Gå til innhold

diagnose utstyr til 1994 740.


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har 1996 mod. med den runde diagnose pluggen i motorommet. Har prøvd ulike diagnoseprogrammer: BMW scanner og INPA/EDIABAS, begge med ODB2 converter kabel. Kunne lese motor, airbag, live data og mye annet.

 

Problemet mitt var feil på ABS systemet og da kreves det ADS kabel. Kjøpte ny kabel for ADS billig på Ebay + USB-RS232 Com port adapter. Dette ville ikke fungere på INPA/EDIABAS Windows 7,win 8 eller windows XP,  Googlet en del og oppdaget at Com port adapter ikke fungerer med INPA da det kreves en ekte Com port i PC med IRQ=4, IO=03F8 da mitt com adapter drivers ikke tillot meg og endre IRQ/IO  Det letteste ville være å finne en laptop med ekte com port.

 

I mangel av det Installerte jeg XP på en gammel stasjonær PC med com port og INPA i ADS tilkobling leser ALT og enderlig fikk jeg lest ut 2 feilmeldinger fra ABS pumpa som jeg nå skal reparere selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info. Var hos Stian i dag, og sjekket om BMW Scanner 1.40 virket på en 1994 mod, og det gjorde den ikke. Fikk ikke kontakt med bilen. Fault commenication (trur det skrives sånn)

Prøvde også iCarsoft i910, men her var det også meldinger om no communicatio, men fikk noen.

Selv har jeg en 1996 mod 728 og 1997 mod 735 og her virker både Scanner 1.40 og iCarsoft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1996 mod. med den runde diagnose pluggen i motorommet. Har prøvd ulike diagnoseprogrammer: BMW scanner og INPA/EDIABAS, begge med ODB2 converter kabel. Kunne lese motor, airbag, live data og mye annet.

 

Problemet mitt var feil på ABS systemet og da kreves det ADS kabel. Kjøpte ny kabel for ADS billig på Ebay + USB-RS232 Com port adapter. Dette ville ikke fungere på INPA/EDIABAS Windows 7,win 8 eller windows XP,  Googlet en del og oppdaget at Com port adapter ikke fungerer med INPA da det kreves en ekte Com port i PC med IRQ=4, IO=03F8 da mitt com adapter drivers ikke tillot meg og endre IRQ/IO  Det letteste ville være å finne en laptop med ekte com port.

 

I mangel av det Installerte jeg XP på en gammel stasjonær PC med com port og INPA i ADS tilkobling leser ALT og enderlig fikk jeg lest ut 2 feilmeldinger fra ABS pumpa som jeg nå skal reparere selv :)

 

INPA krever ikke fysisk com port. Selv bruker jeg usb tilkobling med INPA, men det er nødvendig å sette driveren innstillt på com1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INPA fungerer på USB i OBD tilkobling ja, men på gamle biler med rund diagnose-stikk må du koble til med ADS for å lese alle moduler. INPA må ha Com port for å fungere i ADS modus.

 

Ok. Min forrige bil, 98 mod e39 M52b20 var vel ikke gammel nok den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...