Gå til innhold

M50 starter ikke *LØST*


tobbis
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E36 som er litt uenig idag...Skulle reise hjem fra jobb og feire langhelg, men neida, bilen ville ikke starte...Den gikk helt fint når jeg dro idagtidlig, ingen symptomer på at noe var i ferd med å gå galt. Men 8 timer senere var det altså realiteten. 

 

Prøvde aller først med startgass, men til ingen nytte. Høres ut som bensinpumpa går, men har ikke gnist på tennplugger. Jeg tenker med engang på veivsensor. Har dere noen andre forslag på hva jeg burde gå over?

 

 

Endret av Blackened
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir gjetting uten diagnose. Men veiv sensor kan godt være synderen. Problemet er at det kan være flere ting. Kam sensor kan det like gjerne være.

 

Merket noen som helst slags symptomer tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen symptomer tidligere nei. Har hørt at bilen skal klare og starte selvom kam sensor er defekt, men ikke uten veiv sensor. Har bmw 1.4.0 diagnose utstyr, men klarer ikke og få koblet meg på bilen min...

 

Ser også at GS skal ha over 1400 kr for en veiv sensor... :-&

Endret av Blackened
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klarte og koble meg på bruderns E39, men har ikke sjangs på min. Jeg vet NAF leste ut feilkoder i Januar/feb 2014, så de klarte vertfall og koble seg på, men mye som kan ha gått galt siden den gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update! Bestemte meg for å ta en liten kjøretur til Bud. Der handlet jeg inn 1 stk veivsensor i håp om det skulle fungere. Kom hjem, monterte den, krysset fingrene og jadda! Starta med engang :) En gledens dag altså.

 

Ekstra kjekt var det når jeg bestilte en uorginal sensor, men får en orginal, bare de har slipt vekk bmw-logo og org delenr. Fant et nr på ledningen som stemte overens med den gamle orginale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...