXXi modeller om dagen, så vi får se hva det blir tilslutt. Tviler sterkt på at de setter inn en V8 i en "vanlig" modell og 6er i den rene M modellen i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...