Gå til innhold

BMW 428iX (F32) '15 - 2019 oppdatering


Anbefalte innlegg

On 6.12.2016 at 17.50, The Quark skrev:

Herlig lyd av det der! Har lyst å gjøre noe med min også for å få litt lyd, men er redd det skal bli for mye mas i kupeen til hverdagskjøring. Hvordan er støynivået i kupeen nå vs original?

Jeg synes i hvert fall ikke at det er spesielt merkbart, men mulig jeg er blitt litt imun. Det er først når man faktisk gir litt gass at det høres. Ved vanlig cruising uten å gå på noe særlig med bilen i comfort instilling er det nok ikke så mye mere lyd enn vanlig. Er veldig stor forskjell på om bilen står i eco, comfort eller sport, + at det er jo eksosspjeld i ene røret bak original som det også er på endel andre anlegg til bilen. Jeg har valgt å bare låse opp spjeldet i åpen posisjon hele tiden, men normalt sett står spjeldet bare åpent når bilen er i sport. Selvom spjeldet er åpent hele tiden nå er det som sagt stor forskjell mellom de ulike modusene, så det er tydelig at det er noe mer som endres med motorstyringen når bilen endrer modus. 

On 6.12.2016 at 18.13, lagunilla skrev:

Fin bil med riktig farge kombinasjon!

Lurer på det samme som The Quark.

Hadde Innotech på min 328i, og det ble ufattelig mye bråk i baksetene. Det likte ikke guttungen så den måtte demonteres. Bruker idag original 335i eksos som har 72dB i kupeen kontra Innotech som hadde 91dB.

Takk for det :) Har ikke tilbrakt så mye tid i baksete på bilen, så er usikker på om det høres mye bedre der, men som jeg skrev over er det ganske rolig ved vanlig kjøring i hvert fall. Har ikke målt noe lydnivå hverken med originalt 428i anlegg eller med Akra anlegget. Hvor mye det bråker i forhold til Innotech sitt anlegg klarer jeg vel desverre ikke å si noe om uten å få målt mitt eget først. 

 

Hvis jeg ikke husker helt feil holder vel @lagunilla til i Oslo området? Og tipper at @The Quark også holder til på Østlandet ett sted? Så om dere faktisk vurderer å gjøre noe med eksosen selv eller vil høre på den så kan vi sikkert få til noe en gang :) 

Edit, så at Quark holder til lenger opp i landet, så det blir litt vanskeligere men..

Endret av olenikolai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jaja, da fikk man "testet ut" den store bulkedag også da... Stod stille og ble rygget rett på av en gammel mann mens jeg holdt inne tuta... Ble ikke akkurat mer fornøyd når kona hans tok et lommetørkle og "tørket" bort på siden da hun mente det ikke var noen lakkskade...

 

IMG_6704.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.12.2016 at 14.49, olenikolai skrev:

Jaja, da fikk man "testet ut" den store bulkedag også da... Stod stille og ble rygget rett på av en gammel mann mens jeg holdt inne tuta... Ble ikke akkurat mer fornøyd når kona hans tok et lommetørkle og "tørket" bort på siden da hun mente det ikke var noen lakkskade...

 

IMG_6704.JPG

nei så jævlig surt!!! :(
hadde nesten blitt mer forbanna at hu gjorde det der på lakken kontra å bli rygga i!!! helvettes gamlinger :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt det ikke bare er meg :P Tror hun tok hintet rimelig fort, for hun satte seg rimelig fort inn i bilen igjen mens han fikk jobben med å "rydde" opp. Tok heldigvis på seg all skyld og endte opp med at jeg skrev hele skademeldingen og han bare signerte under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist oppdatering her nå! Har beholdt bilen enn så lenge og storkoser meg, regner med at den blir her i hvert fall frem mot neste sommer. 

Bilen har bikket 50k km og har akkurat vært inne for bytte av bremseklosser foran. Passet samtidig på å bytte til Performance skiver foran når de først var igang med bremsene. Synes skivene gjorde seg godt på bilen! :)

IMG_2494.jpg

På lørdag fikk jeg testet bilen litt på Rudskogen også. Andre gang på asfaltbane for meg, så morro å få testet både bil og sjåfør sine evner. Fikk noen gode runder på slutten av dagen og senket beste rundetid fra 1:58:68 fra forrige banedag i 2016 til 1:52:80, så det går riktig vei i hvert fall :) Begge tidene er forøvrig satt med passasjer i bilen og med det samme dekksettet som har stått på bilen siden jeg kjøpte den. Dagens største utfordring var nok kanskje temperaturen ute som lå og vippet medllom 26,5-27,5 grader og nesten vindstille. På slutten av dagen slet faktisk bilen med kjøling og strupet motoreffekten i kortere perioder, tror oljetemperaturen lå på drøyt 140 grader når den begynte å strupe ned. Ellers er jeg utrolig imponert over dekkene som det fremdeles er greit med mønster igjen på! De har fått kjørt seg hardt og selv etter 39 runder på Rudskogen på lørdag lever de fremdels :D 

IMG_2477.jpgIMG_2492.jpgIMG_2493.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.5.2018 at 22.30, ahj skrev:

Spottet deg på rudskogen, veldig pen bil du har! :) 

Mange takk! Morro å få luftet seg litt! Kjørte du også eller?

18 timer siden, fupsaker skrev:

Kult! Så deg i dag morges, glemte å hilse! Nå vil jeg har Performance-skiver og. :o 

Hehe, ingen fare, var så stresset i går morges at jeg ikke så deg i farten ;) Gir liksom det siste lille løftet! Merker jeg får mer og mer lyst til å bytte skivene bak også... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.5.2018 at 11.12, ahj skrev:

Ja, ble noen runder. Mener å huske du kjørte forbi meg :) 

Morro! Mye mulig, hadde mer enn nok med å konsentrere meg om egen bil og kjøring :) E90 eller E91 du kjørte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...